Заслужена Алла м. Київ Ключові компетенції вчителів англійської мови: швейцарський досвід



Скачати 119.01 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір119.01 Kb.
#4779
Заслужена Алла

м.Київ
Ключові компетенції вчителів англійської мови: швейцарський досвід

Особливості професії педагога зумовлюються специфікою її об’єкта: він має справу з людьми, що зумовлює потребу творчого вираження власної особистості, допомагає студентам формувати своє майбутнє. Тому тим, хто здобуває фах педагога необхідно бути підготовленими до роботи і в складних ситуаціях та брати на себе відповідальність з їх вирішення.

Педагог формує студентів як майбутніх фахівців засобами певної навчальної дисципліни.

Сучасному вчителю необхідні певні розвинені ключові компетенції для виконання своїх професійних обов’язків. Проаналізуємо цю проблему на прикладі університетів Швейцарської Конфедерації. Так, зокрема в університеті педагогічної освіти Люцерна професійна підготовка майбутнього вчителя (бакалавра чи магістра) незалежно від дисциплін, які він буде викладати у майбутньому, зокрема іноземну - англійську мову, підпорядкована розвитку в студентів десятьох професійних компетенцій. Це компетенція з планування уроку; компетенція з дизайну уроків, заснованого на компетенціях для підсилення розуміння та мотивації; компетенція з адаптивного керівництва (guidance) та консультування; компетенція з діагностики та оцінювання; компетенція з навчання; компетенція з формування взаємовідносин; компетенція з організації; компетенція з рефлексії; компетенція з подолання стресу; компетенція з професійної етики.



Розглянемо їх більш детальніше.

  • Компетенція з планування уроку: майбутні вчителі набувають знань, навичок, що необхідні для вибору навчальних цілей та методів з їх реалізації. Вони планують, застосовують, оцінюють можливості для підсилення і підтримки процесу навчання учнів на основі спеціальних та емпіричних знань та навчального плану.

  • Компетенція з дизайну уроків, заснованого на компетенціях для підсилення розуміння та мотивації: вчителі формують зміст уроків з урахуванням вікових особливостей учнів та підходів для забезпечення процесу навчання. Вони розробляють уроки з урахуванням мотивації учнів, підтримують їх прагнення та розвиток навичок. Крім того, сприяють розвитку тих навичок учнів, які їм необхідні для адаптації до соціального та природного середовища.

  • Компетенція з адаптивного керівництва та консультування: вчителі адаптують уроки відповідно до індивідуальних потреб учнів на основі диференційованого підходу; підтримують учнів у їхніх прагненнях навчатися та розвиватися, зростати у власному вирішенні проблем та брати відповідальність за свої вчинки.

  • Компетенція з діагностики та оцінювання: вчителі адаптують структурний підхід при оцінці здатностей та знань учнів, беручи до уваги повний спектр індивідуальних відмінностей. Вони аналізують помилки учнів для того, щоб оцінити прогрес та надати необхідну підтримку.

  • Компетенція з навчання: вчителі компетентні у здатності вести клас та брати на себе відповідальність, створюють сприятливе навчальне середовище, враховують інтереси та потреби учнів та допомагають їм брати на себе відповідальність за свої дії, створюють умови в класі для ефективного функціонування на основі співробітництва в навчанні.

  • Компетенція з формування взаємовідносин: вчителі встановлюють конструктивні взаємовідносини між учнями, батьками, опікунами, колегами, викладачами (educator), старшими за рангом, засновані на повазі та довірі, розумінні інших поглядів. Розвивають конструктивний підхід у вирішенні конфліктів та спілкуються об’єктивно.

  • Компетенція з організації: вчителі розподіляють відповідальність за людські та матеріальні ресурси, беручи до уваги діючі документи та внутрішні вимоги шкіл. Школи ними розуміються як багаторівневі системи, вчителі - як актори, що слугують багатьом інтересам. Вчителі аналізують та відображають вимоги своєї роботи, є особливо обізнаними з етичних, діючих норм та демократичних принципів.

  • Компетенція з рефлексії: вчителі поєднують систематичні теоретичні та прикладні знання шляхом рефлексії загальних аспектів, постійно аналізуючи ефект своїх рішень та впливів на учнів, батьків, опікунів, колег; та активно формують траєкторію свого професійного розвитку.

  • Компетенція з подолання стресу: вчителі мають залишатись гнучкими та вміти справлятися із стресом, оцінюють свої резерви та можливості, можуть знайти допомогу зовні щоб справитись з стресом, пов'язаним з їхньою діяльністю.

  • Компетенція з професійної етики: вчителі беруть відповідальність та формують персональні робочі взаємовідносини з учнями, засновані на довірі та повазі, активно підтримують об’єктивність у ставленні до учнів та захищають їх від всіх форм дискримінації й несприятливих факторів.

Висновок. Аналізуючи процес формування підготовки вчителів з англійської мови в педагогічному університеті Люцерна, який забезпечує педагогами цього профілю увесь регіон Західної Щвейцарії, ми констатуємо, що підготовка вчителів з англійської мови даної країни здійснюється на засадах компетентнісного підходу у поєднанні з полікультурним підходом, що виявляється у формуванні обізнаності у вчителів з етичних, легальних норм, демократичних принципів; створенні умов у класі для ефективного навчання та співробітництва в умовах полікультурного середовища; встановленні конструктивних взаємовідносин, заснованих на повазі та довірі, розумінні інших поглядів; захисті майбутніх учнів від всіх форм дискримінації й несприятливих факторів.
Каталог: jspui -> bitstream -> NAU
NAU -> Комунікативна компетентність як предмет дослідження у науковій літературі
NAU -> Національний авіаційний університет хоменко-семенова леся олексіївна
NAU -> Інна Каряка канд психол наук, м. Київ
NAU -> Наталія Демченко м. Київ Характеристика зарубіжних підходів до навчання у післядипломній освіти
NAU -> Навчально-науковий Гуманітарний інститут
NAU -> А. А. Заслужена, викладач актуальність формування компетентного філолога у системі вищої освіти швейцарської конфедерації
NAU -> Психологічні умови формування автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій

Скачати 119.01 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка