Забезпечує впровадження принципів грудного вигодовування



Скачати 23.28 Kb.
Дата конвертації25.10.2020
Розмір23.28 Kb.
22. 1. Кабінет здорової дитини створюється у складі дитячої поліклініки (відділення) і є методичним центром з питань розвитку, виховання здорової дитини.

2. У кабінеті здорової дитини працює медична сестра (фельдшер), яка пройшла підготовку з організації профілактичної роботи серед дітей раннього віку.

3. Керівництво роботою кабінету здорової дитини здійснює заступник головного лікаря з поліклінічного розділу роботи, завідуючий поліклінікою (дитячою консультацією).

4. Медичний персонал кабінету здорової дитини працює під контролем головної медичної сестри дитячої міської поліклініки або старшої медичної сестри педіатричного відділення (дитячої консультації).

5. Медичний персонал кабінету здорової дитини:

- проводить індивідуальні та колективні бесіди з батьками дітей, передусім раннього віку (до 3-х років) з питань виховання здорової дитини;

- навчає медичних сестер дільничних та батьків методиці догляду за дітьми, загартування, організації режиму дня, віковим комплексам масажу, гімнастики, технології приготування дитячого харчування, правилам харчування дитини, тощо;

- забезпечує впровадження принципів грудного вигодовування;

- проводить роботу з профілактики рахіту;

- спільно з дільничними педіатром та дільничною медичною сестрою готує дітей до вступу у дошкільний та загальноосвітній шкільний навчальний заклад;

- здійснює зв'язок з центрами "Здоров'я" та іншими закладами, що займаються профілактичною, інформаційною роботою для поширення нових матеріалів з питань профілактики та виховання здорової дитини;

- комплектує матеріали для оформлення кабінету;

- веде звітно-облікову документацію в установленому порядку;

- впроваджує інші профілактичні програми.

Примірний перелік методичних матеріалів кабінету здорової дитини:

- матеріали з питань природного та штучного вигодовування дітей першого року життя (з врахуванням сучасних вимог до інформації щодо розповсюдження замінників грудного молока);

- таблиці вікових режимів;

- таблиці показників фізичного та нервово-психічного розвитку дітей раннього віку;

- стенди з комплексами масажу та гімнастики, фізичних вправ для дітей раннього віку;

- стенди із схемами загартування дітей;

- виставка предметів догляду за дитиною, особистої гігієни, одягу, взуття, іграшок для різних вікових груп;

- схеми специфічної та неспецифічної профілактики рахіту;

- стенд з підготовки дитини до перебування у дошкільному навчальному закладі;

- схеми імунопрофілактики.



23. Групи ризику” - це категорії дітей, чий соціальний стан за тими або іншими ознаками не має стабільності, які практично не можуть поодинці перебороти труднощі, що виникли в їхньому житті; все це в результаті може призвести до втрати ними соціальної значущості, духовності, морального образу, біологічної загибелі.

До цієї групи відносять такі категорії дітей:

- діти-сироти,
- діти з девіантною поведінкою,
- діти з вадами фізичного та психічного розвитку,
- діти, які зазнали насильства,
- обдаровані діти, які відчувають труднощі в спілкуванні.

24. Диспансериза́ція — метод медичного обслуговування населення, який передбачає активне виявлення захворювань на ранніх стадіях, нагляд за певними групами хворих з метою забезпечення їх життєдіяльності та працездатності, проведення оздоровчих заходів, обов'язкові медичні огляди деяких категорій населення тощо.

Диспансеризація дитячого населення має такі етапи: · обов’язкові медичні профілактичні огляди з проведенням визначених


нормативними документами лабораторних та інструментальних
досліджень;
· виявлення дітей з чинниками ризику, що спричиняють виникнення та
розвиток захворювань;
· дообстеження хворих дітей з використанням сучасних методів
діагностики;
· виявлення захворювань на ранніх стадіях з подальшим проведенням
комплексу необхідних лікувально-оздоровчих заходів і динамічного
спостереження за станом здоров’я дітей.
Діти до 3 років проходять медичний огляд один раз на півроку. Проводить цей огляд дільничний педіатр (лікар загальної практики — сімейної медицини) в амбулаторних умовах.

Окрім огляду педіатра, лікар-стоматолог щороку проводить дітям санацію після попереднього огляду зубів та ротової порожнини. Активну участь в організації медичних оглядів дітей, які проводить дільничний педіатр (лікар загальної практики — сімейної медицини) або педіатр дошкільного навчального закладу, бере медична сестра дошкільного закладу.

Медична сестра дошкільного закладу готує дітей відповідної групи до медичного огляду, зокрема здійснює:

· антропометричні вимірювання;


· вимірювання гостроти слуху та зору.

• Крім того, медична сестра організовує збирання матеріалу (сечі, калу) для лабораторних досліджень та направляє дітей на загальний аналіз крові до закладів охорони здоров’я. Результати досліджень медична сестра дошкільного навчального закладу вносить в історію розвитку дитини (ф.


№ 112/о) або медичну карту дитини (ф. № 026/о), яку передає дільничному педіатру або лікарю загальної практики — сімейної медицини під час медичного огляду. Під час обов’язкових медичних профілактичних оглядів дільничні педіатри або лікарі загальної практики — сімейної медицини
здійснюють комплексне оцінювання стану здоров’я дітей.

При цьому вони враховують:



· функціональний стан органів і систем організму;
· резистентність і реактивність організму;
· рівень і гармонійність фізичного та нервово-психічного розвитку дитини;
· наявність хронічної, зокрема вродженої, патології.
Діти, у яких під час обов’язкового медичного профілактичного огляду виявили фізіологічні та патологічні (хронічні) відхилення у стані
здоров’я, підлягають диспансерному обліку. Диспансерний облік передбачає систематичний нагляд за групою дітей, об’єднаних однією, зокрема вродженою, патологією, хронічною хворобою, функціональним відхиленням.


Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка