Віра Базова
м. Київ
Особливості організації підготовки викладачів іноземних мов у Німеччині
Організація підготовки педагогічних кадрів для закладів освіти у Німеччині базується на давніх традиціях і тісно пов’язана з особливостями розвитку шкільної освіти в країні, а також поширення та викладання іноземних мов. Історично тут склалися різні типи шкіл, з огляду на це фахова підготовка шкільних вчителів має також давні традиції та особливості, пов’язані з типологією навчальних закладів.
Ретроспективний аналіз дозволив зробити таку періодизацію підготовки вчителів:
-
16-18 ст. – заняття проводилися не професорами, а носіями мови
-
18-19 ст. – університетська підготовка неофілологів для реальної школи
-
19 ст. – підготовка неофілологів для гімназій
-
20-60р. 20ст. – впровадження диференційованої підготовки для навчальних закладів різних ступенів
-
90р. 20ст.- і по теперішній час – підготовка в університетах на педагогічних відділеннях.
Підготовка вчителя іноземних мов у вищих навчальних закладах розпочалася з відкриття в університетах філологічних спеціальностей новітніх мов: романістики, англістики, славістики.
Особливостями організації підготовки викладачів іноземних мов у Німеччині є децентралізація системи управління, двоетапна структура навчання, яка поділяється на теоретичну та практичну підготовку. Практичне навчання викладачів ( референдаріат) відбувається у закладах, відокремлених від університету, його здійснюють досвідчені практичні педагоги у формі практичних семінарів.
Педагогічна освіта Німеччини не є універсальною, а поділяється на відділення, які відповідають типам шкіл: відділення початкової, головної, реальної школи, спеціальної школи, професійної школи або гімназії.
У сучасних умовах відбувається завершення переходу педагогічної освіти згідно з вимогами Болонського процесу на дворівневу підготовку бакалавра та магістра, яка має свої особливості у кожній окремій федеральній землі Німеччини та відрізняється в залежності від типу школи.
Підвищення кваліфікації викладачів вважають третім етапом у системі підготовки мовників, її форми можуть бути загально федеральними, федеральними або внутрішніми.
У міжнародному порівнянні німецький досвід підготовки викладачів є своєрідним та властивий лише цій країні.
З А Я В К А
учасника Науково-практичної конференції
«АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ»
22-23 березня 2012 р.
1. Прізвище, ім’я, по-батькові
|
Базова Віра Ігорівна
|
2. Місце роботи (повністю)
|
Кафедра іноземних мов та прикладної лінгвістики
ГМІ
|
3. Посада
|
викладач
|
4. Науковий ступінь, вчене звання
|
| -
Назва доповіді
|
Особливості організації підготовки викладачів іноземних мов у Німеччині
|
6. Секція, в рамках якої планується участь та публікація тез
|
Компетентнісний підхід до організації навчального процесу у профільних вищих навчальних закладах
|
7. Варіант участі:
(поставте позначку «+»)
|
Заочна участь
з публікацією тез доповіді у збірнику матеріалів
|
+
|
Особиста участь
з публікацією тез доповіді у збірнику матеріалів
|
| -
Домашня адреса
|
м.Киів, вул.Клименка, 28, кв.49
|
9. Телефони
(робочий, моб.)
|
0506872626
| -
E-mail
|
Vira.bazova@gmail.com
|
Поділіться з Вашими друзьями: |