Ведення пацієнта з артеріальною гіпертензією



Сторінка1/19
Дата конвертації13.01.2021
Розмір1.13 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19



Тема: Ведення пацієнта з артеріальною гіпертензією
Актуальність. Сьогодні приблизно третина дорослого населення світу страждає від підвищеного артеріального тиску (АТ). Артеріальна гіпертензія (АГ) посідає перше місце за внеском у смертність від серцево-судинних захворювань та є фактором ризику розвитку багатьох серцево-судинних захворювань. АГ е причиною майже 54% всіх інсультів, 47% випадків ішемічної хвороби серця (В.М.Коваленко та В.М.Корнацький, 2009). У структурі поширеності хвороб системи кровообігу серед дорослих у 2008 році АГ складає 46,2% та займає перше місце. Доля АГ в структурі поширеності постійно зростає, цей ріст тільки за останні чотири роки склав 9,4% (В.М.Коваленко та В.М.Корнацький, 2009). Своєчасна діагностика АГ, адекватна антигіпертензивна терапія та вторинна профілактика, що базуються на принципах доказової медицини, дозволять значно покращити прогноз хворих з цим синдромом.

Ціль заняття: навчити студентів сучасній тактиці ведення хворого з ессенціальною АГ та вторинними гіпертензіями шляхом застосування на практиці сучасних стандартів діагностики, диференціальної діагностики, оцінки прогнозу та вторинної профілактики при різному, у томі числі ускладненому, перебігу цього синдрому в ході курації пацієнтів з синдромом АГ в умовах стаціонару.



Студент повинен знати:

  1. Визначення АГ, поняття "ессенціальна АГ", "вторинна, симптоматична АГ" та види останньої

  2. Етіологію та патогенез ессенціальної та вторинних (ниркових, ендокринних, гемодинамічних та ін.) АГ

  3. діагностичне значення даних клінічного, інструментального та лабораторного обстеження для визначення етіології АГ, ураження органів-мішеней та оцінки ризику

  4. Обов'язковий мінімум додаткового (інструментального та лабораторного) обстеження хворих з АГ

  5. стратифікацію ризику серцево-судинних ускладнень, прогноз та працездатність хворих з АГ

  6. Принципи немедикаментозного та медикаментозного лікування хворих з АГ, у тому числі, в певних категоріях пацієнтів та пацієнтів з вторинними АГ

  7. Препарати першої та другої лінії в лікування АГ, показання та протипоказання до іх призначення, оптимальні комбінації антигіпертензивних препаратів, їх ефективність щодо профілактик інфаркту міокарда та інсульту

  8. Сучасні рекомендації щодо вибору тактики антигіпертензивної терапії (монотерапії або комбінованої терапії) та конкретного антигіпертензивного препарату з урахуванням ризику серцево-судинних ускладнень

  9. Лікувальну тактику при неускладненому гіпертензивному кризі

  10. Первинну та вторинну профілактику при АГ

Студент повинен вміти:

  1. Проводити опитування та фізикальне обстеження хворого з АГ (есенціальною, ізольованою систолічною, реноваскулярною, гіпертензією при хворобах нирок, дифузному токсичному зобі, феохромоцитомі, хворобі Конна, хворобі та синдромі Іценко-Кушинга, коарктації аорти)

  2. Вимірювати та інтерпретувати АТ

  3. Складати план обстеження хворого з АГ, обґрунтовувати застосування основних інвазивних та неінвазивних методів обстеження з метою диференціальної діагностики есенціальної та вторинних АГ, стратифікації ризику розвитку серцево-судинних ускладнень

  4. На підставі аналізу даних лабораторного та інструментального обстеження проводити диференціальний діагноз, обґрунтовувати та формулювати діагноз при ессенціальній АГ, встановлювати попередній діагноз при основних вторинних АГ (ізольованій систолічній АГ, коарктації аорти, реноваскулярних і ренопаренхіматозних АГ, синдромі/хворобі Іценка-Кушинга, феохромоцитомі, синдромі Кона, вагітності та ін.).

  5. Призначати лікування з урахуванням етіології, ризику серцево-судинного ускладнення, супутніх захворювань; проводити первинну та вторинну профілактику при АГ

  6. Діагностувати та надавати допомогу при неускладненому гіпертензивному кризі

  7. Демонструвати володіння морально-деонтологічними принципами медичного фахівця та принципи фахової субординації

Заняття проходить у вигляді роботи студентів у складі малих бригад у ліжка хворого з есенціальною та вторинними АГ. Згідно наскрізної навчальної програми "Внутрішня медицина" для вищих медичних закладів III-IV рівнів акредитації, організація навчального плану має забезпечити участь студента у веденні 4 пацієнтів з ессенціальною та вторинними АГ. Під час курації хворих студент користується відповідним Протоколом та заповнює картки пацієнтів (див. додаток 1).

Протокол обстеження, встановлення діагнозу, лікування та профілактики при артеріальній гіпертензії та неускладненому гіпертензивному кризі відповідно до стандартів доказової медицини на підставі рекомендацій Європейського товариства кардіологів/Європейського товариства гіпертензії (ЕТК/ЕТГ, 2009), Української асоціації кардіологів (УАК, 2008) та національних Клінічних протоколів (2008)





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка