1.
|
В чому полягає позитивізм масової культури?
|
A.
|
Зверненість до нижчих підструктур особистості
|
B.
|
Спрощеність і примітивізм
|
C. *
|
Великий ступінь впливу на підсвідомість
|
D.
|
Стандартизація моди
|
E.
|
Все перераховане
|
2.
|
В чому полягає сенс людського існування, за Данте?
|
A. *
|
У наближенні до потойбічного ідеалу.
|
B.
|
У пізнанні самого себе.
|
C.
|
У пізнанні Бога.
|
D.
|
У розумінні світу.
|
E.
|
У любові.
|
3.
|
В чому суть концепції ‘’людини богоподібної’’?
|
A. *
|
Особистість характеризується як божественне начало.
|
B.
|
Утверджує думку про відмінність людини і тварини за ознакою розумності.
|
C.
|
Людина вважається особливим різновидом тварин, що має більшу сукупність природних ознак.
|
D.
|
Людський розум розцінюється як глухий кут еволюції.
|
E.
|
Заперечується прогресивність людини.
|
4.
|
В чому суть концепції ‘’людини розумної’’, розробленої давньогрецькою культурою?
|
A. *
|
В уявленні про всемогутність людського розуму.
|
B.
|
Людина вважається особливим різновидом тварин.
|
C.
|
В уявленні про людину як центральну і найвищу мету світобудови.
|
D.
|
Людина вважається безумовною цінністю.
|
E.
|
Людський розум розцінюється як глухий кут еволюції.
|
5.
|
В якому рядку вірно названі типи особистості?
|
A.
|
Технократичний.
|
B.
|
Неадаптований.
|
C.
|
Традиційний.
|
D.
|
Гармонійний.
|
E. *
|
Всі варіанти вірні.
|
6.
|
В якому рядку правильно названі основні концепції проблеми особистості, які розглядалися різними епохами, школами і напрямами?
|
A.
|
Концепція ‘’людини розумної’’.
|
B.
|
Концепція ‘’істоти прагнучої’’.
|
C.
|
Концепція ‘людини богоподібної’’.
|
D.
|
Концепція ‘’людини діяльної’’.
|
E. *
|
Всі варіанти вірні.
|
7.
|
В якому сторіччі масова культура набула найбільшого розвитку?
|
A.
|
В ХІІ ст.
|
B.
|
В ХVI ст.
|
C.
|
В ХVІІІ ст.
|
D.
|
В ІХ ст.
|
E. *
|
В ХХ ст.
|
8.
|
Виділіть характерні риси творчо обдарованої особистості.
|
A.
|
Широта і оригінальність мислення.
|
B.
|
Вміння зосереджувати увагу.
|
C. *
|
Величезна продуктивність праці.
|
D.
|
Штучність розуму.
|
E.
|
Всі відповіді вірні.
|
9.
|
Вкажіть недоліки масової культури:
|
A.
|
Доступність і легкість сприйняття
|
B. *
|
Зверненість до нижчих підструктур особистості
|
C.
|
Спрощеність і примітивізм
|
D.
|
Стандартизація моди
|
E.
|
Все перераховане
|
10.
|
Вкажіть основні недоліки масової культури:
|
A.
|
Спрощеність і примітивізм.
|
B.
|
Зверненість до нижчих підструктур особистості.
|
C.
|
Відверта комерційність.
|
D.
|
Прояв жорстокості і розпущеності.
|
E. *
|
Всі відповіді вірні.
|
11.
|
Вкажіть переваги масової культури:
|
A.
|
Популярність.
|
B.
|
Доступність.
|
C.
|
Простота сприйняття.
|
D.
|
Демократичність.
|
E. *
|
Всі відповіді вірні.
|
12.
|
Вкажіть риси масової культури:
|
A. *
|
Спрощеність і примітивізм
|
B.
|
Зверненість до вищих почуттів людини
|
C.
|
Акцент на духовних потребах
|
D.
|
Підтримання гуманістичних тенденцій
|
E.
|
Все перераховане
|
13.
|
Для філософії якого періоду визначальним є уявлення про людину як про суб’єкт духовної діяльності, що створює світ культури і є носієм загального ідеального начала – духу розуму?
|
A. *
|
Німецька класична філософія.
|
B.
|
Грецька філософія
|
C.
|
Європейська середньовічна філософія.
|
D.
|
Філософія епохи Відродження.
|
E.
|
Філософія класичного періоду.
|
14.
|
До чого призводить конформізм?
|
A.
|
До недбальства.
|
B.
|
До байдужості.
|
C. *
|
До втрати власного Я.
|
D.
|
До егоїзму.
|
E.
|
До нудьги.
|
15.
|
До чого призводить перевищення припустимої густоти населення?
|
A.
|
Виникає порушення традиційних зв’язків.
|
B.
|
Призводить до монотонності.
|
C.
|
Призводить до зниження опірності організму.
|
D. *
|
Веде до порушення психологічної дистанції.
|
E.
|
Жодної вірної відповіді.
|
16.
|
До чого призводить скупчення населення у великих містах?
|
A.
|
До росту агресії.
|
B. *
|
Викликає порушення традиційних зв’язків.
|
C.
|
Призводить до монотонності.
|
D.
|
Веде до порушення психологічної дистанції.
|
E.
|
Призводить до зниження опірності організму.
|
17.
|
До чого призводить спеціалізація в професії?
|
A.
|
Невідповідність емоційно-інстиктивних форм поведінки.
|
B. *
|
Призводить до монотонності, перевтоми і вегетативних розладів.
|
C.
|
Веде до порушення психологічної дистанції.
|
D.
|
Призводить до зниження опору організму.
|
E.
|
Викликає порушення традиційних зв’язків.
|
18.
|
З чим людське мислення має нерозривний зв`язок?
|
A.
|
Природою.
|
B.
|
Реальністю.
|
C.
|
Оточуючим середовищем.
|
D.
|
Свідомістю.
|
E. *
|
Всі відповіді вірні.
|
19.
|
З чого починається історія суспільства?
|
A.
|
Політики.
|
B.
|
Свідомості.
|
C.
|
Держави.
|
D. *
|
Цивілізації.
|
E.
|
Медицини.
|
20.
|
Забезпечення консолідації суб’єктів політичної діяльності – це…
|
A.
|
Організаційна функція політики.
|
B. *
|
Комунікативна функція політики
|
C.
|
Мобілізаційна функція політики.
|
D.
|
Інтегруюча функція політики.
|
E.
|
Управлінська функція політики.
|
21.
|
Забезпечення практичної участі громадян, партій, соціальних груп у формуванні та роботі органів влади,- це…
|
A. *
|
Організаційна функція політики.
|
B.
|
Комунікативна функція політики
|
C.
|
Мобілізаційна функція політики.
|
D.
|
Інтегруюча функція політики.
|
E.
|
Управлінська функція політики.
|
22.
|
Згідно з якою концепцією проблеми особистості усі психічні і духовні феномени укорінені у відчуттях і інстинктах?
|
A.
|
Людини розумної.
|
B.
|
Людини агресивної.
|
C.
|
Істоти прагнучої.
|
D. *
|
Людини діяльної.
|
E.
|
Людини богоподібної.
|
23.
|
Згідно з якою теорією поява людини не є випадковим і локальним наслідком лише біоеволюції на Землі?
|
A.
|
Релігійною концепцією.
|
B.
|
Натуралістичною концепцією.
|
C. *
|
Концепцією космічного походження людини.
|
D.
|
Трудовою теорією походження людини.
|
E.
|
Політичною концепцією.
|
24.
|
Здатність людини до навчання й виховання розглядає…
|
A.
|
Соціальна антропологія.
|
B.
|
Структурна антропологія.
|
C.
|
Культурна антропологія.
|
D.
|
Політична антропологія.
|
E. *
|
Педагогічна антропологія
|
25.
|
Ким вперше став вживатися термін “екологія” в сучасному значенні?
|
A. *
|
Е. Геккелем.
|
B.
|
Ч. Дарвіном.
|
C.
|
Р. Парком.
|
D.
|
Гайдеггером.
|
E.
|
Гегелем.
|
26.
|
Коли найбільше були виражені глобальні проблеми нашої епохи?
|
A. *
|
В кінці ХХ ст.
|
B.
|
В ХІХ ст.
|
C.
|
На поч. ХVШ ст.
|
D.
|
На поч. ХХ ст.
|
E.
|
В середині ХХ ст.
|
27.
|
Людину, як біологічний вид, відрізняють від інших біологічних видів через сукупність таких видових ознак:
|
A.
|
Прямоходіння
|
B.
|
Великий мозок
|
C.
|
Розвинута рука.
|
D.
|
Наявність самосвідомості.
|
E. *
|
Всі відповіді вірні.
|
28.
|
Ментальність – це...
|
A.
|
Вдумливість, душевний стан зі змінним настроєм.
|
B. *
|
Спосіб мислення, спільний духовний настрій групи людей.
|
C.
|
Вчення про ідеї.
|
D.
|
Заміна звичайного виразу образним.
|
E.
|
Спосіб дослідження міфології.
|
29.
|
Мовно і символічно відтворений світ, що охоплює різноманітність видів, засобів і результатів активної творчої діяльності людини, спрямованої на освоєння, пізнання і зміну навколишньої реальності та самої себе – це…
|