Узагальнення вивченого по темі



Скачати 89.13 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір89.13 Kb.
ТипПовідомлення
Біологія 6 клас Дата____________

Тема: узагальнення вивченого по темі « Рослини»

Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Рослини»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, таблиці, картки - завдання

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.



ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.



ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну.

Наприклад: пагін, корінь, листок, брунька, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, транспірація, дихання.

  1. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:

А К. Лінней В С. Навашин

Б Л. Пастер Г В. Вернадський

2. Розкривним плодом є:

А горіх В коробочка

Б зернівка Г сім’янка

3. Укажіть спосіб запилення латаття білого:

А водою В вітром

Б комахами Г самозапилення

4. До головної частини квітки належить:

А тичинка В віночок

Б квітконіжка Г чашечка

5. Соковитим однонасінним плодом є:

А кістянка В багатокістянка

Б ягода Г біб

6. Укажіть спосіб поширення плодів клена:

А водою В птахами

Б вітром Г кажанами

Відповіді: 1 — В, 2 — В, 3 — А, 4 — А, 5 — А, 6 — Б.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1. Стрижневу кореневу систему мають:

А подорожник В кукурудза

Б кульбаба Г редька

2. До основної тканини листка належать:

А губчасті клітини В судинно-волокнистий пучок

Б стовпчасті тканини Г шкірка

3. Розрізняють жилкування листка:

А паралельне В дугове

Б сітчасте Г спіральне

4. Розрізняють типи листкорозміщення:

А почергове В лінійне

Б супротивне Г кільчасте

5. Річні кільця у стеблі берези можна побачити в:

А корі В лубі

Б серцевині Г деревині

6. Корінь, який утворюється із зародкового корінця, називається:

А додатковий В бічний

Б головний Г осьовий



Відповіді: 1 — Б, Г; 2 — А, Б; 3 — А, Б, В; 4 — А, Б, Г; 5 — Г; 6 — Б.

3. «Установи відповідність».

1. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.



Рослини__Типи_суцвіть__1'>Рослини

Типи суцвіть

1 яблуня

2 пшениця

3 кульбаба

4 бузок

А складний колос

Б волоть

В колос

Г щиток

Д кошик


Відповіді: 1 — Г, 2 — А, 3 — Д, 4 — Б.

2. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.



Рослини

Типи суцвіть

1 кріп

2 волошка

3 капуста

4 смородина

А китиця

Б кошик

В сережка

Г зонтик

Д складний зонтик


Відповіді: 1 — Д, 2 — Б, 3 — А, 4 — В.

4.Порівняти способи поширення плодів і насіння та заповнити таблицю.

Приблизний варіант заповненої таблиці.

Порівняльна характеристика способів поширення плодів і насіння

Спосіб поширення

Особливості будови рослини

Приклади рослин

Самостійне

Плоди мають підвищений тургорний тиск

Огірок-пирскач, олійний біб

Вітром

Насіння і плоди дрібні, легкі, часто мають вирости: парашутики, волоски, чубчики, крильця

Вільха, клен, верба, кульбаба

Водою

Насіння і плоди мають порожнини, заповнені повітрям

Латаття, глечики

Тваринами
(птахами)

Насіння і плоди клейкі, смачні, соковиті, яскраво забарвлені, мають гачки, щетинки, шипики

Омела, череда, лопух

4.«Юні фізіологи».

— Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої клітини листка до клітин кореня.



(Наприклад: стовпчасті клітини листка → судинно-волокнистий пучок → ситоподібні трубки листка → ситоподібні трубки стебла → ситоподібні трубки центрального циліндра кореня → клітини кореня.)

— Схематично зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.



ІV. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.



Технологія «Мікрофон»

Як би ви оцінили свою роботу на уроці?



(Оцінювання учнів.)

V. Домашнє завдання

Повторити вивчену тему. Підготувати повідомлення про зелені водорості
Каталог: download -> version
version -> Охорона природи в Україні
version -> О. В. Гнидіна (координатор Л. Л. Халецька), Полтавська обл
version -> Тема. Історія як навчальний предмет і наука. Мета
version -> Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011) з клас
version -> 5 клас українська література василь симоненко. «Цар плаксій І лоскотон» Мета: ознайомити п'ятикласників з цікавими сторінками життя митця, його твором «Цар Плаксій І Лоскотон»
version -> Матвійчук К. В. Формування високої мовленнєвої компетентності особистості як шлях до її успішної соціалізації
version -> Iv узагальнення і систематизація знань
version -> Робота з обдарованими дітьми – діяльність заради майбутнього України


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка