           Урок української мови, 2 клас
Вчитель:Сикалова Людмила Миколаївна,ЗОСШ № 18,м.Новомосковськ
ТЕМА. Вправи на закріплення та узагальнення знань про слова,
які означають назви предметів.
МЕТА. Закріпити і узагальнити знання учнів про слова – назви предметів –
іменники.Розвивати пізнавальну активність учнів.Виховувати тур-
ботливе ставлення до птахів,бажання дарити радість.
Т. Орг.класу.
Сядьте,діти всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені,діти,усміхніться,
Веселіше подивіться!
П. Повідомлення теми.
-
Яку частину мови ми вивчали?
-
Тема сьогоднішнього уроку “Повторення вивченого про іменник”
-
До нас на урок завітала поважна гостя:Дорога біла стелиться.
І краю їй нема.
Сніжок мете.Метелиця.
Прийшла до нас… (зима)
-
І прийшла вона не просто так.Вона принесла незвичайну книжечку.
Чому незвичайну? А тому,що кожна її сторіночка подарує вам своє завдання.
Ш.Актуалізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.
-
На знак поваги до нашої гості та й за традицією почнемо працю з
каліграфічної хвилинки.
Зи-зи-зи,ма-ма-ма.
до,зима,Прийшла,нас.
-
Складіть з поданих слів речення та запишіть його.
-
Чи є в цьому реченні наш добрий знайомий – іменник?
-
За якими ознаками ви його впізнали?
-
Ми з вами по мірі вивчання іменника склали таблицю,яка буде вам
допомагати виконувати завдання Матінки-Зими.
IV. Основна частина.
1.Індивідуальна робота з перфокартами.
1 стор. Зафарбувати кружечок навпроти іменника
книжечки поля
“Відшукай!” молоденькі
річка
сосни
побіліли
ялини
деревця
Прізвище Оцінка
учня
-
Обміняйтеся перфокартами з сусідом.Перевірте з дошки.
- То що називають іменники?На які питання відповідають?
2 стор. 2. Гра “Розмети кучугури”
книжечки - Зима-білосніжка намела кучугури зі слів:прочитаймо!
- Яким одним словом можна назвати?
-
А на які дві групи ви б розділили ці слова?
-
Розметіть кучугуру:однина – стрілочка вліво,
До дошки множина – стрілочка вправо.
2 учні
сніги
мороз
поля
річка
деревця
іній
- То скільки предметів можуть називати іменники?
3 стор. 3.Творча робота в парах.
книжечки - Зимонька-Зима принесла вам фотографії : те,що вона бачила,
пролітаючи нашою рідною Україною.
-
Знайдіть на фото і запишіть 3 іменника-істоти,а потім 3 іменника-
неістоти.Усно складіть речення з одним з них.
(ПЕРЕВІРКА)
-
То які іменники відповідають на питання ХТО?
ЩО?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Саме час дружно відпочити
І знайому фізхвилинку
В гості запросити.
Ми писали,ми трудились,
Наші пальчики втомились.
А щоб далі нам писати,
Треба пальці розімяти.
Руки вгору потягніть
І до сонця підстребніть.
Всі присядем,встанем враз,
Знов чекає праця нас.
4 стор. 4.Диктант вибірковий.
книжечки - Турботлива матінка-Зима приготувала для вас цікавий диктант-ситечко:
Змайстрував мій братик Гриць гарну хаточку для птиць.
-
Просійте крізь ситечко усі слова,крім іменників.Лише іменники і запишіть.
-
Які слова записали? (братик,Гриць,хаточку,птиць)
-
Яке слово виключили б?(хаточку – неістота; Гриць-власна назва)
-
Подаруйте Грицеві іще іменники,які пишуться з великої букви.
-
Дітки,а в кого вдома є птиці?
-
Як звати?
-
Як напишемо?Чому?
-
Зараз зима :важко пташкам відшукати їжу.Якщо хтось з вас прийде
сьогодні додому,змайструє будь з чого годівничку для пташок та по-
вісить її,то така дитина може вважати себе доброю,чуйною,сердечною
людиною.
-
То які іменники пишуться з великої букви?
5 стор. 5.Гра “ Сніжки “.Самостійна робота.
книжечки (Відкриваю картину)
-
Подивіться,дітки,яку чудову картину намалювала наша гостя.
-
Яка пора року на ній зображена?Чому?
-
Пограємо з вами в гру,яку ви всі знаєте:”Сніжки”.
Відшукайте іменники на картині.Я кидатиму сніжку,а хто впіймав-
подаруйте слово-іменник Зимі-чарівниці.Приготуйте долоньки:
якщо хтось помилився і подарував не іменник – плескайте!
-
А на який розділовий знак схожа сніжка?
-
Зима-чарівниця перетворила нашу сніжку у крапочку.Тільки заблукала крапочка у вправі 247.Пошукайте її,будь ласка:спишіть текст,позначаючи початок і кінець кожного речення,підкресліть іменники – порадуйте Зимоньку!
V. Міркування.
-
Що ви про іменник можете сказати?
-
Пані Зимі дуже сподобалася ваша робота на уроці і на добру память
наша гостя дарує вам свої фотографії з написом.Ви можете,навідь,
розмалювати їх.
VI. Дом.завдання.
з бібліотечної книжечки 10 іменників.
Поділіться з Вашими друзьями: |