Текстові задачі IX. Текстові задачі: а задачі «на рух»; б задачі «на відсотки»



Скачати 78.34 Kb.
Сторінка1/22
Дата конвертації25.03.2021
Розмір78.34 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   22

ТЕКСТОВІ ЗАДАЧІ

IX.Текстові задачі:

а) задачі «на рух»;

б) задачі «на відсотки»;

в) задачі «на сумісну роботу».

г) задачі «на концентрацію, сплави».

Текстові  задачі мають досить велике значення. З давніх пір задачі  відіграють величезну роль у навчанні. Розв’язування  задач  виступає і як мета, і як засіб навчання. Уміння ставити і виконувати задачі є одним з основних показників рівня розвитку учнів, відкриває їм шлях оволодіння новими знаннями: знайомиться з новою ситуацією, описаної для розв’язування  задачі і т.д. Іншими словами, при виконанні  текстових  задач людина набуває математичні знання, підвищує свою математичну освіту. При оволодінні методом розв’язуванні  певного класу задач у людини формується вміння виконувати такі завдання, а при достатньому тренуванні - і навик, що теж підвищує рівень математичної освіти.

При розв’язуванні учень навчається застосовувати математичні знання до практичних потреб, готується до практичної діяльності в майбутньому, до виконання  завдань, висунутих практикою, повсякденним життям.

Розв’язування текстових   задач привчає виділяти посилки і укладання, дані і шукані, знаходити спільне та особливе в даних, зіставляти і протиставляти факти. При розв’язуванні  математичних завдань, як вказував А.Я. Хинчин, виховується правильне мислення та учні привчаються перш за все до повноцінної аргументації.

Текстові задачі використовуються як дуже ефективний засіб засвоєння учнями понять, методів, взагалі математичних теорій,  як найбільш дієвий засіб розвитку мислення учнів, як універсальний засіб  математичного виховання і незамінний засіб прищеплення учням умінь і навичок у практичних застосуваннях математики. Розв’язування  задач добре служить досягненню всіх тих цілей, які ставляться перед навчанням математики. 
Перш за все завдання виховує своєї фабулою, текстовим змістом.

Виховну роль відіграє не тільки фабула задачі, але і весь процес навчання виконанню  текстових задач. Правильне розв’язування  текстових задач без будь-яких логічних натяжок виховує в учнів чесність і правдивість.     Виконання  задач вимагає від учнів наполегливості у подоланні труднощів і мужності. При виконанні  завдань формуються вміння і навички розумової праці: посидючість, уважність, акуратність, послідовність розумових дій. Розв’язування  задач розвиває також почуття відповідального ставлення до навчання.

Загальний прийом розв’язування   задач  включає: знання етапів розв’язку, методів (способів) виконання, типів завдань, обґрунтування вибору способу виконання  на підставі аналізу тексту задачі, а також володіння предметними знаннями: поняттями, визначеннями термінів, правилами, формулами, логічними прийомами й операціями. 



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   22


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка