Словотворчі вправи 22. Від поданих слів утворіть слова, які відповідають на питанню



Скачати 68.29 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір68.29 Kb.
Словотворчі вправи
22. Від поданих слів утворіть слова, які відповідають на питанню «хто?».
Бригада — бригадир, велосипед — велосипедист, футбол — футболіст, читання — читач, бібліотека — бібліотекар, адреса — адресат, автомобіль — ав­томобіліст, метал — металург.
23. Запишіть спільнокореневі слова — різні частини мови.


Телефон — телефоніст, телефонний, зателефонувати.

Футбол — футболіст, футбольний, футболити.
24. До поданих слів доберіть спільнокореневі слова — іменники чо­
ловічого і жіночого роду.

Медаль — медаліст, медалістка. Театр — театрал, театралка. Герой — героїн. Партизан — партизанка.
25. Поясніть різницю між спільнокореневими словами.
Укажіть, за рахунок якої частини слова воно виникає. Визначте рід іменників: Олень, олениха, оленятко. Ведмідь, ведмедиця, ведмежатко. Заєць, зайчиха, зайченя. Верблюд, верблюдиця, верблюжа.
26. Гра «Хто більше?»


Продовжи ряд спільнокореневих слів.

Кипіти —закипіти, кип'яча, кип'яток, кип'ятильник, перекипіти, накип. Читання — читати, прочитати, зачитати, перечитати, дочитати, вчитатися, читач, читальний, прочитана.

27. Назви одним словом.
Приміщення для ведмедів у зоопарку — ведмежатник. Художник, що малює портрети — портретист. Місце старту космічної ракети — ракетодром. Людина, що досліджує океан — океанолог.
28. Запишіть спочатку форми цього слова, а потім спільнокореневі слова.
Бетон, бетона, бетоном, в бетоні.

Бетон, бетонний, бетонщик, забетонувати.


29. Утворіть словосполучення із поданих слів шляхом з'єднання їх за
змістом.

Розмовляти, телефон — розмовляти по телефону. Їхати, трамвай — їхати на трамваї, їхати за трамваєм. Ходити, вулиця — ходити вулицею. Тримати, кишеня — тримати в кишені та ін.
30. Утворіть словосполучення за даними залежними словами шляхом підбору головного слова.

Безмежний, глибокий — океан; червона, солодка, смачна — черешня; довгий, прямий, вузький — коридор; високе, яскраве — вогнище.


31. Утворення словосполучень за даним головним словом шляхом
підбору за змістом залежних слів.

Пиріг (який?) м'який, смажений, солодкий. Температура (яка?) висока, низька, середня. Держава (яка?) незалежна, самостійна.
32. Склади слова з морфем:


по, і, ти, сигнал — посигналити;
тривог, ий, н — тривожний;
очк, а, хвилин — хвилиночка;

а, океан, ськ — океанська.
Каталог: download -> version -> 1422303357 -> module
module -> Охорона природи в Україні
version -> О. В. Гнидіна (координатор Л. Л. Халецька), Полтавська обл
version -> Тема. Історія як навчальний предмет і наука. Мета
version -> Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011) з клас
version -> 5 клас українська література василь симоненко. «Цар плаксій І лоскотон» Мета: ознайомити п'ятикласників з цікавими сторінками життя митця, його твором «Цар Плаксій І Лоскотон»
version -> Матвійчук К. В. Формування високої мовленнєвої компетентності особистості як шлях до її успішної соціалізації
version -> Iv узагальнення і систематизація знань
version -> Робота з обдарованими дітьми – діяльність заради майбутнього України


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка