Робочий зошит для самостійної роботи з дисципліни



Скачати 18.21 Kb.
Дата конвертації24.07.2021
Розмір18.21 Kb.

Кафедра педіатрії №1 НМУ імені О.О.Богомольця

Робочий зошит для самостійної роботи з дисципліни «Педіатрія»

студента 6 курсу, групи № ______________________________ (ПІБ)

Розглянуто та затверджено ЦМК з педіатричних дисциплін від протокол №

Тема практичного заняття: Лихоманка. Тепловий та сонячний удар.

Мета (навчальні цілі): визначити основні етіопатогенетичні ланки лихоманки, знати класифікацію та клінічну картину лихоманки (білої та червоної), вміти скласти та оцінити план обстеження, надати невідкладну допомогу та вміти провести лікування, реабілітацію та профілактику гіпертермії, здійснювати прогноз життя.

Студент повинен знати: будову органів та систем організму, особливості функціонування органів та систем новонародженого та дітей різного віку. Вікові особливості обміну та системи терморегуляції. Патогенетичні особливості гіпоксії плоду, перинатальні ураження ЦНС.



Студент повинен вміти:

  • Оцінити загальний стан дитини, провести пальпацію, перкусію, аускультацію;

  • Оцінити фізіологічні рефлекси;

  • Оцінити стан новонароджених за шкалою Апгар;

  • Провести на муляжі первинну реанімацію новонароджених.

Варіант 2

  1. Надайте невідкладну допомогу дитині віком 10 міс, котра поступила до стаціонару з діагнозом ГРВІ, ускладненим нейротоксикозом (лихоманка “білого”генезу):

а)____________________________________________________________________

b)____________________________________________________________________

c)____________________________________________________________________

2.Проведіть диференційну діагностику між наступними варіантами теплового удару по відповідним системам:



Ознаки

Асфіктична

Паралітична

Психопатична

Шкіра










Серцево-судинна система










Дихальна система










3.Ваша тактика введення пацієнта та надання медичної допомоги при лихоманці, згідно рекомендацій ВООЗ (важке фебрильне захворювання):

a)___________________________________________________________________________b)___________________________________________________________________________c)___________________________________________________________________________d)___________________________________________________________________________e)___________________________________________________________________________

4.Назвіть основні причини виникнення лихоманки:

a)___________________________________________________________________________b)___________________________________________________________________________c)___________________________________________________________________________d)___________________________________________________________________________e)___________________________________________________________________________

5. Обгрунтуйте патогенетичне виникнення централізації кровообігу при лихоманці “білого”генезу та призначне відповідну терапію.

Тести


1. Назвіть біологічне значення лихоманки:

A. Активується імунобіологічний захист організму, перешкоджає розмноженню патогенних мікроорганізмів;

B. Збільшується фагоцитарна активність лейкоцитів, макрофагів;

активуються ферментні системи, що беруть участь у пригніченні репро­дукції вірусів;

C. Стимулюється продукція імуноглобулінів, інтерферону, активуються обмінні процеси в клітинах, підвищується їх функціона­льна активність;

D. Все перераховане вірне.

E. Нічого з перерахованого.

2. Препаратом вибору при метаболічній лихоманці є:

A. Внутрішньовенна інфузія 10 % розчину глюкози з кокарбоксилазою та 1% розчином нікотинової кислоти;

B. 50% розчин анальгіну, 0,1 мл/рік;

C. Ібупрофен в разовому дозуванні 5-10 мг/кг;

D. 0,25% розчин дроперідола в дозі 0,1-0,2 мл/кг;

E. α-адреноблокатор (піроксан).

3. Препаратом вибору при регуляторній (нейрогенній) лихоманці є:

A. α-адреноблокатор (піроксан);

B. 0,25% розчин дроперідола в дозі 0,1-0,2 мл/кг;

C. Преднізолон 2-3 мг/кг маси тіла /добу;

D. 50% розчин анальгіну, 0,1 мл/рік;

E. Корвалол 5 кр. разово.

4. Призначте дозу ібупрофену для дитини віком від 1 до 3 років:

A. 2,5 мл;

B. 7,5-10 мл;

C. 5-7мл;

D. 2,5-5мл;

E. 10-12,5мл.

5. Хлопчик 5-ти років, хворіє 3 добу на ГРЗ, знаходиться вдома. Мама зі скарг зазначає біль голови. Шкіра бліда, кінцівки холодні, ЧСС прискорена,дихання поверхневе, температура тіла 39,70. Що доцільніше призначити дитині?

A.Загальні прохолодні ванни;

B.Холод на крупні судини та на чоло;

C.Судинно-розширювальні препарати;

D.Рясне негаряче питво;



E. Обтирання шкіри спиртовим розчином.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка