Робочий зошит для практичних занять з розділу захворювання слизової оболонки ротової порожнини



Скачати 397.73 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації12.11.2020
Розмір397.73 Kb.
  1   2   3   4
Тернопільський Національнийний медичний університет

ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України

КАФЕДРА ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ

РОБОЧИЙ ЗОШИТ
ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

З РОЗДІЛУ

ЗАХВОРЮВАННЯ СЛИЗОВОЇ ОБОЛОНКИ РОТОВОЇ ПОРОЖНИНИ

для студентів 5 курсу

стоматологічного факультету

СТУДЕНТА________________________________________________________

ГРУПИ________
20___/20___ навчальний рік

Укладачі: д-р мед. наук, проф. Гасюк Н.В., канд. мед. наук, доцент Залізняк М.С., канд. мед. наук, доцент Погорецька Х.В., канд. мед. наук, доцент Пацкань Л.О.

Рецензенти: д-р, мед., наук, професор Лучинський М.А.
Робочий зошит з терапевтичної стоматології для студентів 5 курсу розроблено згідно стандарту вищої освіти України другого (магістерського) рівня галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 221 «Стоматологія», примірного навчального плану підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» у вищих навчальних закладах МОЗ України за спеціальністю 221 «Стоматологія» кваліфікації освітньої «Магістр стоматології», кваліфікації професійної «Лікар-стоматолог», затвердженого 26.07.2016.

Видано з метою підвищення якості практичної підготовки студентів. Він включає методичні вимоги до студентів з кожного розділу захворювань слизової оболонки ротової порожнини.

Робочий зошит призначений для практичних занять з терапевтичної стоматології студентів 5 курсу стоматологічного факультету Тернопільський національний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України .

Затверджено: на засіданні Вченої ради стоматологічного факультету протокол 9 від 25 березня 2019 року.



Практичне заняття №1 Дата _________________
Тема : Анатомо-фізіологічні, гістологічні особливості слизової оболонки порожнини рота та червоної кайми губ. Захисні фактори. Слина, її склад і фізіологічна роль. Особливості обстеження хворих із захворюваннями СОПР. Первинні та вторинні елементи ураження. Класифікації захворювань слизової оболонки порожнини рота (М.Ф. Данилевський, П.Т. Максименко, МКХ- 10). Написання академічної історії хвороби. Курація хворих».(6 год).
Завдання: закріпити знання з анатомо-фізіологічних особливостей слизової оболонки порожнини рота, особливостей обстеження хворих із захворюваннями СОПР. Вивчити первинні та вторинні елементи ураження; систематизувати захворювання слизової оболонки порожнини рота за М.Ф. Данилевським, П.Т. Максименко, МКХ- 10; вміти оформляти амбулаторну карту стоматологічного пацієнта.
Питання для підготовки:

1. Анатомо-гістологічна будова слизової оболонки порожнини рота.

2.Фізіологічне значення ротової порожнини.

3.Захисна функція нормальної мікробної флори ротової порожнини.

4.Секреторні органи ротової порожнини.

5.Ротова рідина. Її склад. Захисна функція слини.

6.Захисні механізми порожнини рота: специфічні та неспецифічні фактории захисту.

7.Особливості обстеження хворих із патологією слизової оболонки порожнини рота.

8.Первинні та вторинні елементи ураження.

9.Класифікації захворювань слизової оболонки порожнини рота (М.Ф. Данилевський, П.Т. Максименко, МКХ- 10).

10.Академічна історія хвороби, її зміст, вимоги до оформлення.

ічна історія хвороби, її зміст, вимоги до оформлення.


Практична робота № 1: Зобразити схематично та коротко охарактеризувати первинні та вторинні елементи ураження.
Первинні елементи ураження





Пляма (macula)_________________________________________________________________________
Запальні плями:

Розеола__________________________________________________________________________________Еритема__________________________________________________________________________________



Геморагічні плями: Петехії___________________________________________________________________________________Пурпура__________________________________________________________________________________

Екхімози_________________________________________________________________________________

Телеангіектазії____________________________________________________________________________
Пігментні плями:

Вроджені (невус, вітіліго)__________________________________________________________________



Набуті пігментні плями____________________________________________________________________





Вузлик (papula) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Горбик (tuberkulum) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Вузол (nodus) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Пухирець (vesiculum) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Пухир (bulla) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Гноячок (pustula) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Абсцес (abscessus) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Киста (cystis) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вторинні елементи ураження





Ерозія (erosio) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Афта (aphta) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Виразка (ulcus) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Тріщина (rhagas) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Кірка (crusta) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Лусочка (sguma) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Наліт (indumentum) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Рубець (cicatrix)_

Гіпертрофічний (келоїдний)________________________________________________________________

Атрофічний______________________________________________________________________________

Практична робота № 2: Зобразити гістологічну будову слизової оболонки ротової порожнини.

Результати:





Висновки: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підпис викладача_________________

Практичне заняття №2 Дата _________________
Тема : Травматичні ураження слизової оболонки порожнини рота (механічна, хімічна, фізична, електрична травми).(6 год)
Завдання: вміти діагностувати та призначити лікування травматичних уражень слизової оболонки порожнини рота
Питання для підготовки:

1.Первинний травматичний стоматит. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.

2.Гостра механічна травма СОПР. Клінічна картина, діагностика, лікування та профілактика.

3.Хронічна механічна травма СОПР. Клінічна картина, діагностика, лікування та профілактика.

4.Протезні стоматити. Клінічна картина, діагностика, лікування та профілактика.

5.Хімічні ураження СОПР. Клінічна картина, діагностика, лікування.

6.Фізична травма СОПР:опіки, обмороження. Гальваноз. Променевий стоматит. Клінічна картина, діагностика, лікування.

7. Лейкоплакія. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування.



.
Практична робота № 1: Скласти таблицю диференціальної діагностики виразкових уражень слизової оболонки ротової порожнини.

Результати:

Виразки

Декубітальна

Трофічна

Сифілітична

Туберкульозна

Ракова

Локалізація
















Болючість
















Форма, дно, краї
















Цитологічне дослідження
















Мікробіологічне дослідження
















Реакція РЛВ


















Практична робота № 2: Скласти план лікування хворого лейкоплакією слизової оболонки щоки гіперкератозною формою.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підпис викладача_________________

Практичне заняття №3 Дата _________________
Тема : Первинні аутоінфекційні стоматити. Гострий катаральний стоматит. Гострий герпетичний стоматит. Гострий афтозний стоматит. Гострий виразковий стоматит. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, лікування, профілактика. Грибкові ураження слизової оболонки порожнини рота. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика,лікування та профілактика.

(6 год).
Завдання: вміти діагностувати та призначити лікування при первинних аутоінфекційних стоматитах.


Питання для підготовки:

1. Гострий катаральний стоматит. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.

2. Герпетичний стоматит (гострий і хронічний). Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.

3. Гострий афтозний стоматит. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.

4. Виразково-некротичний стоматит Венсана. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.

5. Грибкові ураження слизової оболонки порожнини рота. Етіологія, патогенез, клініка, діагностика, диференційна діагностика, лікування, профілактика.


Практична робота № 1: Провести огляд хворого на герпетичний стоматит, визначити основні клінічні ознаки, результати додаткових методів обстеження, скласти план лікування хворого.
Результати:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практична робота № 2 Провести огляд хворого на виразково-некротичний стоматит, визначити основні клінічні ознаки, результати додаткових методів обстеження, скласти план лікування хворого.
Результати:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практична робота № 1: Провести огляд хворого на хронічний гіперпластичний кандидоз, визначити основні клінічні ознаки, результати додаткових методів обстеження, скласти план лікування хворого.
Результати:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підпис викладача_________________

Практичне заняття №4 Дата _________________


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка