Міжнародний економіко-гуманітарний університет
імені академіка Степана Дем’янчука
Факультет здоров’я, фізичної культури і спорту
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Вченої ради
Міжнародного економіко-гуманітарного
університету імені академіка С. Дем’янчука
Протокол № 5 від 30.01.2015 р.
Ректор______________проф.Дем’янчук А.С.
ПРОГРАМА
ВСТУПНОГО ІСПИТУ ДО МАГІСТРАТУРИ
Фаховий іспит
для спеціальності 8.01020101„Фізичне виховання”
в галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини»
Кафедра теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури
Затверджено на Раді факультету ЗФКС
протокол № 5 від «10»січня 2015 р.
Декан _______ проф. Завацька Л.А.
Затверджено на засіданні кафедри ТМФВ та АФК
протокол №4 від «04»грудня 2015 р.
завідувач кафедри ___________ доц. Романова В.І.
Рівне – 2015
РОЗРОБЛЕНО ТА ВНЕСЕНО: ПВНЗ «Міжнароднийекономіко-гуманітарнийуніверситетіменіакадеміка Степана Дем’янчука»
РОЗРОБНИКИ ПРОГРАМИ: к.н.фіз.вих.,доц.. Романова В.І.
Обговорено та рекомендовано до затвердженнянавчально-методичною комісієюПВНЗ «Міжнароднийекономіко-гуманітарнийуніверситетіменіакадеміка Степана Дем’янчука»
“13” січня 2014 року, протокол № 5
Затвердженовченою радою ПВНЗ «Міжнароднийекономіко-гуманітарнийуніверситетіменіакадеміка Степана Дем’янчука»
“30” січня 2014 року, протокол № 5
Вступ
Програма вступного іспиту в магістратуру (для спеціальності 8.01020101 „Фізичне виховання”в галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини») складена на основі чинних стандартів підготовки бакалаврів у системі вищої освіти та з урахуванням цілей і завдань навчання в магістратурі.
Мета вступного іспиту в магістратуру полягає у визначенні відповідностей знань,вмінь та навичок абітурієнтів вимогам навчання в магістратурі для спеціальності 8.01020101 „Фізичне виховання”в галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини».
Зміст вступного іспиту до магістратури
-
Характеристика основних понять теорії фізичного виховання: "фізична культура", "фізичне виховання", "спорт".
-
Мета та завдання фізичного виховання на сучасному етапі.
-
Характеристика організаційних основ національної системи фізичного виховання.
-
Характеристика загальних принципів фізичного виховання.
-
Характеристика методичних принципів фізичного виховання свідомості та активності.
-
Характеристика методичних принципів фізичного виховання доступності та індивідуалізації.
-
Характеристика методичних принципів фізичного виховання систематичності та послідовності.
-
Характеристика фізичних вправ як основного засобу фізичного виховання. Класифікація фізичних вправ.
-
Поняття про техніку фізичних вправ, її компоненти. Характеристики рухів
-
Характеристика методів навчання у фізичному вихованні: практичного, слова, наочності.
-
Характеристика рухових умінь і навичок. Закономірності їх формування
-
Педагогічне та біологічне обґрунтування структури навчання руховим діям. Передумови успішного засвоєння рухових дій.
-
Причини виникнення помилок у процесі навчання руховим діям. Способи їх попередження та виправлення.
-
Загальна характеристика фізичного навантаження та відпочинку як факторів тренувальних дій.
-
Поняття про адаптацію. Види та стадії формування адаптаційних реакцій організму людини на фізичні навантаження.
-
Характеристика сили як рухової якості. Засоби і методи розвитку сили. Методика розвитку швидкісної та вибухової сили. Швидкість як рухова якість. Засоби й методи розвитку швидкості.
-
Витривалість як рухова якість. Засоби та методи розвитку витривалості.
-
Спритність як рухова якість. Засоби та методи розвитку спритності.
-
Гнучкість як рухова якість. Методика розвитку гнучкості.
-
Методика визначення та прийоми регулювання фізичного навантаження на уроках фізичної культури.
-
Характеристика і методика визначення щільності уроку фізичної культури. Шляхи підвищення щільності уроку.
-
Організаційні аспекти проведення занять з фізичної культури.
-
Попередження травматизму на уроках фізичної культури в школі.
-
роботи з фізичного виховання у школі. Основні документи обліку.
-
Медичний контроль та критерії диференціації учнів по рівню здоров'я в процесі фізичного виховання.
-
Методика оцінки знань, умінь і навичок з фізичної культури.
-
Завдання і напрямки позакласної роботи з фізичного виховання школярів. Спортивна спілка школи як організаційна основа позакласної роботи.
-
Особливості організації та змісту роботи в ДЮСШ.
-
Педагогічні функції, уміння та техніка вчителя фізичного виховання.
-
Педагогічні, психологічні, медико-біологічні засоби підвищення працездатності.
-
Принципи, методи і способи навчання та тренування у спортивних іграх.
-
Мета, завдання та принципи побудови уроку футболу у школі.
-
Місце плавання в системі фізичного виховання. Основні особливості плавання як фізичної вправи.
-
Нетрадиційні види гімнастики та їх оздоровчий вплив на організм людини. Методика навчання нетрадиційним видам гімнастики.
-
Особливості проведення навчальних стрибків у воду при навчанні плаванню.
-
Атлетична гімнастика. Методика побудови і проведення занять з атлетичної гімнастики.
-
Оздоровчий вплив волейболу. Методика проведення оздоровчих занять з волейболу з врахуванням рівня фізичного стану, фізичної підготовленості й віку.
-
Гімнастика як спортивно-педагогічна дисципліна. Класифікація видів гімнастики: оздоровча, освітньо-розвиваюча та спортивна.
-
Особливості організації і проведення уроку з баскетболу в школі. Мета, завдання та форми проведення.
-
Легкоатлетичні метання. Складові техніки метання спису. Методика навчання: завдання, засоби, методи.
-
Характеристика і призначення акробатичних вправ. Методика навчання акробатичним вправам.
-
Організація і проведення уроку волейболу в школі: мета, завдання та форми проведення.
-
Аеробіка, види аеробіки. Особливості організації і проведення фізкультурно-оздоровчих занять з аеробіки.
-
Запропонуйте тести для оцінки фізичного стану, фізичної підготовленості осіб, які займаються в групах здоров’я.
-
Плавання. Специфічні методичні прийоми, які застосовуються при навчанні плаванню.
-
Види легкоатлетичних стрибків та їх характеристика. Методика навчання стрибкам у довжину з розбігу.
-
Легкоатлетичні метання. Складові техніки метання і методика навчання.
-
Баскетбол. Техніка гри в нападі та захисті. Тактика в захисті і нападі. Методика навчання.
-
Волейбол. Тактика в захисті і нападі. Методика навчання.
-
Волейбол. Техніка гри в нападі та захисті.
-
Плавання. Методи, які застосовуються при навчанні плаванню. Особливості вітчизняної методики плавання.
-
Волейбол. Техніка гри та методика навчання. Стійки, переміщення, початкове Положення. Методика навчання прийому м’яча знизу завдання і способи.
-
Плавання. Способи плавання. Вправи для вивчення спортивних способів плавання.
-
Плавання в оздоровчому тренуванні. Позитивний вплив на організм людини занять плаванням.
-
Види підготовки спортсмена: загальна фізична підготовка, спеціальна фізична підготовка, технічна підготовка, тактична підготовка, психологічна підготовка.
-
Ходьба та біг на лижах як засіб оздоровлення. Етапи засвоєння раціональної техніки оздоровчої ходьби та бігу на лижах.
-
Гімнастика. Навчання загально розвиваючим вправам. Способи проведення загальнорозвивачимх вправ.
-
Плавання. Способи плавання. Вправи для вивчення спортивних способів плавання.
-
Мета, завдання та принципи побудови уроку футболу в школі.
-
Види легкоатлетичних стрибків та їх характеристика. Основи техніки стрибків. Стрибок з розбігу: методика навчання.
-
Які форми з’єднання кісток в скелеті. Будова суглоба. Форми суглобів.
-
Руховий апарат людини. Механічні властивості кісток і суглобів.
-
Загальна будова органів дихання.
-
Загальна характеристика залоз внутрішньої секреції.
-
Значення і загальна будова органів травлення.
-
Будова скелета голови і кінцівок.
-
Характеристика м’язевої системи. Джерела енергії м’яза.
-
Фізіологічна характеристика систем організму при роботі великої потужності
-
Артеріальний тиск. Основні фактори, що зумовлюють його. Вплив м’язової діяльності.
-
Якісна повноцінність харчування спортсменів.
-
Фізіологічна характеристика систем організму при статичних зусиллях.
-
Систолічний і хвилинний об’єм кровотоку. Вплив на них м’язової діяльності
-
Акселерація, гіподинамія як основні фактори впливу на розвиток організму.
-
Поняття про нервовий центр. Особливості проведення збудження через нервові центри.
-
Фізіологічна характеристика систем організму при роботі у зоні максимальної потужності.
-
Характеристика емоцій. Значення емоцій у фізичному вихованні.
-
Організм людини як біологічне ціле. Вплив факторів зовнішнього середовища на його розвиток.
-
Фізіологічна характеристика формування руху.
-
Фізіологічна класифікація фізичних вправ.
-
Фізіологічна характеристика розминання. Особливості розминання у різних видах спорту.
-
Фізіологічні механізми термінової та довготривалої адаптації організму спортсмена до умов середньогір’я.
-
Фізіологічна характеристика систем організму при роботі помірної потужності.
-
Фізична працездатність та методи їх визначення. Особливості у спортсменів різних спеціалізацій.
-
Фізіологічна характеристика розминки. Особливості розминки у різних видах спорту.
-
Фізіологічна характеристика втоми; фази та теорії втоми. Значення втоми для зростання натренованості.
-
Фізіологічні основи адаптації м’язів до фізичних навантажень.
-
Фізіологічна характеристика прояву та розвитку якості витривалості.
-
Ендокринна система. Реакція ендокринної системи на фізичні навантаження.
-
Фізіологічні механізми виникнення передстартових реакцій. Види їх та способи регуляції. Особливості в обраному виді спорту.
-
Фізіологія фізичних вправ та спорту. Фізіологія фізичних навантажень.
Поділіться з Вашими друзьями: |