Рішення за короткий проміжок часу; Самостійність уміння поставити нову проблему, а потім розв’язати її самостійно



Скачати 43.29 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір43.29 Kb.
ТипРішення
Людмила Доценко

к. психол. н.,, м. Київ
Розвиток евристичного мислення майбутніх психологів як необхідна умова їх професійного становлення
Студентський вік характеризується тим, що в цей період досягаються багато оптимумів розвитку інтелектуальних і фізичних сил. У студентів активно розвиваються творчі здібності, інтелектуальна ініціатива, здатність ставити запитання та формулюватипроблеми.

Розвиток особистості студента як майбутнього фахівця з психології відбувається в таких напрямках:

• зміцнюються ідейна переконаність, професійна спрямованість, розвиваються необхідні здібності;

• вдосконалюються, «професіоналізуються» психічні процеси, стани, досвід;

• підвищуються почуття обов’язку, соціальної відповідальності за успіх професійної діяльності;

• міцніють професійна самостійність і готовність до майбутньої практичної роботи;

• підвищуються комунікативна компетентність, соціальний інтелект та готовність до соціальної взаємодії та прийняття колективних рішень;

• підсилюється інтерес студентів до науково-дослідної роботи.

Саме тому, проблема розвитку евристичного мислення студентів набуває особливої актуальності.

Евристичне мислення – це різновид творчого мислення, що спирається на критерії вибіркового пошуку під час розв’язання складних, невизначених завдань, відмову від стереотипів, наявність варіативності ідей і може приводити до неочікуваних результатів та створення нового продукту.



Зазначимо наступні структурні компоненти евристичного мислення як психологічної передумови професійного становлення майбутніх психологів:

  • Швидкість – здатність миттєво розібратися в ситуації і прийняти правильне рішення за короткий проміжок часу;

  • Самостійність – уміння поставити нову проблему, а потім розв’язати її самостійно;

  • Оригінальність – здатність незвично підходити до розв’язання проблеми, отримувати неочікувані результати;

  • Гнучкість – здатність знаходити нові рішення у обставинах та умовах, що швидко змінюються.

Виходячи з вищесказаного, можна виділити основні принципи, які лежать в основі розвитку евристичного мислення майбутніх психологів:

  • домінування у студента пізнавальної мотивації;

  • уважність до деталей у процесі вивчення навчальних дисциплін, виділення загального і особливого у змісті навчального матеріалу;

  • толерантне ставлення до нових, незвичайних ідей;

  • володіння методами активізації розв’язання творчих завдань;

  • сформовані навички самостійної дослідницької роботи.

Отже, основними умовами розвитку евристичного мислення студентів - психологів у процесі їх професійної підготовки є:

  • творчий підхід викладача до організації навчальної діяльності студентів;

  • формування інтересу та мотивації до вивчення навчальної дисципліни;

  • діагностика пізнавальних здібностей і орієнтування на індивідуальну траєкторію розвитку студента;

  • впровадження у навчально-виховний процес активних методів навчання;

  • використання творчих завдань у процесі викладання навчальних дисциплін.

Каталог: bitstream -> NAU
NAU -> Київ Видавництво Національного авіаційного університету
NAU -> Реферат: дидактичні аспекти організації ефективної самостійної навчальної роботи студентів анотація
NAU -> Методи Оцінювання комунікативної к омпетентності
NAU -> О. Г. Широкова-Мурараш
NAU -> Матеріали міжнародної науково-практичної конференції
NAU -> Технологія формування комунікативної компетентності учнів старшої школи засобами організаційно-діяльнісної гри
NAU -> Рубрика 1: «Педагогические науки» андрагогіка: сучасний етап розвитку
NAU -> Комунікативна компетентність як предмет дослідження у науковій літературі
NAU -> Зміст освіти у процесі сучасної професійної підготовки анотація


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка