Рекомендації щодо вдосконалення проведення тестування випускників загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей з історії України та української мови і літератури



Скачати 20.71 Kb.
Дата конвертації28.05.2016
Розмір20.71 Kb.
Рекомендації

щодо вдосконалення проведення тестування

випускників загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей

з історії України та української мови і літератури

М. Київ 31 травня 2013 р.


13-17 травня 2013 року в п’яти школах для сліпих відбулось апробаційне тестування випускників з двох предметів - з української мови і літератури та з історії України. Це - перша спроба адаптувати тестові завдання для незрячих, а також апробувати адаптовані тестові матеріали.

Основним завданням апробаційного тестування було напрацювання досвіду щодо форм і змісту адаптації тестування, а також його процедури з метою зробити зовнішнє незалежне оцінювання знань доступним для абітурієнтів з глибокими вадами зору. Тестування носило характер експерименту і було цілком добровільним.

Серед позитивних моментів проведення апробаційного тестування можна відзначити наступні:

- питання адаптації тестових матеріалів потребам осіб з вадами зору перейшло з суто теоретичної у практичну площину;

- вперше було адаптовано і надруковано шрифтом Брайля тестові завдання з української мови і літератури і з історії України;

- перед тренувальним тестуванням учні шкіл для сліпих мали змогу ознайомитися з інформаційними матеріалами з цих предметів, надрукованими шрифтом Брайля, що дало змогу підготуватися до виконання тестових завдань;

- адаптовані і надруковані шрифтом Брайля інформаційні матеріали і тестові завдання з української мови і літератури та з історії України залишаються в школах і в подальшому будуть використовуватися учнями для підготовки до тестування або для перевірки своїх знань;

- отримані і проаналізовані результати апробаційного тестування з двох предметів дозволять в подальшому розширити перелік адаптованих тестових завдань з інших предметів з урахуванням переваг та недоліків при адаптації змісту тестових матеріалів і процедур першого тестування.

Водночас проведене апробаційне тестування виявило чимало недоліків та проблем у адаптації тестових завдань потребам осіб з глибокими порушеннями зору. Зокрема, можна вказати на наступні недоліки:

- процес адаптації тестових матеріалів проходить вкрай повільно;

- випускники шкіл сліпих не мають достатніх практичних навичок складання тестів, що суттєво обмежило коло осіб, які погодилися взяти участь в апробаційному тестуванні;

- учні з глибокими порушеннями зору не мають задовільної матеріально-технічної бази, необхідної для отримання ґрунтовних знань нарівні зі зрячими однолітками; особливо це стосується шкіл для сліпих, де існує гостра потреба у підручниках, надрукованих шрифтом Брайля та наочних посібниках з різних предметів;

- окрім друку шрифтом Брайля, необхідно використовувати альтернативні форми проведення тестування слабозорих дітей та осіб з числа сліпих дітей, що незадовільно володіють шрифтом Брайля;

- неохопленою є категорія слабозорих дітей, для яких необхідний індивідуальний підхід при адаптації змісту і процедур тестування.

Враховуючи вищевикладене, учасники семінару звертаються:

До Міністерства освіти і науки України з клопотаннями:

вжити невідкладних заходів стосовно поліпшення матеріально-технічної бази у загальноосвітніх навчальних закладах для сліпих дітей, зокрема, покращання забезпечення їх наочними посібниками та підручниками, надрукованими шрифтом Брайля;

проаналізувати можливості вдосконалення навчального процесу в напрямку формування в учнів шкіл сліпих навичок для складання тестів та готовності до інших сучасних форм перевірки знань, з якими вони можуть стикатися як при вступі до вищих навчальних закладів, так і при подальшому навчанні; у цьому контексті розглянути можливість впровадження тренувального тестування у випускних класах.

До Українського центру оцінювання якості освіти з пропозиціями:

вжити належних заходів для вдосконалення нормативної бази, що дозволить використати набутий досвід адаптації тестування для створення умов повноцінної участі бажаючих абітурієнтів з вадами зору у зовнішньому незалежному оцінюванні знань з української мови і літератури та історії України;



продовжити адаптацію тестових завдань для осіб з глибокими порушеннями зору з інших предметів;

сприяти у розробці технологічних підходів для використання альтернативних форм складання тестів абітурієнтами з вадами зору (збільшувальна техніка, спеціальні бланки збільшеного формату, комп'ютерні програми).


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка