Склала Олена Оперчук
Орієнтовне календарно-тематичне планування
навчання української мови в 6 класі у 2014-2015 н.р.1 (122 год, 3,5 год на тиждень, РМ – 23 год)
І СЕМЕСТР
№
Зміст програмового матеріалу
К-сть
год
Дата
Примітки
1
Вступ. Краса і багатство української мови
1
2
РМ №1*. Повторення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування. Складання діалогів відповідно до запропонованої теми
1
ПОВТОРЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО (7 год)
3
Словосполучення. Речення. Головні і другорядні члени речення. Однорідні члени речення.
1
4
Просте і складне речення. Розділові знаки між частинами складного речення
1
5
Звертання. Вставні слова і сполучення слів
1
6-7
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
Діалог. Розділові знаки при діалозі
2
8
Тематична самостійна робота (тренувальне тестування)
1
Завдання та рекомендації до проведення цієї тематичної самостійної роботи ви знайдете у навчальному посібнику:
О. П. Глазова.
Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 56 с. та методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
9
Текст, його тема, головна думка. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Типи і стилі мовлення. Мікротема, темничне речення
1
10
РМ № 2. Докладний усний переказ тексту художнього стилю
1
** Тексти для переказів подано в методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.
1
13
РМ № 4. Особливості опису приміщення. Усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення
1
14, 15
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми
2
16
РМ №5. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису приміщення
1
17
Групи слів за вживанням: загальновживані і стилістично забарвлені слова
1
18
Діалектні, професійні слова і терміни
1
19
РМ № 6. Письмовий твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції картин та світлини, які можна використати під час підготовки до твору-опису приміщення.
20
Просторічні слова
1
21
Офіційно-ділова лексика
1
22
РМ № 7. Ділові папери. Складання плану роботи
1
23,24
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником
2
25
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.
1
26
Фразеологізми в ролі членів речення. Складання діалогів
** Контрольні роботи рекомендуємо проводити з використанням навчального посібника: О. П. Глазова.
Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 56 с. та методичного посібника: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
** Тексти для ауджіювання та завдання до них уміщено в методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ (11 год)
28
Змінювання і творення слів. Твірне слово — база для утворення іншого слова
1
29, 30
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ (або слів), перехід слів з однієї частини мови в іншу
Зміни приголосних при творенні слів: іменників з суфіксом -ин (а) від прикметників
1
33
Зміни приголосних при творенні слів: прикметників із буквосполученням -чн- (-шн-)
1
34
РМ № 8. Письмовий переказ тексту художнього стилю з елементами опису приміщення
1
35
Зміни приголосних при творенні слів: відносних прикметників з суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників з суфіксами -ств (о), -зтв (о), -цтв (о)
1
36
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Творення складноскорочених слів
1
37-38
Правописскладних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів
2
39-40
РМ № 9-10. Контрольний переказ
2
41
Тематична контрольна робота № 2. Словотвір. Орфографія
1
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ
Іменник (20 год)
42
Загальна характеристика частин мови.
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
1
43
Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні і власні. Велика буква і лапки у власних назвах
1
44
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
1
45
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини
1
46
Відмінки іменників, їх значення. Поділ іменників на відміни.
1
47
Відмінювання іменників І відміни
1
48-50
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни
3
51
Контрольний диктант№1
1
Тексти контрольних диктантів уміщено в методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини
1
56
Нез іменниками
1
ІІ СЕМЕСТР
№
Зміст програмового матеріалу
К-сть
год
Дата
Примітки
57-58
Особливості творення іменників. Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення
(-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о)
2
59
60
Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
2
61
Тематична контрольна робота № 3. Іменник
1
Прикметник (18 год)
62
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
63
64
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу
2
65-66
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення
2
67
РМ № 11. Особливості будови опису природи. Усний вибірковий переказ розповідного тексту, що містить опис природи
1
68
Повні й короткі форми прикметників
1
69
РМ № 12. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису природи. Складання діалогів
1
70-71
Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників
2
72
Творення прикметників. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-,
-ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-
1
73
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах -ев-
(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-
1
74
РМ № 13. Письмовий твір-опис природи за картиною
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції картин, які можна використати під час підготовки до твору-опису природи за картиною.
75
Перехід прикметників в іменники
1
76 -77
Написання нез прикметниками
2
78
Написання -н- і -нн- у прикметниках
1
79 -80
Написання складних прикметників разом і через дефіс
2
81
РМ № 14. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису природи
1
82
Написання прізвищ прикметникової форми
1
83
Тематична контрольна робота№ 4. Прикметник
1
84
РМ № 15. Особливості будови роздуму. Усний докладний переказ тексту, що містить роздум
1
Числівник (10 год)
85
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
86-87
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
2
88
РМ № 16. Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено матеріали, які допоможуть підготуватися до написання замітки в газету типу роздуму про вчинки людей
89-92
Відмінювання кількісних числівників
Контрольне читання мовчки
4
Тексти для контрольного читання мовчки та завдання до них можна знайти у навчальному посібнику: О. П. Глазова.
Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — С. 24–31. методичного посібника: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
100
Розряди займенників за значенням
1
101-102
Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників. Зворотний займенник, його відмінювання
2
103
РМ № 20 Письмовий твір-оповідання за жанровою картиною
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції жанрових картин для написання твору-оповідання.
104-105
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання
2
106-107
Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання
Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників
2
115
Тематична контрольна робота№ 6. Займенник.
Повторення вивченого в кінці року
1
Повторення в кінці року (6 год)
116-117
Лексикологія
2
118-119
Словотвір і орфографія
2
120
Контрольний диктант № 2
1
121-122
Морфологія й орфографія
2
Фронтальні види контрольних робіт*
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми*
2
4
Письмо:
переказ
1
1
твір
-
1
Правопис:
диктант**
1
1
Аудіювання*
1
-
Читання мовчки*
-
1
* Контрольні роботи рекомендуємо проводити з використанням навчального посібника:
О. П. Глазова. Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 56 с. (усі тестові завдання подані у двох варіантах, відведено місце для написання контрольних диктантів, переказів і творів)
та методичного посібника:
О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с. (подано орієнтовне календарно-тематичне планування,
а також тексти для контрольного аудіювання та читання мовчки, ситуативні вправи для формування й перевірки рівня сформованості умінь діалогічного та монологічного мовлення, тексти контрольних і навчальних переказів, орієнтовні теми творів, тестові завдання для перевірки рівня засвоєння мовної теми, тексти диктантів для оцінювання правописних умінь і навичок).
1 Увідповіднено з підручником: О. П. Глазова. Українська мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 256 с.
* Уроки розвитку мовлення можна проводити з використанням навчального посібника: О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 80 с.