Оцінка достовірності результатів дослідження. Схема тестування статистичних гіпотез. Параметричні та непараметричні методи тестування статистичних гіпотез. Характеристика та аналіз статистичних помилок



Сторінка1/4
Дата конвертації15.05.2020
Розмір0.61 Mb.
#9672
  1   2   3   4
Практичне2
патфиз
Оцінка достовірності результатів дослідження. Схема тестування статистичних гіпотез. Параметричні та непараметричні методи тестування статистичних гіпотез. Характеристика та аналіз статистичних помилок.

Завдання:



  1. Тестування гіпотези щодо рівності вибіркового середнього математичному сподіванню популяції.

  2. Тестування гіпотези щодо рівності вибіркових середніх 2 вибірок.

  3. Тестування гіпотези щодо впливу якісного фактору на результати дослідження.




  1. На попередньому занятті ви розраховували характеристики вибірки: середнє та стандартне відхилення. Необхідно протестувати гіпотезу щодо рівності вибіркового середнього математичному сподіванню в популяції. Данні для розрахунків представлено в таблиці 1.

Таблиця 1

Варіант

1, 4, 7, 10, 13

2, 5, 8, 11, 14

3, 6, 9, 12, 15

Математичне сподівання µ

10

15

18

Будемо діяти відповідно до схеми (лекція 4), використовуючи критерій Стьюдента t.









, (знаходимо в таблиці)

Якщо треба відхилити, якщо має бути прийнятою.



Приклад:

; ; ;



, тобто приймаємо.

ІІ. Будемо діяти відповідно до схеми (лекція 4), використовуючи критерій Стьюдента t. Вибірка №1 – це ваш варіант з попереднього практичного заняття, Вибірка №2 – це варіант вашого сусіда.

По-перше, ви повинні перевірити гіпотезу щодо рівності дисперсій в цих групах, оскільки від цього залежить вибір формул для обчислення t-тесту Стьюдента.

Н0: “”, хоча ми знаємо, що .

H1: ““.

Для перевірки цієї гіпотези використовується критерій Фішера.



, тобто необхідно ділити більшу дисперсію на меншу.

(з таблиць), , k1=n1–1, k2=n2–1.

Якщо , необхідно відхилити, висновок: дисперсії відрізняються.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка