Iвано-Франкiвська обласна унiверсальна наукова бiблiотека
iменi I. Франка
Довідково-бібліографічний відділ
Нові надходження з питань народної освіти та загальної педагогіки
Бiблiографiчний бюлетень
липень 2011 р
Iвано-Франкiвськ
2012Володіючи потужним фондом наукової, популярної, довідково-бібліографічної літератури, великою кількістю періодичних видань, обласна бібліотека інформує під цією рубрикою вчителів, організаторів освітянського процесу про нову літературу, статті з газет та журналів, про законодавчі та інструктивні матеріали з проблем реформи, організації навчального та виховного процесу в школах, з питань педагогіки, історії, методики викладання предметів як в Україні, так і за кордоном. Дані матеріали можна отримати в обласній бібліотеці (вул.Чорновола 22 ), в районних і міських центральних бібліотеках та по МБА
IСТОРIЯ НАРОДНОЇ ОСВIТИ I ПЕДАГОГIЧНОЇ ДУМКИ
Козак І. Формування гуманістичного світогляду учнів у творчій спадщині В. О. Сухомлинського / І. Козак // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 105-115.
ОРГАНIЗАЦIЯ НАРОДНОЇ ОСВIТИ. УПРАВЛIННЯ. ЕКОНОМIКА. СТАТИСТИКА
Кремень В. Структура модернізації освіти в контексті цивілізаційних змін / В. Кремень // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 5-13.
ОРГАНIЗАЦIЯ ОСВIТИ В ЗАРУБIЖНИХ КРАЇНАХ
Біла І. Гуманістичниі тенденції освіти Японії / І. Біла // Дошкільне виховання. - 2011. - № 6. - С. 11-16.
Зварич І. Теоретичні й практичні дослідження проблеми педагогічної компетентності викладачів у науково-педагогічній літературі США / І. Зварич // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 98-104.
Карпенко О. Реформування освітніх послуг органами місцевої влади (на прикладі шкіл Берліна) / О. Карпенко , Т. Петі // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 126-134.
Кузьменко О. Права людини як предмет вивчення в початкові школі США / О. Кузьменко // Початкова школа. - 2011. - № 7. - С. 53-54.
ДОШКIЛЬНА ПЕДАГОГIКА. ПОЧАТКОВА ШКОЛА
Алакоз О. Навчання школярів швидкісного читання / О. Алакоз // Початкова школа. - 2011. - № 6. - С. 12-14.
Бондар Н. Психолого-педагогічні аспекти формування навички письма молодших школярів / Н. Бондар // Початкова школа. - 2011. - № 7. - С. 25-29.
Засуха С. Інформаційно-ціннісний підхід до опанування навичок читання в початкових класах / С. Засуха // Початкове навчання та виховання. - 2011. - № 16/18(черв.). - С. 43-54.
Назаренко Н. Диференціація самостійної роботи учнів на уроках математики / Н. Назаренко // Початкова школа. - 2011. - № 6. - С. 15-18.
Нєсвєдова О. Предметний тиждень із природознавства у початковій школі / О. Нєсвєдова // Початкове навчання та виховання. - 2011. - № 16/18(черв.). - С. 66-81.
ТЕОРIЯ I МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ
Бех І. Життя особистості у просторі духовності / І. Бех // Початкова школа. - 2011. - № 6. - С. 1-3.
Бех І. Психологічні механізми сходженнч особистості до духовних цінностей / І. Бех // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 37-44.
Токарь Л. Екологічне виховання через спостереження / Л. Токарь // Початкова школа. - 2011. - № 7. - С. 35-38.
ДИДАКТИКА (ТЕОРIЯ ОСВIТИ I НАВЧАННЯ)
Газімагомедова О. Упровадження інтерактивних технологій навчання в практику роботи вчителя початкової ланки : семінар-практикум для учнів / О. Газімагомедова // Початкове навчання та виховання. - 2011. - № 16/18(черв.). - С. 55-60.
Зайцева Л. Цілісна пояснювально-перетворювальна стратегія в навчальному процесі / Л. Зайцева // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 45-54.
Лігум Ю. Якість освіти і новітні технології навчання в контексті інтеграції в європейській освітній простір / Ю. Лігум // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 22-27.
Распопова Т. Розвиток креативного мислення учнів молодших класів за допомогою дидактичних ігор / Т. Распопова // Початкове навчання та виховання. - 2011. - № 16/18(черв.). - С. 2-11.
Шевчук Л. Форми й види групової роботи учнів / Л. Шевчук // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 54-62.
ШКОЛОЗНАВСТВО
Мороз П. Підручник історії стародавнього світу: методика розвитку в школярів уміння бачити проблеми засобами ілюстрацій / П. Мороз // Історія в школі. - 2011. - № 5/6. - С. 33-38.
ВИКЛАДАННЯ ОКРЕМИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛIН
Білявська Л. Легенди та міфи українців "Про вітер", "Про вогонь", "Про дощ" : урок-подорож. 5-й кл. / Л. Білявська // Українська мова та література. - 2011. - № 25/27(лип.). - С.
Богун З. Інноваційні форми і методи роботи в хоровому колективі / З. Богун , М. Кузнєцова // Початкова школа. - 2011. - № 6. - С. 24-26.
Фортуна Л. Українські народні балади. 9-й клас / Л. Фортуна // Українська мова та література. - 2011. - № 25/27(лип.). - С. 70-72.
Яців А. Усна народна творчість. Літературні казки : підсумк. урок. 5-й кл. / А. Яців // Українська мова та література. - 2011. - № 25/27(лип.). - С. 34-44.
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ I ЛIТЕРАТУРИ
Бондаренко Н. Теоретичні аспекти над мовленнєвою культурою старшокласників / Н. Бондаренко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 6-9.
Бутенко С. Збірка "Сонячні кларнети" П. Тичини / С. Бутенко // Українська мова та література. - 2011. - № 22/23(черв.). - С. 26-30.
Дороз В. Сучасний урок української мови в парадигмі компетентнісного підходу: здобутки та перспективи / В. Дороз // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 4-10.
Козар Л. До вивчення героїчного народного епосу на уроках української літератури / Л. Козар // Українська мова та література. - 2011. - № 25/27(лип.). - С. 59-66.
Котляр С. Стилістика складних речень. Основні пунктограми в складному реченні. 11-й клас / С. Котляр // Українська мова та література. - 2011. - № 28 (лип.). - С. 14-22.
Кучеренко І. Інтегровані уроки як вид нестандартної організаційної форми навчання української мови / І. Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 10-14.
Лобенко Н. Василь Симоненко - "Лицар на білому коні" в українській літературі. "Лебеді Материнства" / Н. Лобенко // Українська мова та література. - 2011. - № 22/23(черв.). - С. 23-25.
Назаренко Л. Оцінювання продукту проектної діяльності школярів у контексті літературної освіти : за творчістю О.Олеся / Л. Назаренко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 30-33.
Писарєва О. "Ти знаєш, що ти - людина?". Осмислення духовної величі людини через життя й поезію В. Симоненка. 11-й клас / О. Писарєва // Українська мова та література. - 2011. - № 22/23(черв.). - С. 40-45.
Сергієнко Ю. Якщо ти знаєш... : узагальнення і систематизація знань за розд. "Односкладі речення" / Ю. Сергієнко // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 17-23.
Скоморовська Н. Розвиток критичного мислення старшокласників на уроках української літератури / Н. Скоморовська // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 74-81.
Соловей Н. Вчимося використовувати засоби словотвору в різних стилях мови / Н. Соловей // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 44-51.
Соловець Л. Вираження етнічної специфіки української культури у фразеологізмах : матеріали до уроку / Л. Соловець // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 52-62.
Твердоступ А. Героїко-романтичні твори Миколи Хвильового : два уроки з укр. л-ри в 11 кл. / А. Твердоступ // Українська мова й література. - 2011. - № 6. - С. 24-28.
Цінько С. Уроки вивчення синтаксису складного (складносурядного) речення. 9 клас / С. Цінько, О. Ковальова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 21-25.
Черненко В. "Твою красу я переллю в пісні..." : В. Сосюра. Поезія "Васильки" / В. Черненко // Українська мова та література. - 2011. - № 22/23(черв.). - С. 37-39.
Шелехова Г. Проблема мотивації навчальної діяльності старшокласників на уроках української мови / Г. Шелехова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 2-5.
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБIЖНОЇ ЛIТЕРАТУРИ
Борківська О. Система уроків з вивчення творчості Михайла Булгакова / О. Борківська // Зарубіжна література в школах України. - 2011. - № 6. - С 47-54.
Гузь О. Новела Шервуда Андерсона "Шедевр Блекфута". 10 клас / О. Гузь // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 34-36.
Гузь О. Новелла Гі де Мопасана "Пампушка". 10 клас / О. Гузь // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 37-39.
Гузь О. Роман Євгенія Замятіна "Ми". 11 кл. / О. Гузь // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 24-33.
Гузь О. Соотношение художественных миров в "Рассказе собаки" Марка Твена / О. Гузь // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 5-7.
Дячок С. Відбиток власного життя у книгах : Пауль Коельйо "Казки для дорослих", 11 кл. / С. Дячок // Зарубіжна література. - 2011. - № 23/23(черв.). - С. 19-24.
Иговская О. Литературная гостиная "Он времени глядел в глаза...", посвященная Владимиру Высоцкому / О. Иговская // Русский язык, литература, культура в школе и вузе. - 2011. - № 3. - С. 42-45.
Кашуба Є. Полюбіть дитину - і менше зла настане на землі : за повістю Крістіне Нестлінгер "Мислитель діє", 5 кл. / Є. Кашуба // Зарубіжна література. - 2011. - № 23/23(черв.). - С. 25-30.
Козаченко І. Метаморфоза в людській долі : за оповід. М. Павича "Блакитна мечеть" / І. Козаченко, О. Козаченко // Зарубіжна література. - 2011. - № 21/22(черв.). - С. 34-38.
Козова Т. Храм у серцях людей : система уроків за оповід. М. Павличка "Дамаскин" / Т. Козова // Зарубіжна література. - 2011. - № 21/22(черв.). - С.14-30.
Лисенко М. Формування читацької компетентності учнів на уроках позакласного читання : за твором Льюїса Керролла "Аліса в Країні чудес". 6 кл. / М. Лисенко // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 15-17.
Лисенко М. Чарівний світ чаклунів і магів : до вивч. твору Дж. Роулінг "Гаррі Поттер і таємна кімната". 5 кл. / М. Лисенко // Всесвітня література та культура. - 2011. - № 6. - С. 8-10.
Мирхайдарова О. Метафізичний світ М. Павича : в оповід. "Вивернута рукавиця" / О. Мирхайдарова // Зарубіжна література. - 2011. - № 21/22(черв.). - С. 48-51.
Риженко А. Що руйнує світ дитинства? : Клер Віґфол "Коли втопилися оси" / А. Риженко // Зарубіжна література. - 2011. - № 23/23(черв.). - С. 7-11.
Шевченко Н. Рассуждения над страницами произведений М. Павича : рассказы "Зеркало с дыркой" и "Дамаскин" / Н. Шевченко // Зарубіжна література. - 2011. - № 21/22(черв.). - С. 31-33.
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ I ТОЧНИХ НАУК
Бойко О. Поверхневі води України / О. Бойко // Географія. - 2011. - № 11/12(черв.). - С. 11-19.
Бромот Т. Земельні ресурси України. Основні заходи раціонального використання й охорони земельних ресурсів / Т. Бромот // Географія. - 2011. - № 11/12(черв.). - С. 20-26.
Дранчук Л. Погода і небезпечні погодні умови / Л. Дранчук // Географія. - 2011. - № 11/12(черв.). - С. 6-10.
Заєць Т. Азовське море. Фізико-географічна характеристика / Т. Заєць // Географія. - 2011. - № 11/12(черв.). - С. 30-33.
Терещенко К. Природні чудеса Закарпаття / К. Терещенко // Географія. - 2011. - № 11/12(черв.). - С. 64-67.
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ СУСПIЛЬНИХ НАУК
Камбалова Я. Застосування новітніх методологічних підходів до викладання шкільного курсу всесвітньої історії як формування міжетнічної та міжконфесійної толерантності в учнів / Я. Камбалова // Історія в школах України. - 2011. - № 6. - С. 32-37.
Коляда І. Методика вивчення теми "Формування індустріального суспільства Наддніпрянської України в складі Російської імперії на початку ХХ ст.": історія України. 10 кл. / І. Коляда // Історія в школах України. - 2011. - № 6. - С. 25-31.
Фрейман Г. Кооперативна технологія навчання як засіб формування громадянської позиції старшокласників на уроках історії / Г. Фрейман // Історія в школі. - 2011. - № 5/6. - С. 30-32.
Чорна О. Конституція - основа моєї держави. Практичне право. 9 клас / О. Чорна // Історія та правознавство. - 2011. - № 16/18(черв.). - С. 11-12.
ВИЩА ОСВIТА. ПЕДАГОГIКА ВИЩОЇ ШКОЛИ
Бондаренко М. Освіта і кваліфікація: проблеми організації оцінювання якості підготовки у вищій школі / М. Бондаренко , С. Кравченко // Вісник ТІМО. - 2011. - № 5/6. - С. 61-62.
Заєць С. Підходи до здійснення зовнішньої незалежної оцінки якості ВНЗ в умовах формування загальноєвропейського простору вищої освіти / С. Заєць // Вісник ТІМО. - 2011. - № 5/6. - С. 53-57.
Кретович С. Поняття, сутність та характеристика моніторингу розвитку вищого навчального закладу / С. Кретович // Вісник ТІМО. - 2011. - № 5/6. - С. 45-49.
ПРОФЕСIЙНА I СПЕЦIАЛЬНА ОСВIТА
Непомняща Т. Спеціальні комунікативні конструкції у вивченні математичних дисциплін як засіб розвитку особистості студента вишу / Т. Непомняща // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 70-79.
Приходченко К. Навчання студентів України за Болонською системою як умова підвищення якості освіти / К. Приходченко // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 63-70.
ОСВIТА НА IВАНО-ФРАНКIВЩИНI
Іванюк Н. Проблеми сільської освіти в Україні та перспективи розвитку сільських шкіл Прикарпатського регіону / Н. Іванюк, Л. Сав'юк // Прикарпатський вісник НТШ. - 2010. - № 1. - С. 204-210.
Микула Н. Наталія Микула: про особливості шкільної освіти в Івано-Франківську : [розповідає начальник упр. освіти та науки Івано-Франків. МВК / записала М. Тимочко] // Версаль. - 2011. -№ 3. - С. 54-55
Мушинська Т. Інтелектуали у коротких штанцях : [розмова з дир. дит. садка "Веселка" м. Івано-Франківська / записала І. Шалкітене] // Вечірній Івано-Франківськ. - 2011. - 21 лип. (№ 26). - С. 12
Професор Лущак у сотні найкращих : [до рейтингу науковців України за показниками наукометрич. БД Scopus потрапив зав. каф. біохімії та біотехнології ПНУ ім. В. Стефаника В. Лущак] // Галичина. - 2011. - 19 лип. (№ 104). - С. 8.
Угорчак Ю. Від академії до університету: спогади колиш. станіславів. школярів ХVІІІ-ХІХ ст. / Ю. Угорчак // Краєзнавець Прикарпаття. - 2010.- №16. - С. 59-71.
www.lib.if.ua
Iвано-Франкiвськ
201
Поділіться з Вашими друзьями: |