Методичні рекомендації для cамостійної підготовки студентів Навчальна дисципліна анатомія людини тема заняття Вступ до цнс. Анатомія спинного мозку (зовнішня будова) Курс 1-й



Сторінка1/3
Дата конвертації03.05.2021
Розмір0.53 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

Національний медичний університет

імені О.О.Богомольця

Кафедра описової та клінічної анатомії

«Затверджено»
На методичній нараді
кафедри описової та клінічної анатомії
Завідувач кафедри
професор І. В. Дзевульська
« » 2021 р.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

для cамостійної підготовки студентів

Навчальна дисципліна

АНАТОМІЯ ЛЮДИНИ

Тема заняття

Вступ до ЦНС. Анатомія спинного мозку (зовнішня будова)

Курс

1-й

Кількість годин

3

Київ 2021



1. Актуальність теми: вивчення будови і функцій центральної нервової системи має важливе теоретичне значення для правильного розуміння складної регуляції життєдіяльності усього організму. Природжені вади розвитку центральної нервової системи в Україні становлять від 10% до 30% усієї природженої патології. Найбільш часто серед усіх природжених вад центральної нервової системи трапляються гідроцефалія (вентрикуломегалія) та кістозні утворення мозку. Дитяча інвалідність, що зумовлена гідроцефалією, становить 36% усіх захворювань, які призводять у подальшому до стійкої інвалідизації. Найбільш поширеними аномаліями розвитку спинного мозку і хребта є такі, що пов`язані з дизрафічним станом, який виникає внаслідок незамкнення нервової трубки. До них, зокрема, відносяться розщеплення хребта і спинного мозку, амієлія (повна відсутність спинного мозку), дипломієлія (подвоєння спинного мозку в ділянці його стовщень), рахіслізис (повне розщеплення хребта з дефектом мозкових оболон і м`яких покривів) та ін. Знання особливостей структурно-функціональної організації відділів головного та спинного мозку необхідні для формування у студента необхідних навичок, що допоможуть у майбутньому при вивченні порушень нервової регуляції.
2. Конкретні цілі орієнтовані на набуття студентами компетентностей відповідно до затвердженої примірної програми навчальної дисципліни «Анатомія людини» та зазначеного плану, підготовленого на основі Стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня підготовки здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Магістр»:
Після проведення заняття студент повинен знати та вміти:

2.1. Загальні дані про структуру і основні функції нервової системи.

2.2. Класифікувати нервову систему з точки зору локалізації та функції.

2.3. Знати етапи розвитку неврової системи в ембріональному періоді онтогенезу людини.

2.4. Знати шари нервової трубки ембріона людини та їх похідні.

2.5. Визначати і демонструвати на препаратах спинного мозку борозни та щілини.

2.6. Визначати і демонструвати на препаратах спинного мозку місця входу й виходу корінців спинномозкових нервів, чутливі вузли спинномозкових нервів.

2.7. Дати поняття сегмента спинного мозку та відношення сегментів спинного мозку до відділів хребтового стовбуру.

2.8. Демонструвати на препаратах спинного мозку центральний канал, кінський хвіст, конус спинного мозку, термінальну нитку.

2.9. Малювати та трактувати схему рефлекторної дуги (простої та складної).

2.10. Знати класифікацію нейронів за будовою, функціями, різновидом нейротрансмітера, що продукується.

2.11. Знати етапи розвитку неврової системи в ембріональному періоді онтогенезу людини.

2.12. Знати шари нервової трубки ембріона людини та їх похідні.

2.13. Знати аномалії розвитку спинного мозку.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка