Маркетинг подій це про створення цінності події Івент це сукупність заходів щодо організації події, яка має три ключові ознаки: публічність, дедлайн, врахування бажань замовника



Скачати 29.82 Kb.
Дата конвертації23.06.2020
Розмір29.82 Kb.
Івент-менеджмент - це діяльність щодо планування, просування, проведення та постсупроводу події

Івент-маркетинг - це маркетингова технологія комунікації

Маркетинг подій - це про створення цінності події

Івент - це сукупність заходів щодо організації події, яка має три ключові ознаки: публічність, дедлайн, врахування бажань замовника. «Івент – це комплекс заходів щодо організації події, що має визначений дедлайн, апелює до аудиторії та замовників (-ка)» (Пієлічаті та Елз)

Це організовані спільні дії людей, виділені в часі та просторі, які здійснюються з конкретною метою А.Назимко “Событейный маркетинг”.



Класифікація івентів за Боудіном та Алленом: за розміром і масштабом проведення (місцевого (феміліфан), національного, халмарк (етнос міста регіону країни), мега-івенти (олімп ігри, чемп з футболу) та за замістом (культурні, бізнес та спортивні події). івент як проект, який може бути частиною будь-якої проектно-орієнтованої (project-based) індустрії.

Класифікація івентів за Франкель та Румянцевим: відкриті (ЦА шукаємо) і закриті (аудиторія визначена замовником)

Принципи діяльності бізнес-організацій в івент-індустрії відповідно до Міжнародного Стандарту ISO 20121 – соц відповідальність. Глобальний договір з приводу соціальної відповідальності бізнесу встановлював 10 принципів, які мав виконувати бізнес: 1) дотримання прав людини; 2) не бути учасникам подій порушення прав людини; 3) підприємства повинні підтримувати свободу об’єднань працівників та сприяти колективним переговорам; 4) ліквідація усіх форм примусової праці; 5) відмова від використання дитячої праці; 6) недопущення дискримінації за видом діяльності і праці; 7) підтримка екологічно сталого підходу в своїй діяльності; 8) ініціативність у промоції такого підходу стосовно інших; 9) впроваджувати «дружні» до навколишнього середовища технології; 10) відмова від практик корупції та хабарництва [9].



Формати проведення івентів: традиційні (лекція, семінар, діалог, панельна дискусія, питання-відповіді, симпозіум, дебати, тренінг, воркшоп) та сучасні (акваріум, печакуча, опенспейс, унконференс, світове кафе).

Акваріум – у коло 5-8 стільців.

Печакуча – 20 слайдів, 1 слайд 20 секунд одна думка, автомат зміна слайдів, супровід автора коментарями, всього 6 хв 40 с.

Опенспейс – відповідна локація, стільці, олівці і папір, модератор.

Унконференс – хід події і розклад придумується самими учасниками, будь-яка людина може запропонувати.

Світове кафе – налагодження постійно діючого конструкт діалогу між учасниками.



Сучасні та застарілі канали комунікації для просування івенту: суч – лендінг (односторінковий сайт про подію), соцмережі, взаємодія з партнерами, ів-маркетинг. Застарілі – газети, журнали, афіші, радіо, тб.

Опис івенту для прес-релізу: технічна та мотиваційна частини, їх наповнення. Технічна частина - про дату, час і місце проведення івенту, контакти, основну ідею, вартість квитка тощо. Мотиваційна частина - викликати інтерес у потенційного відвідувача (2-3 тис. знаків) – чому необхідно відвідати ваш івент (факти і цифри, конкретика, без води)

Лендінг: яку інформацію розміщувати



UTM-мітка: навіщо вона потрібна? це спеціальний параметр, який додається до посилання в вашій рекламі. Посилання на сайт, без UTM-мітки, виглядає так: http://smmconfa.ru. тут немає нічого, крім самої адреси. Після додавання міток: може виглядати вже так: http://smmconfa.ru/?utm_source=vk&utm_ jn = target & utm_campaign = ivent.

Піксель ФБ: чи стане він у нагоді і для чого цей інструмент? оцінювати, оптимізувати та створювати аудиторії для рекламних кампаній

Сторітеллінг в івентах: комплекс засобів за допомогою яких аудиторію подають потрібну інфу, розповідаючи історію. Складові історії: герой, мета, перешкода-супротивник, цінність-антицінність. Зміст концепції проведення івенту.

Холодна і тепла ЦА - які відмінності? Холодна – людина яка відчуває дискомфорт, не розуміє, що у нього є проблема. Тепла – наявність потреби, яку намагаються задовольнити.

Що таке бізнес-модель?

Для чого SWOT аналіз? Визначення слабких і сильних сторін

Що Ви знаєте про бриф клієнта та календарний план івенту? Бриф клієнта – документ з питаннями, на які має відповісти клієнт (для копірайтера, смм) – гугл форми (напр). Календ план – перелік робіт для реалізації івенту.



Критерії вибору локації: офлайн та онлайн

Як слід працювати з волонтерами на івенті? надати їм чітку інструкцій дій напередодні івенту або за 1 годину до івенту / зробити перекличку волонтерів в загальній групі чату івенту.

Робота з командою. Хто така DREAM TEAM, як їх шукати?

Нетворкінг на івенті: як провести? Бейджі (готувати друковані або писати самостійно), інтерактив для знайомств (рефлексія, завдання, фідбек, мотивація, вправа – парні номери, обговорення), простір (меблі, розсадка). Помилки: шум спікерів, досить спілкуватися, все буде само собою, немає плану б, кава-брейк-нетворкінг, забагато нетворкінгу. Завершити розмову – перехопити ініціативу, перевести стрілки на іншого або розмову на свою користь, план Б. Мета нетворкінгу – знайомство з співпрацею.

Особливості організації онлайн-івенту? Провести чек ін з учасниками напередодні; Почати івент зі знайомства і представлення себе (команди), теми; Інструктаж для учасників – пояснити супутні функції в системі; Емоції; Основний виступ (виступи) – говоримо не більше 5 хв., далі залучаємо учасників (опитування; питання-відповіді і т.д.); Збираємо фідбек про проведений івент.



ТЕМА 1. ПРОФ КОМП І-М

В. Куран основні івент-тренди: аутентичність, інтерактивні форми, сталість, поєднання звичних конференцій з відпочинком і дозвіллям, нетворкінг. Івент-тренди США 2020: персоналізація, сталість, безпека, унікальні локації, віртуальне планування івенту.

Івент як процес - Event management book of knowledge (EMBOK, 2012, В. О’Тул, Г. Боудін, Дж. Голбат), трирівнева модель знань і вмінь для реалізації івенту. Перелік компетенцій івент-менеджера відповідно до EMBOK (2012):


  • адміністрування (фінансовий менеджмент, менеджмент людських ресурсів, закупівлі, інформаційний супровід, тайм-менеджмент, робота зі стейкхолдерами, системами);-

  • дизайн (розробка контенту івенту, підбір теми, підготовка програми, дизайн локації, розваги, кейтирінг);

  • маркетинг (підготовка маркетингового плану, матеріалів, мерчів – товарів з символікою івенту, промоція, PR, продажі, підтримка спонсорів та партнерів);

  • операції (робота з відвідувачами на івенті, комунікації, інфраструктура, логістика, учасники, місця, техніка);

  • ризики (гнучкість, ефективні рішення, надзвичайні ситуації, безпека здоров’я, страхування, знання законів і прав, безпека).

Етапи роботи над івентом включають ініціацію, планування, імплементацію, реалізацію івенту (проведення) та постсупровід події. Ці етапи наскрізно пов’язані з процесами (активностями), які передбачають набір інструментів для реалізації івенту. Наприклад, на етапі ініціації необхідно розробити ідею івенту, визначити цільову аудиторію та опрацювати приблизний бюджет. Процеси постійно повторюються протягом усіх етапів роботи над івентом. Відповідно до EMBOK - це процеси комунікації, документування, моніторингу, відбору, оцінки.

Наразі одними з ключових компетенцій є критичне мислення (за версією Інституту досліджень майбутнього – sense-making skills), соціальний інтелект (вміння встановлювати глибокі і сталі зв’язки з іншими), оригінальне або адаптивне мислення, крос-культурна компетенція (вміння діяти в різних культурах), медіа- грамотність (вміння критично оцінювати і удосконалювати контент), мультидисциплінарність (вміння синтезувати знання з різних галузей знань), design mindset (використання дизайн підходу в професійній діяльності), управління когнітивним навантаженням (вміння розрізняти і фільтрувати інформацію за критерієм важливості) і віртуальна взаємодія (робота у віртуальних командах).



ТЕМА 2 ПОНЯТТЯ ІМ І М

EMBOK визначає спеціальність івент-менеджера як таку, що формується на ринку праці й потребує знань і вмінь не тільки в галузі менеджменту (EMBOK, 2003). Це сукупність знань із різних видів менеджменту: управління людськими ресурсами, адміністрування, фінансовий менеджмент, маркетинг-менеджмент, PR-менеджмент тощо.

Зокрема, у 2012 р. з ініціативи Великобританії було введено ISO 20121 щодо забезпечення принципів сталого розвитку суспільства у світовій івент-індустрії (ISO 20121, 2012). Окрім цього, організації у сфері івенту здійснюють діяльність відповідно до ISO 26000 щодо соціальної відпо-відальності бізнес-організацій.

Відповідно до дослідження ринку бізнес-івентів у Великобританії від 2013 р. під «конференцією» розуміють не менш як 4-годинну зустріч поза офісом, яка налічує як мінімум 10 людей (UK Events Market Trends Survey, 2013).

Матриця Адізеса: Р (produce results) – виробник результатів, КП; А (administrator) – адміністратор, КП; Е (entrepreneuer) – підприємець, ДП; І (integrate) – інтегратор, ДП. Формула лідера – І та ще одна роль.

Маркетинг, як вид діяльності, спрямований на створення цінності продукту (послуги), організації і задоволення потреб споживача. Логіка маркетингу – виявити потреби і виготовити продукт.

Івент-менеджмент як навчальна дисципліна вивчає: процеси планування, організації, просування, проведення та постсупроводу події.

Івент-маркетинг - це: маркетингова технологія комунікації з цільовою аудиторією.



ТЕМА 3 КОНЦЕПЦІЯ СТАЛОГО І-М

Сучасний Sustainable Event Management апелює до концепції сталого розвитку (sustainability) та має на меті запобігти виснаженню природних ресурсів, що повинно бути враховано івент-менеджером ще на етапі планування проведення івенту. Івент індустрія є потужною не тільки у генерації прибутків, але й спричинює чималу кількість відходів через проведення івентів. Статистичні дані свідчать, що на одного учасника конференції припадає в середньому 1,89 кг. відходів. За три дні на 1000 учасників конференції виходить 5670 кг. [5]. В умовах прийняття ЮНЕСКО Цілей сталого розвитку 2030 від 2015 року концепт «Sustainable Event» являє собою сучасний тренд ефективного проведення івенту в розвинутих європейських країнах,

Як відомо, поняття «сталого розвитку» вперше було вжито в так званій Брунтландській Доповіді 1987 року в межах засідання Міжнародної Комісії з навколишнього середовища та розвитку. Конференція ООН з довкілля та розвитку 1992 в Бразилії (Earth Summit) та Глобальний договір з приводу соціальної відповідальності бізнесу (2000). Суть цього поняття полягала в тому, що сталим вважається той розвиток, який задовольняє потреби теперішніх поколінь, але при цьому не обмежує можливості майбутніх поколінь.

Спеціально розроблений Міжнародний Стандарт ISO 20121

Event Sustainability Management System, ініційований британцями і імплементований у 2012 році задля ефективного проведення Олімпійських Ігор у Лондоні, містить такі ключові принципи діяльності бізнес організацій в сфері івенту [7]; [2;с.36-40]: 1) Принцип цілісності (Integrity) в політиці управління компанією – апелює до дотримання норм трудового права та законодавства в цілому (антикорупційна політика, вміння долати конфлікти інтересів, встановлення стандартів поведінки в колективі, політика конфіденційності, політика боротьби з відмиванням грошей, дотримання і сприяння чесним трудовим практикам в організації); 2) Принцип інклюзії (Inclusivity) – включення і інформування щодо запланованого івенту усіх тих, кого може стосуватися проведення івенту (землевласників, урядовців різних рівнів, оточуюче бізнес середовище, постачальників, потенційних відвідувачів). Інклюзія є культурним принципом ствердження різноманіття та комунікації, що унеможливлює виключення будь кого від участі в івенті; антипод дискримінації. Більше того, включення усіх бажаючих до участі в івенті передбачає прозору політику ціноутворення на квитки та забезпечення умов для тих осіб, хто має проблеми з мобільністю та сенсорні порушення у зв’язку зі здоров’ям; 3) Принцип прозорості (Transparency) – слугує гарантією етичного ведення бізнесу (відвідувачі мають вчасно отримувати інформацію щодо квитків, дат і часу проведення івенту; прозорість тендерних операцій; ведення договорів з постачальниками і виконання їх умов; штату працівників має бути відомим розпорядок робочих годин та умов праці; регуляторні і урядові органи, громадські організації повинні бути забезпечені доступом до інформації про івент на етапі його виробничого циклу; прозорість і відкритість у фінансових операціях та бюджеті); 4) Принцип забезпечення охорони навколишнього середовища (Environmental Stewardship) – організації, які проводять івент є відповідальними за ті ресурси довкілля, які використовують та утворені відходи. Тому, мають здійснювати оцінку впливу їх діяльності на навколишнє середовище, розробляти план захисту довкілля, відповідально споживати природні ресурси, намагатися запобігати надмірним викидам різного роду забруднень, сприяти впровадженню технологій сталості в ланцюги поставок.

Розробка сталого івента вимагає від івент менеджера чіткого розуміння у вигляді плану здійснення івенту з врахуванням ключових позицій стосовно локації, кейтерінгу, відходів, інформаційних комунікацій [5].

Блок «Локація» орієнтовно включатиме:

1. Сцена, освітлення, звук – співпраця з технічними спеціалістами, які обізнані на технологіях ефективного використання енергії, компенсації викидів. 2. Водні ресурси – зменшення використання, унеможливлення забруднення. 3. Декор – використання розбірних конструкцій, матеріалів, що повторно використовуються. 4. Приміщення – природне освітлення і вентиляція. 5. Душові та вбиральні – технології раціонального використання води, переробленого паперу. 6. Транспорт – парковка для велосипедів, прокат велосипедів.

Блок «Відходи»:

1. Сортування за допомогою спеціальних контейнерів. 2. Встановлення графіку прибирання 3. Логістика вивозу відходів 4. Спеціальні позначення, де знаходяться смітники 5. Пакувальні засоби мають легко утилізуватися і бути з перероблених матеріалів. 6. Благодійність – їжу, що залишилася можна надати малозабезпеченим категоріям населення.

Блок «Кейтерінг»:

1. Здорова їжа – свіжа, корисна, за сезоном, без цукру. 2. Безпечна вода для пиття. 3. Відсутність пластикового посуду (з перероблених матеріалів або тих, що підлягають повторному використанню). 4. Співпраця з постачальниками. Що підтримують політику сталого менеджменту.

Блок «Інформаційні комунікації»:

1. Використання сучасних цифрових технологій в обхід паперовим. 2. Рекламні матеріали, що можуть бути легко утилізовані 3. Використання в дизайні екознаків.



ТЕМА 4 ПЛАНУВАННЯ ІВЕНТІВ

Етапи підготовки івентів: Розробка івенту Планування івенту Просування івенту Проведення івенту Постсупровід події.

Вибір дати: заходи, календарні свята, місцеві традиційні, професійні свята. СЕЗОННІСТЬ.

СМАРТ: s – specific (конкретна – містить результат), m – measurable (вимірювана – цифри, дати), a – attainable (цілі досяжні), r – relevant (значимі), t – ti,eboard (строки дедлайни)

Вертикальний варіант організації роботи команди івент-проекту передбачає: одного керівника.

ТЕМА 5 ПРОСУВАННЯ

Ретаргетінг - інструмент маркетингу, який дозволяє націлювати рекламу на тих, хто вже взаємодіяв з інформацією про Ваш івент за допомогою сайту або соціальних мереж

КОНТЕНТ МАРКЕТИНГ – ЦЕ МАРКЕТИНГОВА ТЕХНОЛОГІЯ КОМУНІКАЦІЇ, ЗМІСТ ЯКОЇ ПОЛЯГАЄ У СТВОРЕННІ І РОЗПОВСЮДЖЕННІ ТЕКСТУ (КОНТЕНТУ) В МЕРЕЖІ З МЕТОЮ ЗАЛУЧЕННЯ ЦА. КОНТЕНТ – ЦЕ ТЕКСТ, ЯКИЙ ПОВИНЕН ПРАЦЮВАТИ НА ТРАФІК (відвідувачів сайту).

Лід – потенційний клієнт, його контакти. Процес отримання ліда – конверсія. Продажі – перетворення ліда у покупця. Цільова дія на сайті – заявка, реєстрація, замовлення зврортнього дзвінка, підписка на розсилку.

EQ: самосприйняття, управління собою, соціальне сприйняття, управління відносинами.

Інструмент Customer experience map допомагає: визначити больові точки взаємодії клієнта з сервісом (послугою, продуктом)

Холодній ЦА варто створювати контент, де буде інформація про: загальну інфу про івент?

ТЕМА 6 ПРОВЕДЕННЯ

Ось що входить в базовий пакет учасника будь-якого нашого івенту:

• сертифікат учасника;

• стрічка для бейджа;

• іменний брендований бейдж;

• брендована ручка;

• брендований блокнот;

• пляшка питної води з фірмовою наклейкою;

• майже завжди - наклейки, що обіграють тематику конференції.



Лист турботи містить інформацію про: дата, місце, час, дрескод, карта, погода, квитки, контакти відповідальних осіб. ЗА ТРИ ДНІ ДО ІВЕНТУ.

НЕТВОРКІНГ для 400х - speed dating, вільний мікрофон. Пасивне знайомство – анкетування?

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка