Інноваційний підхід до класифікації принципів, методів, форм та засобів навчання



Дата конвертації04.11.2016
Розмір23.5 Kb.
Арістова Наталія

аспірантка НАУ, м. Київ
Інноваційний підхід до класифікації принципів,

методів, форм та засобів навчання
Навчання іноземної мови з використанням відповідно відібраних принципів, методів, форм та засобів навчання сприяє усвідомленню студентами загальнолюдських цінностей, формуванню їхніх уявлень про морально-етичні норми і традиції інших країн, що відіграє важливу позитивну роль у моральному ставленні майбутнього фахівця високого рівня в будь-якій галузі.

Результати психолого-педагогічних досліджень засвідчують, що існує велика кількість точок зору на класифікацію принципів, методів, форм та засобів навчання. Провівши дослідження праць вітчизняних та зарубіжних вчених, приходимо до висновку про те, що існуючі принципи, методи, форми та засобі навчання можна класифікувати, на наш погляд, як традиційні, поглиблені та «просунуті».

Так, до традиційної групи принципів навчання можна віднести такі, що використовувалися протягом багатьох століть і застосовуються у сучасних навчально-виховних процесах вищих закладів освіти дотепер. Принципи навчання, які базуються на традиційних та сформульовані і впроваджені в навчально-виховний процес з використанням сучасних педагогічнх технологій, називаються поглибленими. Третю групу, яку ми умовно називаємо “просунута”, складають принципи, які визначаються змінами, що відбуваються у системі освіти розвинених країн світу.

Звернемось тепер до класифікації методів навчання. До традиційних можна віднести методи, які використовувалися протягом значного часу і які актуальні в умовах сучасного навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах. Поглиблені методи навчання спрямовані на формування у студентів творчих навичок та вмінь нестандартного розв’язання певних професійних проблем. «Просунуті» методи дають змогу ознайомитися з особливостями та специфікою певної навчальної діяльності (залежно від обраної майбутньої професії) та стимулюють інтерес до навчання.



Розглянемо класифікацію організаційних форм та засобів навчання. Орієнтуючись на результати наукових досліджень вчених, виділимо наступні типи уроків та засоби навчання:

  • традиційні;

  • поглиблені (спрямовані на застосування студентами знань у стандартних умовах, активізацію навчально-пізнавальної активності, формування мотивації та творчого мислення);

  • просунуті (спрямовані на самостійне застосування студентами знань у нестандартних умовах).

Запропонована нами інноваційна класифікація дає змогу викладачу вибирати більш гнучку технологію навчання залежно від мети, змісту предметної інформації та вихідного рівня знань студентів.
Каталог: jspui -> bitstream -> NAU
NAU -> Комунікативна компетентність як предмет дослідження у науковій літературі
NAU -> Національний авіаційний університет хоменко-семенова леся олексіївна
NAU -> Заслужена Алла м. Київ Ключові компетенції вчителів англійської мови: швейцарський досвід
NAU -> Інна Каряка канд психол наук, м. Київ
NAU -> Наталія Демченко м. Київ Характеристика зарубіжних підходів до навчання у післядипломній освіти
NAU -> Навчально-науковий Гуманітарний інститут
NAU -> А. А. Заслужена, викладач актуальність формування компетентного філолога у системі вищої освіти швейцарської конфедерації


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка