Інклюзивної освіти сформувалася 1994 року, коли уряд провів реформу освіти й закрив усі корекційні та спеціальні школи. Натомість, інклюзивними стали всі школи в країні



Дата конвертації05.05.2021
Розмір2.49 Mb.

ІНКЛЮЗІЯ В НОРВЕГІЇ

У початкових та середніх класах Норвегії вчаться більше 50 тисяч учнів з ООП.

Підготувала студентка ІІ курсу СО-21

Зорій Вікторія

система інклюзивної освіти сформувалася 1994 року, коли уряд провів реформу освіти й закрив усі корекційні та спеціальні школи. Натомість, інклюзивними стали всі школи в країні.

Школи отримують повну підтримку від держави. Адже загальна мета національної системи освіти – забезпечення адекватного й раціонального навчання дітям з ООП. Місцевий уряд надає не лише фінансову, а й соціальну підтримку.

Дитина з ООП вчиться у звичайному класі, а не в спеціальному чи окремому інклюзивному. У кожної є супровід

Школа сама визначає кількість фахівців залежно від того, які саме потреби є в учнів

Відповідно до освітніх потреб дитини, школа може адаптовувати навчальну програму, використовувати інші технічні засоби та дещо змінювати освітній процес: наприклад, проводити додаткові заняття або іспити в іншому форматі. Якщо дитина має порушення слуху, школа може проводити заняття жестовою мовою або запрошувати перекладача.

У школах діють освітньо-психологічні служби та національна система підтримки спеціальної освіти. Вони допомагають дітям та їхнім родинам справлятися з труднощами навчання або соціалізації, якщо такі виникають..

батьків дітей з ООП залучають в освітній процес, для них проводять просвітницькі лекції, вони мають можливість відвідувати фахівців із ментального здоров’я або інших спеціалістів, які би допомагали пройти через етап адаптації дитини до школи

вчителі можуть співпрацювати з комунальними службами абілітації (система заходів та соціальних послуг, спрямованих на опанування особою знань та навичок, необхідних для її незалежного проживання, – ред.) та проходити курси підвищення кваліфікації, які передбачають підвищення навичок викладання саме в умовах інклюзивного навчання.



Учень отримує п’ять базових рівнів підтримки: від держави, місцевої влади, школи, Адміністрації праці та соціального забезпечення (Labour and Welfare Administration) та інші типи підтримки.

1. Держава гарантує освітню та психологічну підтримку, абілітацію дітей з ООП та транспорт.

2. Міська влада – базову медичну підтримку, фізіотерапію та терапію працею, асистента супроводу за межами дому та вдома й соціальну підтримку сім’ї.

3. Школа піклується про те, аби програма була адаптована відповідно до потреб учнів з ООП, аби дітям було комфортно та доступно здобувати освіту й складати іспити.



4. Адміністрація праці та соціального забезпечення відповідає за технічну сторону цього питання, а також займається компенсацією батькам додаткових витрат на піклування про свою дитину.

5. До інших типів підтримки дітей з ООП можна належать реабілітація, належне лікування в медичних закладах та співпраця з батьківськими й громадськими організаціями.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка