Дошкільне дитинство: проблеми соціалізації та збереження психічного здоров’Я



Дата конвертації02.02.2021
Розмір6.39 Mb.
  • Спікери:
  • консультант Сокальського ЦПРПП Ірина Шукатка
  • психолог Сокальського ЦПРПП Світлана Воробей
  • 16.12.2020
  • 16 грудня об 11.00 год.
  • Онлайн-семінар для педагогів ЗДО

ЗМІСТ

  • 16.12.2020
  • Дитячі острахи
  • Труднощі адаптації
  • 1
  • Прояви психологічного неблагополуччя дитини
  • Формування соціально спрямованої поведінки
  • 5
  • Освітня лінія «Дитина в соціумі»
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • 16.12.2020
  • Одне з основних завдань психолога в закладі дошкільної освіти є допомога дитині під час адаптації до дитячого садка. Здатність почуватися комфортно за відсутності близьких дорослих залежить передусім від психологічного віку дитини. 
  • 16.12.2020

ТРУДНОЩІ АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ ДО УМОВ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

  • ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВІК ДИТИНИ;
  • НАДМІРНА ЧУТЛИВІСТЬ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ;
  • ТИПОЛОГІЧНА РИГІДНІСТЬ;
  • НЕВДАЛИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ВПЛИВ НА ДИТИНУ;
  • НЕВРАХУВАННЯ ДОРОСЛИМИ ЕГОЦЕНТРИЧНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ПОЗИЦІЇ ДИТИНИ;
  • ПОТРЕБА В ЛЮБОВІ;
  • 16.12.2020

ПРОБЛЕМИ СПІЛКУВАННЯ

  • ПРИЧИНИ ДИТЯЧОЇ ВПЕРТОСТІ:
  • – ВІКОВА СПЕЦИФІКА СПРИЙНЯТТЯ СВІТУ / чим більша склянка, тим більше соку// красива тарілка – смачніша їжа;
  • ПРОТЕСТОВІ РЕАКЦІЇ НА БУДЬ-ЯКІ ВИМОГИ ДОРОСЛИХ / криза третього року життя/ «Я сам», «Я не хочу»;
  • 16.12.2020

ПРОЯВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО НЕБЛАГОПОЛУЧЧЯ ДИТИНИ

  • Емоційні розлади;
  • Невротичні реакції;
  • Психосоматичні захворювання;
  • Затримка психофізичного розвитку;
  • Гальмування пізнавальних потреб (діти байдужі, недопитливі);
  • Одноманітна ігрова діяльність
  • Іноді стани психологічного неблагополуччя супроводжуються розладами нервової системи: заїканням, нервовим тиком, енурезом
  • 16.12.2020

Причини виникнення розладів нервової системи:

  • конституційний фактор;
  • загальна нервова ослабленість (невропатія):
  • заїкання – слабкість артикуляційного апарату,
  • тик – психомоторна сфера,
  • енурез – порушення біоритму сну
  • нерівномірність психічного розвитку;
  • брак емоційного спілкування:
  • тик, заїкання – надмірна інтелектуалізація виховання,
  • енурез - брак душевного тепла
  • психічний стрес, обумовлений невідповідністю вимог та очікувань батьків темпераментові дітей (сангвінік-заїкання, холерик-тик, флегматик – енурез)
  • відсутність стабілізуючої функції батька / надмірна суворість
  • 16.12.2020

ДИТЯЧІ СТРАХИ

  • - це показник і передумова повноцінного розвитку емоційної сфери особистості дитини.
  • Їх відсутність може свідчити про серйозні мозкові порушення дитини або ж алкоголізм батьків.
  • У дитини закладена природня здатність самостійно долати страхи. Однак не всі діти можуть подолати їх самостійно.
  • Причини:
  • типологічна схильність дитини до тривожних переживань;
  • соціальна ситуація розвитку дитини;
  • надмірна категоричність батьків, «умовний» характер батьківської любові;
  • надмірне батьківське прагнення захистити дитину від неприємних переживань.
  • 16.12.2020

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО СПРЯМОВАНОЇ ПОВЕДІНКИ

  • ПОВЕДІНКОВІ ТЕОРІЇ:
  • Соціобіологічна теорія соціальної поведінки;
  • Теорія навчання соціальної поведінки;
  • Теорія розумового розвитку;
  • Діти мають певні задатки до співчуття від природи; вони засвоюють загальносхвалені (і несхвалені) дії у процесі спілкування; їхня соціальна поведінка стає більш свідомою і незалежною від зовнішнього контролю по мірі того, як у них розвивається розумова здатність ставити себе на місце інших.
  • 16.12.2020

Закономірності процесу становлення соціальної поведінки

  • Від 1 до 3 років – бурхлива емоційна реакція на будь-який конфлікт;
  • До 2 років – подібні спалахи скороминучі.
  • 2-3річні діти – агресивно налаштовані внаслідок конфліктів з батьками, особливо якщо ті вдаються до сили або авторитету;
  • 4-5 років – більш агресивні у суперечках з братами і сестрами або партнерами по грі;
  • Негативні емоції, як і будь-які інші спонтанні емоційні прояви, необхідні для нормального розвитку дитини і мають право на існування.
  • Якщо такі реакції не підкріплюються оточенням, то поступово відмирають як недоцільні.
  • 16.12.2020

Перші дитячі відчуття –

  • Перші дитячі відчуття –
  • це задоволення і страждання,
  • і завдяки їм спершу й проявляються
  • в душі доброчесність і порок.
  • Платон
  • 16.12.2020


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка