До уваги керівників шкіл!



Сторінка1/6
Дата конвертації05.05.2016
Розмір0.98 Mb.
  1   2   3   4   5   6
До уваги керівників шкіл!
На виконання рішення наради обласного центру психології разом з управлінням освіти від 03 квітня 2015 року та з метою попередження проявів суїцидальної поведінки серед школярів практичним психологам потрібно провести роботу щодо виявлення проявів суїцидальної поведінки та корекцію з даного напрямку роботи з учнями 6-11 класів і опитування педагогів з даної проблеми. Про роботу прозвітувати до 15 травня 2015 року особисто методиста РМК Спринь Г. І. для інформування обласного управління освіти. Надсилаємо методики для проведення даної роботи:


  1. ???????? ?????????? ??????????

?? ???????????? ?????????

(?. ???????)

Мета: виявлення схильності індивіда до суїцидальної по­ведінки.

Форма проведення: індивідуальна чи групова. Час: 30—45 хв. Вік: із 14 років.

Інструкція досліджуваному. Зараз вам зачитають твердження, навпроти кожного з них ставте оцінку за таким принципом: якщо твердження вам підходить — то 2, якщо не зовсім підхо­дить — 1, якщо зовсім не підходить — 0.

Бланк опитувальника

  1. Я часто невпевнений у своїх силах.

  1. Нерідко мені здається безвихідним становище, з якого можна було б знайти вихід.

  1. Я часто залишаю за собою останнє слово.

  2. Мені важко змінювати свої звички.

  3. Я часто червонію через дрібниці.

  4. Неприємності мене часто засмучують, і я впадаю у розпач.

  5. Нерідко в розмові я перериваю співрозмовника.

  6. Мені важко переключитися з однієї справи на іншу.

  7. Я часто прокидаюся вночі.

  1. При великих неприємностях я беру провину на себе.

  2. Мене легко роздратувати.

  3. Я дуже обережний у зміні свого життя.

  4. Я легко впадаю у розпач.

  5. Нещастя і невдачі нічого мене не вчать.

  6. Мені доводиться часто робити зауваження іншим.

  7. У суперечці мене важко переконати.

  8. Я переймаюся навіть через уявні неприємності.

  9. Я часто відмовляюся від боротьби тому, що вважаю її марною.

  10. Я хочу бути авторитетом для оточення.

  11. Нерідко не полишають думки, яких слід було б позбу­тися.

  12. Мене лякають труднощі, з якими зіткнуся в житті.

  13. Нерідко почуваюся беззахисним.

  1. У будь-якій справі я не задовольняюся малим, а хочу досягти максимального успіху.

  2. Я легко зближуюся з людьми.

  3. Я часто звертаю увагу на свої недоліки.

  4. Інколи у мене буває пригнічений настрій.

  5. Мені важко стримувати себе, коли я гніваюсь.

  6. Я дуже хвилююсь, якщо в моєму житті несподівано щось змінюється.

  7. Мене легко переконати.

  8. Я відчуваю розгубленість, коли у мене виникають труд­нощі.

  9. Мені більше подобається керувати, а не підкорятися.

  10. Нерідко я виявляю упертість.

  11. Мене хвилює стан мого здоров'я.

  12. У скрутні хвилини я іноді поводжуся, як дитина.

  13. У мене різка жестикуляція.

  14. Я неохоче йду на ризик.

  15. Я важко витримую очікування чогось.

  16. Я думаю, що ніколи не зможу виправити своїх не­доліків.

  17. Я — мстивий.

40. Мене засмучують навіть незначні порушення моїх
планів.

Обробка результатів

I. Шкала тривожності: 1, 5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, 33, 37.



  1. Шкала фрустрації: 2, 6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38.

  1. Шкала агресії: 3, 7, 11, 15, 19, 23, 37, 31, 35, 39.

  2. Шкала ригідності: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 26, 40.

Інтерпретація результатів

Для кожної групи можлива кількість балів від 0 до 20, де «0» визначається як невиявлений прояв цієї характеристики.



І. Шкала тривожності — визначає рівень здатності індивіда до відчуття тривоги:

0—7 балів — низький рівень тривожності;

8—11 балів — середній рівень тривожності;

12—16 балів — високий рівень тривожності;

17 балів і більше — дуже високий рівень тривожності.


  1. Шкала фрустрації — виявляє ступінь розчарування, яке виникає через реальні або уявні перешкоди, що заважають до­сягненню мети:

0—7 балів — низький рівень фрустрації;

8—9 балів — середній рівень фрустрації;

10— 15 балів — високий рівень фрустрації;

16 балів і більше — дуже високий рівень фрустрації.



  1. Шкала агресії — виявляє підвищену психологічну актив­ність, прагнення до лідерства через застосування сили до інших людей. Для суїцидентів допускається зниження агресивності від 10 до 0:

0—10 балів — низький рівень агресивності;

11— 12 балів — середній рівень агресивності;

13—16 балів — високий рівень агресивності;

17 і більше — дуже високий рівень агресивності.



  1. Шкала ршідності-ускладнення у зміні визначеної суб'єктом діяльності за умов, що така перебудова справді потрібна. Для осіб із суїцидальною поведінкою — 13 балів і вище:

0—10 балів — низький рівень ригідності;

11—12 балів — середній рівень ригідності;

13—16 балів — високий рівень ригідності;

17 балів і більше — дуже високий рівень ригідності.

Психолог додає всі бали за 4 шкалами і визначає показник схильності до суїцидальної поведінки:

0—38 балів — рівень схильності до суїцидальної поведінки низький;

39—45 балів — рівень схильності до суїцидальної поведінки потребує уваги до підлітка;

46 балів і більше — рівень схильності до суїцидальної по­ведінки високий, потрібна корекційна робота.



  1. ???????? ????????? ????? ??????


Вік досліджуваного: з 14 років.

Інструкція. Тут немає правильних і неправильних відповідей. Відповідай на кожне запитання таким чином: якщо ти згоден - відповідай "так", якщо не згоден - відповідай "ні". Якщо ти не живеш разом з батьками, то відповідай на запитання про сім'ю, маючи на увазі тих людей, з якими живеш.

Текст опитувальника

  1. Чи вважаєш ти, що людям можна довіряти?

  2. Чи легко ти знаходиш друзів?

  3. Чи буває так, що твої батьки заперечують проти друзів, з якими ти зустрічаєшся?

  4. Чи часто ти нервуєш?

  5. Чи є ти зазвичай в центрі уваги в компанії однолітків?

  6. Ти не любиш, коли тебе критикують?

  7. Чи гарячкуєш ти іноді настільки, що починаєш кидати предмети?

  8. Чи часто у тебе виникає відчуття, що тебе не розуміють?

  9. Чи здається іноді, що за твоєю спиною люди говорять про тебе погано?

  1. Чи багато у тебе близьких друзів?

  2. Чи соромишся ти звертатися до людей по допомогу?

  3. Чи подобається тобі порушувати встановлені правила?

  4. Чи завжди ти вдома забезпечений(а) всім необхідним?

  5. Чи боїшся ти залишатися один (одна) в темноті?

  6. Ти завжди упевнений(а) в собі?

  7. Ти звичайно здригаєшся при незвичайному звуці?

  1. Чи буває, що коли ти запишаєшся один (одна), настрій поліпшується?

  2. Чи здається тобі, що у твоїх друзів щасливіша сім'я, ніж у тебе?

  3. Чи відчуваєш ти себе нещасним(ою) через нестачу грошей в сім'ї?

  4. Чи буває, що ти злишся на всіх?

  5. Чи часто відчуваєш себе беззахисним(ою)?

  6. Чи важко тобі відповідати в школі перед всім класом?

  7. Чи є у тебе знайомі, яких взагалі не терпиш?

  8. Чи можеш ти вдарити людину?

  9. Ти іноді пробачаєш людям?

  10. Чи часто батьки карають тебе?

  11. Чи з'являлося у тебе коли-небудь сильне бажання втекти з дому?

  12. Чи часто відчуваєш себе нещасним?

  13. Чи легко ти можеш розсердитися?

  14. Ризикнув(ла) б ти схопити за вуздечку коня, що біжить?

  15. Ти людина боязка і сором'язлива?

  16. Чи буває у тебе відчуття, що тебе недостатньо люблять в сім'ї?

  17. Ти часто помиляєшся?

  18. Чи часто у тебе буває веселий і безтурботний настрій?

  19. Чи люблять тебе знайомі, друзі?

  20. Чи буває, що батьки тебе не розуміють і здаються тобі чужими?

  21. При невдачах чи буває у тебе бажання втекти абикуди і не повертатися?

  22. Чи буває, що хтось з батьків викликав у тебе відчуття страху?

  23. Чи заздриш ти іноді щастю інших?

  24. Чи є люди, яких ти ненавидиш по-справжньому?

  25. Чи часто ти б'єшся?

  26. Чи легко тобі всидіти на місці?

  27. Ти охоче відповідаєш біля дошки у школі?

  28. Чи буває, що ти такий(а) засмучений(а), що довго не можеш заснути?

  29. Чи часто ти лаєшся?

  30. Міг (могла) б ти без тренування керувати парусним човном?

  31. Чи часто у вашій сім'ї бувають сварки?

  32. Ти завжди робиш усе по-своєму?

  33. Чи часто тобі здається, що ти чимось гірший(а) за інших?

  34. Чи легко тобі вдається підняти настрій друзям?



Ключ до опитувальника

Показник

Номер запитання

  1. Відносини в сім’ї

3+, 13-, 18+, 19+, 26+, 27+, 32+, 38+, 47+

  1. Агресивність

7+, 12+, 24+, 25+, 30+, 40+, 41+, 45+, 46+

  1. Недовіра до людей

1-, 2-, 8+, 9+, 10-, 11+, 22+, 23+, 31+

  1. Невпевненість у собі

4+, 14+, 15-, 16+, 20+, 21+, 28+, 29+, 33+, 39+, 49+

  1. Акцентуація: гіпертимна, істероїдна, шизоїдна, емоційно-лабільна

34+, 42-, 50+, 5+, 35+, 43+, 17+, 36+, 48+, 6+, 37+, 44+


Обробка і оцінювання результатів

Відповіді учнів звіряються з ключем. Підраховується кількість збігів відповідей з ключем за кожною шкалою. Сумарний бал за кожною з п'яти шкал відображає ступінь її вираженості.



Показник

Високі бали (група ризику)

1. Відносини в сім’ї

5 і більше

2. Агресивність

5 і більше

3. Недовіра до людей

5 і більше

4. Невпевненість у собі

6 і більше

5. Акцентуація: гіпертимна, істероїдна, шизоїдна, емоційно-лабільна

2-3 бали за кожним типом акцентуації


Інтерпретація результатів

1. Взаємини в сім'ї. Високі бали свідчать про порушення внутрішньо-сімейних відносин, яке може бути зумовлене:

  • напруженою ситуацією в сім'ї;

  • батьківською неприязню;

  • необґрунтованими обмеженнями і вимогами щодо дисципліни без відчуття батьківської любові;

  • страхом перед батьками і т.д.

2. Агресивність. Високі бали свідчать про підвищену ворожість, грубість.

  1. Недовіра до людей. Високі бали свідчать про сильно виражену недовіру до оточуючих людей, підозріливість і ворожість.

  2. Невпевненість у собі. Високі бали свідчать про високу тривожність, невпевненість особистості в собі.

  3. Акцентуація характеру. До групи ризику відносять такі типи акцентуації характеру:

Гіпертимний тип. Відрізняється майже завжди гарним настроєм, енергій­ний, активний, не любить дисципліни, дратівливий.

Істероїдний тип. Проявляє підвищену любов до самого себе, жадає сторонньої уваги, ненадійний у стосунках.

Шизоїдний тип. Характеризується замкнутістю і невмінням розуміти стан інших людей, часто замикається в собі.

Емоційно-лабільний тип. Характеризується непередбачуваною мінливістю настрою.

  1. Методика дослідження соціальної адаптованості


??? ??????????????: з 12 років.

Інструкція. Вам пропонується 25 тверджень. Якщо ці твердження справедливі (на вашу думку), то позначте значком "+" у стовпчику "Так". Якщо несправедливі, то поставте "+" - у стовпчику "Ні".



Твердження

Так

Ні

1. ? ????? ???????? ??????







2. ????????, ? ?????????







3. ? ?? ???? ???????????? ?? ?????? ??????







4. ? ???????? ? ????-???? ???????







5. ???? ? ???? ?????, ??? ???? ????????







6. ? ????? ????????







7. ???? ????? ??????? ??????? ???







8. ? ?????? ?????? ? ??????? ??????







9. ? ???????? ???????? ?????







10. ???? ????? ????????? ??????







11. ????? ????? ?????????? ?? ???? ?????







12. ???? ????? ??????? ? ?????????







13. ? ????? ????????, ??? ????







14. ? ????? ????? ???? ????????







15. ???? ??????, ?? ? ?? ????? ????????, ?? ????







16. ? ????? ???? ?????????







17. ???? ???? ?????????? ??????, ?? ???? ??????







18. ?????? ? ????????? ????? ??????????, ?? ?? ???? ??????? ?? ?????? ?????







19. ? ????? ?????????







20. ????? ? ???????? ???? ?????????????







21. ? ?????'?????? ??????







22. ? ?????, ?? ??? ???? ? ?????? ?????? ?????????







23. ? ?????? ??????????







24. ????? ? ????????? ????????







25. ? ?????? ?????????







Каталог: download -> version -> 1442928017 -> module -> 11707736523 -> name
version -> О. В. Гнидіна (координатор Л. Л. Халецька), Полтавська обл
version -> Тема. Історія як навчальний предмет і наука. Мета
version -> Завдання для IV загальнонаціонального етапу XI міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2011) з клас
version -> 5 клас українська література василь симоненко. «Цар плаксій І лоскотон» Мета: ознайомити п'ятикласників з цікавими сторінками життя митця, його твором «Цар Плаксій І Лоскотон»
version -> Матвійчук К. В. Формування високої мовленнєвої компетентності особистості як шлях до її успішної соціалізації
version -> Iv узагальнення і систематизація знань
version -> Робота з обдарованими дітьми – діяльність заради майбутнього України


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка