1.
|
Бог дав людині свободу волі, а вона сама повинна вирішувати свою долю. Ці погляди належать мислителям...
|
A.
|
Епохи античності.
|
B. *
|
Епохи Відродження.
|
C.
|
Нового Часу.
|
D.
|
Класичної німецької філософії.
|
E.
|
Некласичної філософії.
|
2.
|
В котру епоху склалися три принципові позиції щодо питання про субстанцію – монізм, дуалізм, плюралізм?
|
A.
|
Середньовіччя.
|
B.
|
Відродження.
|
C. *
|
Нового Часу.
|
D.
|
Німецької класичної філософії.
|
E.
|
Некласичної філософії.
|
3.
|
В період Нового Часу багато вчених та філософів намагалися пояснити глибинні причини процесів, що відбувалися в світі, використовуючи ...
|
A.
|
Біологію.
|
B.
|
Генетику.
|
C.
|
Хімію.
|
D. *
|
Механіку.
|
E.
|
Латину.
|
4.
|
В роботі котрого середньовічного філософа вперше було систематизоване християнське віровчення?
|
A.
|
Августина Аврелія.
|
B.
|
Фоми Аквінського.
|
C. *
|
Орігена.
|
D.
|
Ансельма Кентерберійського.
|
E.
|
Оккама.
|
5.
|
В чому полягає домінанта віри, висловлена Мартіном Лютером?
|
A.
|
Віра є єдиною умовою порятунку душі, бо домінує не тільки над знаннями, а й над вчинками.
|
B.
|
Найкращі вчинки є ніщо, якщо до них додається слабка віра в Божественну Благодать.
|
C.
|
Церква не може виступати єдино можливим посередником між людиною і Богом.
|
D.
|
Наближення до Бога через чесну працю.
|
E. *
|
Всі варіанти правильні.
|
6.
|
В чому полягає ідея „чистої дошки”?
|
A.
|
Філософія без науки – чиста дошка.
|
B. *
|
Свідомість кожного новонародженого – чиста дошка, на якій можна записувати будь-який зміст.
|
C.
|
Правда – як чиста дошка: хто що хоче, те й пише.
|
D.
|
Тільки на чистій дошці можна писати щось нове, тому свої думки треба записувати, щоб ніхто тебе не випередив.
|
E.
|
Бог – чиста дошка.
|
7.
|
В чому полягає положення М.Лютера про абсолютний авторитет Біблії?
|
A.
|
У Біблію треба вірити беззаперечно.
|
B. *
|
Треба замінити авторитет церкви авторитетом Біблії.
|
C.
|
Без знання Біблії її положення незрозумілі.
|
D.
|
Вивчення Біблії – справа кожного колективу.
|
E.
|
Біблію написали розумні люди.
|
8.
|
В чому полягає сенс людського існування, за Данте?
|
A.
|
У пізнанні самого себе.
|
B. *
|
У наближенні до потойбічного ідеалу.
|
C.
|
У пізнанні Бога.
|
D.
|
У розумінні світу.
|
E.
|
У любові.
|
9.
|
В чому суть вчення про „Всезагальну релігію” Марсіліо Фічіно?
|
A.
|
Релігія повинна бути лише одна.
|
B. *
|
Всі історично існуючі течії і церкви є етапами осягнення Єдиного Бога, тому будь-яка релігія не має права виняткового бачення Абсолюту.
|
C.
|
Релігійної істини не існує.
|
D.
|
Загальної релігії не може бути.
|
E.
|
Загальна релігія – це наука.
|
10.
|
Визначіть позицію, яка в гносеології є протилежною щодо позиції визнання існування в розумі людини деяких вроджених ідей.
|
A.
|
Релятивізм.
|
B.
|
Скептицизм.
|
C. *
|
Розум – це „чиста дошка”.
|
D.
|
Розум – це рівень інтелектуального споглядання.
|
E.
|
Абсолютизм.
|
11.
|
Вузький емпіризм, що безладно тягне всі факти, що трапляються на його шляху, але не здатний на узагальнення, за Ф. Беконом, - це...
|
A.
|
Шлях павука.
|
B. *
|
Шлях мурашки.
|
C.
|
Шлях бджоли.
|
D.
|
Шлях людини.
|
E.
|
Шлях серця.
|
12.
|
Вчення Г.Лейбніца про світобудову отримало назву...
|
A.
|
Атомізм.
|
B.
|
Теорія достатньої підстави.
|
C. *
|
Монадологія.
|
D.
|
Механіцизм.
|
E.
|
Космоцентризм.
|
13.
|
Вчення якого мислителя Відродження поклало початок протестантизму?
|
A.
|
Еразма Роттердамського.
|
B. *
|
Мартіна Лютера.
|
C.
|
Марсіліо Фічіно.
|
D.
|
Дж. Бруно.
|
E.
|
Макіавеллі.
|
14.
|
Вчення якого мислителя Відродження стало основою етики індустріального, „відкритого” суспільства?
|
A. *
|
Мартіна Лютера.
|
B.
|
Марсіліо Фічіно.
|
C.
|
Еразма Роттердамського.
|
D.
|
Дж. Бруно.
|
E.
|
Макіавеллі.
|
15.
|
Для котрої епохи була характерна суперечка емпіризму та раціоналізму?
|
A.
|
Відродження.
|
B.
|
Німецької класичної.
|
C. *
|
Нового Часу.
|
D.
|
Середньовіччя.
|
E.
|
Некласичної.
|
16.
|
Для котрої з епох головним пізнавальним питанням стало питання про субстанцію?
|
A.
|
Відродження.
|
B.
|
Середньовіччя.
|
C. *
|
Нового Часу.
|
D.
|
Німецької класичної.
|
E.
|
Некласичної.
|
17.
|
З творчістю якого поета пов’язане зародження так званого Романського Відродження?
|
A.
|
Петрарки.
|
B. *
|
Данте.
|
C.
|
Шекспіра.
|
D.
|
Галена.
|
E.
|
Езопа.
|
18.
|
З творчістю якого художника пов’язане зародження так званого Романського Відродження?
|
A.
|
Рафаеля.
|
B.
|
Тиціана.
|
C. *
|
Джотто.
|
D.
|
Леонардо дa Вінчі.
|
E.
|
Рубенса.
|
19.
|
З яким міфічним героєм порівнював державу Т.Гоббс?
|
A.
|
Прометей.
|
B. *
|
Левіафан.
|
C.
|
Геракл.
|
D.
|
Зевс.
|
E.
|
Дракон.
|
20.
|
Засновником філософії Нового Часу вважається ...
|
A.
|
Жан-Поль Сартр.
|
B. *
|
Френсіс Бекон.
|
C.
|
Мішель Монтень.
|
D.
|
Леонардо да Вінчі.
|
E.
|
Рене Декарт.
|
21.
|
Ким, за поглядами, був Б. Спіноза?
|
A.
|
Дуаліст.
|
B.
|
Плюраліст.
|
C.
|
Матеріаліст.
|
D. *
|
Пантеїст.
|
E.
|
Гностик.
|
22.
|
Кого називають Сократом епохи Відродження?
|
A.
|
М. Кузанського.
|
B.
|
М. Фічіно.
|
C.
|
М. Лютера.
|
D. *
|
Е. Роттердамського.
|
E.
|
Коперніка.
|
23.
|
Кому із середньовічних філософів належить авторство п’яти доказів існування Бога?
|
A. *
|
Фомі Аквінському.
|
B.
|
Тертуліану.
|
C.
|
Орігену.
|
D.
|
Ансельму Кентерберійському.
|
E.
|
Данте.
|
24.
|
Кому із середньовічних філософів, котрого за життя називали „другим Августином”, належить так званий „онтологічний доказ Буття Божого”?
|
A.
|
Тертуліану.
|
B.
|
Фомі Аквінському.
|
C.
|
Орігену.
|
D. *
|
Ансельму Кентерберійському.
|
E.
|
Галену.
|
25.
|
Кому із філософів Середньовіччя належать погляди про те, що зло – це недостача добра, що Бог не винен в існуванні зла, він творець гармонії добра, благодаті і любові?
|
A. *
|
Августину.
|
B.
|
Ансельму Кентерберійському.
|
C.
|
Оккаму.
|
D.
|
Тертуліану.
|
E.
|
Фомі Аквінському.
|
26.
|
Кому із філософів Середньовіччя належить ідея про історію не як вічний „кругообіг”, повторення, а як процес, що має певний смисл, значення і кінцеву мету?
|
A.
|
Тертуліану.
|
B.
|
Ансельму Кентерберійському.
|
C. *
|
Августину.
|
D.
|
Фомі Аквінському.
|
E.
|
Оккаму.
|
27.
|
Кому належить відомий твір епохи Відродження „Похвала глупоті”?
|
A.
|
М. Лютеру.
|
B.
|
М. Кузанському.
|
C.
|
М. Фічіно.
|
D.
|
М. Копернику.
|
E. *
|
Е. Роттердамському.
|
28.
|
Котра група філософів вважала, що загальні поняття – це тільки імена, які існують в нашому мисленні, в мові?
|
A.
|
Релятивісти.
|
B.
|
Абсолютисти.
|
C.
|
Реалісти.
|
D. *
|
Номіналісти.
|
E.
|
Ідеалісти.
|
29.
|
Котра група філософів вважала, що загальні поняття не менш реальні, ніж усі одиничні речі, які доступні нашим органам чуттів?
|
A.
|
Абсолютисти.
|
B.
|
Релятивісти.
|
C.
|
Ідеалісти.
|