Блок №7 створення умов для збереження життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу охорона праці та безпека життєдіяльності



Скачати 386.97 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації05.05.2016
Розмір386.97 Kb.
  1   2
Блок № 7

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Охорона праці та безпека життєдіяльності

Проблеми (завдання)

Можливі шляхи вирішення

1.Навчання відповідальних за електрогосподарство навчальних закладів

Згідно нормативних документів з охорони праці наказом по навчальному закладу призначається особа відповідальна за електрогосподарство, яка повинна мати посвідчення на ІV групу допуску з електробезпеки. Таке посвідчення видає тільки технічно-експертний центр м. Полтави, тому для вирішення даної проблеми потрібні додаткові асигнування

2.Навчання відповідальних за стан будівель і споруд навчальних закладів

Згідно нормативних документів з охорони праці наказом по навчальному закладу призначається відповідальний за стан будівель і споруд, який повинен мати посвідчення, що він пройшов навчання з питань безпечної експлуатації та догляду за будівлями і спорудами. Таке посвідчення видає вищезазначений центр м. Полтави, тому для навчання працівників потрібні додаткові асигнування.

3. Навчання працівників навчальних закладів на І та ІІ групу допуску з електробезпеки

Згідно нормативних документів всі працівники навчального закладу до початку нового навчального року повинні пройти навчання на І чи ІІ групу допуску з електробезпеки. На ІІ групу допуску навчання проходять вчителі фізики, трудового навчання, інформатики, особи, що обслуговують ксероксно-копіювальну техніку, постійно працюють за комп’ютером, обслуговують праски, пральні машини, електроплити, електром’ясорубки тощо, охоронники. На І групу допуску навчання проходять всі інші працівники навчального закладу. Комісія у складі директора школи, відповідального за електрогосподарство і голови ПК раз у рік проводить навчання і фіксує результати у відповідному журналі реєстрації протоколів навчання


4.Проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності

Інструктажі з охорони праці та безпеки життєдіяльності з учасниками навчально-виховного процесу проводить особа призначена наказом керівника навчального закладу (завуч) або сам керівник. Інструктажі з охорони праці проводяться з працівниками навчального закладу, а інструктажі з безпеки життєдіяльності – з учнями (вихованцями). У кабінетах хімії, фізики, інформатики, біології, шкільній майстерні, спортивній залі вчителями-предметниками з учнями проводяться інструктажі з охорони праці

5. Ведення журналів реєстрації інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності

Журнали реєстрації інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності веде особа, яка проводить інструктажі. Для реєстрації інструктажів з охорони праці з працівниками передбачено два журнали (журнал реєстрації вступних інструктажів і журнал реєстрації первинних, повторних, позапланових і цільових інструктажів). Реєстрація вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями проводиться на сторінці класного журналу, а для реєстрації первинних, позапланових та цільових інструктажів з безпеки життєдіяльності з учнями існує окремий журнал. Для реєстрації інструктажів з охорони праці з учнями під час занять у кабінеті фізики, хімії, біології, інформатики, трудового навчання і спортивній залі передбачено два журнали (журнал реєстрації вступних інструктажів з охорони праці і журнал реєстрації первинних, позапланових і цільових інструктажів з охорони праці)

6. Реєстрація та облік нещасних випадків з учнями, що сталися під час навчально-виховного процесу

Реєстрація та облік нещасних випадків з учнями (вихованцями), що сталися під час начального процесу здійснюється у відповідності з Положенням про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах (із змінами і доповненнями, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України № 773 від 05.07.2001). Реєстрації та обліку підлягають всі нещасні випадки, що сталися під час уроків, перерв, спортивних змагань, екскурсій, прогулянок. У разі виникнення такого випадку керівник закладу надсилає повідомлення у відділ освіти про факт нещасного випадку і наказом по школі створює комісію по розслідування факту нещасного випадку, яка у триденний термін проводить розслідування і складає акти за формою Н-Н. Керівник закладу після підписання актів один екземпляр надає потерпілому, один – направляє у відділ освіти, один – архівує у навчальному закладі (на 55 років). По закінченню лікування потерпілого керівник навчального закладу направляє у відділ освіти повідомлення про наслідки нещасного випадку. Крім того, факт нещасного випадку фіксується у журналі встановленої форми


Пожежна безпека


Проблема (завдання)

Можливі шляхи вирішення

1. Приміщення навчальних закладів не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією

Для вирішення даних проблем і тим самим покращення пожежної безпеки навчальних закладів потрібні додаткові асигнування, оскільки облаштування автоматичною пожежною сигналізацією, проведення вогнезахисної обробки дахів здійснює АРЗС ПГУ МНС м. Полтави (загін технічної служби м. Полтава, вул. Комарова, 2)

2. Не проведено вогнезахисну обробку дахів будівель навчальних закладів

3.Облаштування блискавкозахисту будівель навчальних закладів не відповідає вимогам пожежної безпеки

Облаштування блискавкозахисту та проведення заміру опору ізоляції у навчальних закладах здійснює комерційне підприємство «Довженко». Навчальні заклади отримують на початку навчального року акти перевірки опору ізоляції, а при перевірці інспекторами ВПДНП Гадяцького РВ ГУ МНС України в Полтавській області виявляється, що опір ізоляції електромережі не відповідає нормам гранично допустимих значень

4. Опір ізоляції електромережі ряду навчальних закладів не відповідає нормам граничнодопустимих значень

5. Для наявних вогнегасників у навчальних закладах не проводиться технічне обслуговування (перезарядка)

ТО вогнегасників (перезарядку) здійснює вищезазначений загін технічної служби. Для проведення ТО вогнегасників потрібні додаткові асигнування

6. У навчальних закладах відсутня необхідна кількість вогнегасників

Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» у навчальному закладі повинна бути наступна кількість вогнегасників:

  • по 2 на кожному поверсі;

  • по 1 у кабінеті фізики, хімії, інформатики, трудового навчання.

Щоб забезпечити необхідну кількість вогнегасників у навчальних закладах потрібні додаткові асигнування

7. У навчальних закладах і у відділі освіти відсутні журнали обліку вогнегасників

У кожному навчальному закладі і у відділі освіти повинні бути журнали обліку вогнегасників, у яких зазначається марка вогнегасника, дата введення в експлуатацію, дата проведення ТО (перезарядки) та дата виведення з експлуатації (списання). Обов’язки щодо ведення даного журналу покладаються наказом керівника закладу на заступника з навчально-виховної роботи та на інженера з охорони праці відділу освіти

8. В ряді навчальних закладів порушуються правила експлуатації електросвітильників

Згідно вимог пожежної безпеки відкриті світильники (не обладнані захисними плафонами) дозволяється експлуатувати тільки з газорозрядними лампами, а закриті дозволяється з лампами розжарювання і, зрозуміло, з газорозрядними лампами. Використання подовжувачів заборонено (крім стандартних сітьових фільтрів)

9. У ряді навчальних закладів відсутні зовсім або неповністю укомплектовані пожежні щити

Згідно вимог пожежної безпеки пожежні щити повинні знаходитися у доступному, видному місці і бути укомплектовані вогнегасниками, лопатами, сокирами, баграми, кашмою, бочкою з водою (у теплу пору року) та ящиком з піском.

10. Наявні пожежні водойми, пожежні гідранти та пожежні рукава з наконечниками перебувають у недієздатному стані

Наявні пожежні водойми перебувають в аварійному стані, гідранти якщо й обладнані справними кранами і з’єднані з системою водопостачання, то пожежні рукава потребують заміни. Вирішення даної проблеми потребує додаткових асигнувань


Цивільна оборона (цивільний захист)

Проблеми (завдання)

Можливі шляхи вирішення

1. Облаштування у навчальних закладах сховищ (найпростіших укриттів)

У відповідністю з Законом України «Про цивільну оборону України», організаційно-методичних рекомендацій МНС України від 21.12.2005 № 01-11304/163 та Положення про функціональну підсистему «Освіта і наука України» Єдиної державної системи цивільного захисту у кожному навчальному закладі повинні бути об лаштовані найпростіші укриття на випадок надзвичайних ситуацій. У навчальних закладах, будівлі яких мають підвали та цокольні приміщення, цю проблему вирішити досить легко обладнавши одну з підвальних чи цокольних кімнат у сховище, а ті навчальні заклади, які не мають підвалів та цокольних приміщень, для будівництва сховищ потребують додаткових асигнувань.

2. Обладнання запасних виходів

У відповідності з вищезазначеними нормативними документами, Законами України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку» запасні та аварійні виходи у навчальних закладах повинні утримуватися в порядку, їх не можна захаращувати чи наглухо закривати. Запасні та аварійні виходи повинні мати справний замок, який повинен бути замкнутим, ключ від замка повинен знаходитися у чергового, у них не повинно бути високого порогу. Всі двері запасних та аварійних виходів повинні відкриватися назовні і позначатися інформаційними знаками «Пожежний вихід».

3. Обладнання навчальних закладів медичною аптечкою першого захисту

Відповідно до вищезазначених нормативних документів у навчальному закладі кабінети фізики, хімії, інформатики, трудового навчання та спортивна зала повинні обовязково бути обладнанні медичними аптечками першого захисту. Крім того згідно до вимог Закону України «Про цивільну оборону України» навчальні заклади повинні бути обладнані спеціальними медичними аптечками першого захисту, які мають більш широкий перелік медичних засобів, на випадок надзвичайних ситуацій. Медичні засоби у всіх зазначених типах медичних аптечок повинні періодично поповнюватися та замінюватися у зв’язку з закінченням терміну придатності.

4. Виготовлення нових та поновлення існуючих планів евакуації учасників навчально-виховного процесу на випадок пожежі чи надзвичайної ситуації

На кожному поверсі будівлі навчального закладу, згідно нормативних документів повинен знаходитися затверджений керівником навчального закладу план евакуації на випадок пожежі та надзвичайних ситуацій. На плані повинні бути вказані місця розташування аварійних виходів, вогнегасників та медичних аптечок. Плани евакуації повинні при необхідності поновлюватися і уточнюватися.

5. Облаштування навчальних закладів радіотрансляційним приймачем

У якості радіотрансляційного приймача, який застосовується як засіб оповіщення про загрозу чи виникнення надзвичайної ситуації у навчальних закладах може використовуватися радіоприймач або телевізійний приймач, налаштований на будь-яку з трьох загальнонаціональних програм.

6. Проведення комплексні навчання і об’єктові тренування

Щороку, в квітні, у рамках проведення місячника охорони праці та безпеки життєдіяльності, проводяться «День ЦО» та «Тиждень безпеки дитини», комплексні навчання та об’єктові тренування з учасниками навчально-виховного процесу евакуації на випадок пожежі та надзвичайних ситуацій за активної участі в їх підготовці бригад Гадяцької СДПЧ №23 ГУ МНС України в Полтавській області.

7. Навчання керівного складу цивільного захисту (цивільної оборони) навчальних закладів на обласних курсах цивільної оборони

У минулому році за сприяння відділу надзвичайних ситуацій райдержадміністрації на курсах у Полтавському НМЦ ЦО і БЖД з цивільної оборони (цивільного захисту) пройшли навчання 36 осіб. За наявності додаткових асигнувань в цьому році вищезазначені курси може відвідати мінімум така сама кількість педпрацівників.

8. Низький рівень використання інформаційно-додаткового матеріалу з цивільного захисту (цивільної оборони).

Потребують уточнення плани оповіщення особового складу і плани евакуаційних заходів при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій. Інформаційно-довідкові стенди розроблені без урахування особливостей місцевих умов, можливих надзвичайних ситуацій природного характеру та техногенного стану, вірогідності виникнення можливих надзвичайних ситуацій у місці розташування навчального закладу.

9. Недостатньо активно ведеться робота вивченню цивільного захисту (цивільної оборони)

Введення до навчальних планів навчальних закладів гуртка чи факультативу «Цивільний захист», створення та діяльності місцевих осередків «Школа безпеки», «Котигорошко».



ІНФОРМАЦІЯ

Про стан організації та забезпечення якості харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів
Дотримання норм харчування здійснюється в межах відповідних бюджетних призначень.

Харчування школярів організовано на базі 36 шкільних їдалень, у тому числі школах І-ІІІ та І-ІІ ступенів – 33, школах І ступеня – 3. У Кругликівській ЗОШ І ст. відкрито пункт прийому страв.

На початок 2010-2011 навчального року в усіх їдальнях проведено якісні поточні ремонти. Шкільні їдальні забезпечено холодною та гарячою проточною водою, оснащені холодильним, технологічним обладнанням. Якість питної води з джерел водопостачання навчальних закладів відповідає вимогам держстандарту.

Харчування учнів у 2009/2010 н.р. було організовано в усіх навчальних закладах. Рівень охоплення гарячим харчуванням школярів становить 90,3% (4475 учнів) (у 2008/2009 н.р. – 88,8% (4623 учнів), зокрема по м. Гадяч цей показник становить 85,6%, по сільських ЗОШ І-ІІІ ст. – 92,3%, а ЗОШ І-ІІ ст. – 100%.

Стовідсотково охоплено гарячим харчуванням 1235 учнів у 16 навчальних закладах: Великобудищанській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів, Рашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, Римарівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, Розбишівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, Бобрицькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Вельбівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Глибокодолинській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Гречанівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Краснолуцькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Ручківській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Соснівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Теплянській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Хитцівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, Пирятинщинському навчально-виховному комплексі «Веселка», Кругликівській загальноосвітній школі І ступеня, Оснягівській загальноосвітній школі І ступеня.

Послугами буфетів користуються 640 учнів або 15% наявного учнівського контингенту. Буфетна продукція реалізується в 4 міських навчальних закладах.

У 2009/2010 навчальному році стовідсотково забезпечено безкоштовним харчуванням учнів 1-4 класів, серед учнів 5-8 класів цей показник становить 85,4%, 9-11 класів – 85,2%. Триразове харчування організовано для 99 учнів (2,2% учнівського контингенту), дворазове – для 1259 учнів (28,1%), одноразове – для 3117 учнів (69,6%) Для організації безкоштовного гарячого харчування з районного бюджету виділяється по 3,15 грн. на одного учня, а для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування по 5,90 грн. Гаряче харчування отримують 176 дітей пільгових категорій (10 дітей-сиріт; 9 дітей позбавлених батьківського піклування; 88 дітей з малозабезпечених сімей; 69 дітей, які перебувають на обліку у фтизіатра), (у 2009 – 2,25 грн. на одного учня, а для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування по 3,5 грн.).

Вартість харчування у дошкільних навчальних закладах станом на лютий 2010 р. становить в середньому по району 7 грн. 50 коп. (у міських ДНЗ – 8 грн. 50 коп., у сільських ДНЗ – 6 грн. 50 коп.). Розмір батьківської плати за перебування дітей у ДНЗ здійснюється відповідно до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 21.11.2002 р. і становить у сільській місцевості 30%, у міській – 50% від вартості харчування на день. Випадків порушень даного Порядку не зафіксовано. Планується збільшення вартості дітодня по району до 9 грн. (в міських ДНЗ до 10 грн., сільських – до 8 грн.)

З метою здешевлення харчування учнів, навчальні заклади мають 23,63 га пришкільних ділянок, на яких вирощуються овочі і картопля. Ряд закладів мають у своєму користуванні землі на яких вирощуються кормові, злакові культури, частина коштів після їх реалізації йде на поліпшення харчування школярів. Посильну допомогу у поліпшенні організації харчування надають батьки учнів.

Протягом 2005-2009 років проводилася робота щодо покращення матеріально-технічного забезпечення харчоблоків загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, зокрема було придбано 33 холодильники та холодильні камери, 14 електро- та газових плит, 16 бойлерів та електроводонагрівачів, безпосередньо у 2009 році 3 холодильники (1 у ДНЗ, 2 – ЗНЗ (ДНЗ «Журавлик» Ручківської сільської ради, Великобудищанська СШ І-ІІІ ст., Мартинівська ЗОШ І-ІІІ ст.), водонагрівач (Гадяцька СШ І-ІІІ ст. №4), 2 газові плити (Вельбівська ЗОШ І-ІІ ст.), електродуховку, електроплиту, електром’ясорубку, ваги, посуд для харчоблоків. Зокрема у 2009/2010 н.р. придбано 3 холодильники (1 у ДНЗ, 2 – ЗНЗ (ДНЗ «Журавлик» Ручківської сільської ради, Великобудищанська СШ І-ІІІ ст., Мартинівська ЗОШ І-ІІІ ст.), водонагрівач (Гадяцька СШ І-ІІІ ст. №4), 2 газові плити (Вельбівська ЗОШ І-ІІ ст.), посуд на загальну суму 24 тис. грн., електродуховку, електроплиту, електром’ясорубку, ваги.

Проте, переважна більшість технологічного обладнання працює понад 20 років, застаріле і фізично зношене. В багатьох навчальних закладах залишається проблемою забезпечення холодильним та іншим технологічним обладнанням, зокрема необхідно придбати:

для загальноосвітніх навчальних закладів:

- ваги (5 шт.);

- холодильники (10 шт.);

- холодильні шафи (4 шт.);

- електроплити (6 + 8 тенів);

- водонагрівачі (7 шт.);

- шафи для випічки (4 шт.);

- електром’ясорубки (7 шт.);

- електросковороди (5 шт.);

для дошкільних навчальних закладів

- холодильники (9 шт.);

- ваги (6 шт.);

- холодильні шафи (3 шт.);

- електроплити (10 шт.);

- водонагрівачі (9 шт.);

- електром’ясорубки (10 шт.);

- електросковороди (2 шт.);

- духові шафи (6 шт.);

- газові плити (3 шт.)

Є потреба в оновленні меблів, устаткування та посуду більш на як 40%.

Для зберігання овочевої продукції та картоплі в навчальних закладах району є в наявності 40 овочесховищ та підвалів.

У 38 дошкільних навчальних закладах забезпечено триразове харчування 1860 вихованців, у тому числі 157 дітей пільгового контингенту, стовідсотково забезпечено організацію дієтичного харчування.

Для організації харчування використано:



  • у 2008 році – 706,249 тис. грн. (бюджетні кошти), 228,143 тис.грн. (спонсорська допомога), 257,706 тис. грн. (кошти спецрахунків);

  • у 2009 році – 829,670 тис. грн. (бюджетні кошти), 209,527 тис.грн. (спонсорська допомога), 289,973 тис. грн. (кошти спецрахунків);

  • у І півріччі 2010 року – 605,585 тис. грн. (бюджетні кошти), 51,867 тис.грн. (спонсорська допомога), 239,058 тис. грн. (кошти спецрахунків).

Наказами керівників навчальних закладів призначено осіб відповідальних за організацію харчування дітей.

Вжито заходів щодо посилення батьківського контролю за організацією харчування учнів, ці питання розглянуто на засіданнях батьківських комітетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.

Керівники закладів освіти вживають дієві заходи з метою поліпшення стану виконання норм харчування та забезпечення постійного контролю за організацією харчування дітей, який здійснює медична сестра, що відповідає за натуральні норми харчування та якість приготування їжі.

Відповідно Закону України «Про освіту», рішенням Гадяцької районної ради Полтавської області (одинадцята сесія четвертого скликання) від 30.07.2004 р. «Про забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів району медичними працівниками» відділу освіти райдержадміністрації дозволено ввести в штатний розпис 14 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів посади медичних сестер (0,5 ст.) з 01.09.2004 року в межах асигнувань на освіту. У дошкільних навчальних закладах працює 21 медичний працівник. Всі медичні працівники навчальних закладів мають відповідну освіту. Кадровий склад кухонних працівників загальноосвітніх навчальних закладів становить 56 чол., дошкільних навчальних закладів – 67 чол. (кухарів – 44 особи, підсобних працівників – 23 особи.).

Пріоритетними напрямами роботи в організації харчування в дошкільних і загальноосвітніх закладах залишаються:


  1. Проведення постійного, системного контролю за організацією харчування дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах з боку відділу освіти.

  2. Виконання норм харчування, забезпечення раціонального режиму харчування. (збалансованість раціону) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 „Про затвердження норм харчування у навчальних закладах”.

  3. Поступове поновлення технологічного обладнання харчоблоків.

  4. Своєчасне проведення навчання медичного та обслуговуючого персоналу.


Оздоровлення дітей

На виконання Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», заходів районної Програми оздоровлення та відпочинку дітей на 2009-2010 роки, розпоряджень голови районної державної адміністрації №150 від 25.05.2010 і №190 від 18.06.2010 «Про організацію літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2010 році» відділом та навчальними закладами забезпечено виконання визначених завдань щодо охоплення учнівської молоді організованими формами оздоровлення та відпочинку влітку 2010 року.

В 32-х закладах оздоровлення і відпочинку дітей з денним перебуванням і 4-х закладах праці і відпочинку оздоровлено 1511 учнів, в 2009 році (1496 учнів). Серед оздоровлених – 13 дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування, 6 дітей-інвалідів, 10 дітей потерпілих від наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, 208 дітей із багатодітних і малозабезпечених сімей. Оздоровчі заходи проведено організовано, без будь-яких порушень санітарно- епідеміологічного режиму. У всіх оздоровчих закладах було організовано 3-х разове харчування дітей, у 2009 році – двох-разове. Середня вартість харчування у закладах оздоровлення з денним перебуванням склала 10 гривень 64 копійки-дітодень. А у Книшівській, Мартинівській, Римарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Краснолуцькій, Хитцівській, ЦІпківській ЗОШ І-ІІ ступенів за рахунок спонсорської допомоги базових господарств цей показник значно вищий середньо районного – від 12 до 17 гривень дітодень. Загальна сума витрат на організацію харчування дітей склала 13818 гривень - поцінені продукти харчування надані батьками дітей, спонсорами, продукція вирощена на навчально-дослідних ділянках. Розмір спонсорської допомоги, наданої юридичними і фізичними особами закладам оздоровлення складає близько 21830 гривень. Більшу частину цих коштів втрачено як дотацію до базового харчування, а частину – на зміцнення матеріальної бази оздоровчих закладів. Так наприклад, спортінвентар придбано для вихованців Гадяцької гімназії, СШ І-ІІІ ступенів №2, 4, Книшівської ЗОШ І-ІІІ ступенів; медикаменти – для СШ І-ІІІ ст. №4, Краснознаменської, Петрівсько-Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Теплянської ЗОШ І-ІІ ступенів, електронні ваги-для їдальні Березоволуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів, ремонт системи водопостачання проведено у Сватківській ЗОШ І-ІІІ ступенів, на проведення екскурсійних подорожей по рідному краю – у Лютенській ЗОШ І-ІІІ ступенів та Глибокодолинській ЗОШ І-ІІ ступенів. Особлива увага приділялась організації дозвілля дітей - походам та екскурсіям в мальовничі куточки краю, інтелектуальним іграм та спортивним розвагам, зустрічам з казковими героями, святам та патріотичним акціям. Слід відзначити організаторську та практичну роботу адміністрацій та педагогічних колективів Гадяцьких гімназій , СШ І-ІІІ ступенів №2, 3, 4, Веприцької, Лютенської, Мартинівської, Сваткіської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Вельбівської, Плішивецької, Ціпківської ЗОШ І-ІІ ступенів, які забезпечили високий рівень охоплення дітей оздоровчими заходами та змістовне дозвілля дітей, про що неодноразово повідомляли районні засоби масової інформації.

Протягом оздоровчого періоду більше ніж 1000 дітей відвідали історичні та культурні центри Полтавщини і України, побували в туристичних походах по рідному краю.

У заміських закладах відпочинку дітей оздоровлено близько 600 учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Лише райкомом профспілки працівників освіти і науки придбано 126 путівки для дітей працівників галузі у заміських заклади відпочинку.

Незважаючи на складнощі, і цього року у с.Римарівці працював протягом двох турів районний заклад відпочинку дітей «Світанок» у якому оздоровлено 130 дітей, переважно дітей з особливими потребами. Серед них 11 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, 45 дітей з багатодітних родин,10 з малозабезпечених сімей, 35 дітей працівників соціальної сфери, 12 дітей-інвалідів. Зрозуміло, що даний заклад оздоровлення діє лише завдяки підтримці районної влади. Із районного бюджету лише на здешевлення путівок дітям з особливими потребами у цьому закладі оздоровлення виділено 39957 гривень. (Слід відзначити роботу директора цього закладу Власенко Олени Миколаївни та очолюваного нею педагогічного колективу. Лише із Римарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів у закладі «Світанок» оздоровлено 15 дітей із 80 учнів школи). Разом з тим жодної дитини не направлено із Лисівської, Рашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Гречанівської, Качанівської, Ручківської, Теплянської ЗОШ І-ІІ ступенів. Одиниці дітей направлені на оздоровлення у «Світанок» адміністраціями Гадяцьких СШ І-ІІІ ступенів №4, П-Роменської, Краснолуцької, Харківецької, Ціпківської ЗОШ І-ІІ ступенів. Те ж саме можна сказати і про більшість підприємств району, як сільськогосподарських так і промислових, чи приватної форми власності, а отже звідси випливає висновок, що справа оздоровлення дітей, це справа не лише освітян, а всієї громадськості району.

Аналізуючи позитивні напрацювання у сфері оздоровлення дітей, слід зазначити і ряд проблемних питань, які випливають із результатів перевірок оздоровчого процесу.

Адміністраціям шкіл слід більше уваги приділяти підготовці навчально-матеріальної бази шкільних приміщень, харчоблоків, територій, які використовуються під потреби оздоровчих закладів. Адже на момент відкриття виникали проблеми з негайною потребою ремонту холодильного чи технологічного обладнання. Мали місце випадки забур’яненості на ігрових майданчиках, необлаштовані належним чином ігрові кімнати, неохайно розміщені особисті речі дітей, спортінвентар, несистематизовані робочі плани виховних заходів. У деяких оздоровчих закладах, незважаючи на наявність двохтижневого перспективного меню, при приготуванні страв кухарями, перевага віддавалась блюдам, які легше і швидше приготувати ( наприклад пельмені), а не більш калорійним і вишуканим. Внаслідок недостатньої кваліфікації кухарів, і, мабуть, чисто механічного, а не суттєвого контролю за формуванням контролю за формуванням меню, замовленням необхідного набору продуктів, у ряді шкіл не використано навіть базової норми коштів на дітодень харчування ( Великобудищанська СШ І-ІІІ ступенів, Лисівська, П-Роменська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Сарська СШ І-ІІІ ступенів, Середняківська, Соснівська ЗОШ І-ІІ ступенів).

Збільшення числа учнів охоплених оздоровленням, особливо у школах міста, негативно позначилось на коефіцієнті відвідування дітьми оздоровчих закладів ( середньо районний показник – 92%, місто – від 78 до 91%).

В деяких школах мають місце суттєві розбіжності між плануванням і реальним оздоровленням дітей з особливими потребами, хоча реальні можливості задовольнити бажання дітей щодо їх оздоровлення, при належному рівні контролю і соціального супроводу майже 100%. Інтерес керівників і посадових осіб навчальних закладів до проблем оздоровлення фактично згасає, як тільки-но починають працювати оздоровчі заклади, а після закінчення їх роботи (18-24.06.) результат дає лише індивідуальне спілкування, і то не завжди, як у випадку із закладом відпочинку «Світанок».

Однією з найсуттєвіших проблем початку оздоровчої кампанії є час встановлення вартості харчування для закладів оздоровлення з денним перебуванням, і так само вартості харчування, рівня відшкодування витрат із фонду соціального страхування для заміських закладів відпочинку. В кращому випадку така інформація стає відомою в останній декаді травня, а як наслідок – додаткова напруженість у стосунках з рай санепідемстанцією, постачальниками продуктів харчування, технологічного обладнання та інвентарю, розрахунками вартості і реалізацією путівок у заміські заклади відпочинку дітей.

Внаслідок того, що окремі батьки дітей із соціально неспроможних сімей ніде не працюють, і не бажають чи не можуть працювати, певна частина їх дітей залишилась без оздоровлення у заміських закладах відпочинку, оскільки застосувати існуючий механізм пільг до їхніх дітей було неможливо, а про те, щоб купити путівку за повну вартість не було й мови. Та проблеми існують для того, щоб їх вирішувати, і ми будемо прагнути цього в підготовці до нового оздоровчого сезону, а підсумовуючи вищезазначене хочу висловити вдячність всім педагогічним працівникам, які працювали в оздоровчих закладах, сприяли оздоровленню дітей, водили їх в туристичні походи, на екскурсії, керували суспільно-корисними роботами, турбувались про інтелектуальне і фізичне загартування дітей.


З доповіді начальника відділу освіти Лідового І.Г.

Каталог: registration -> content -> ua3454 -> pages
pages -> Методичні рекомендації щодо вивчення предметів художньо-естетичного циклу в 2010/ 2011 навчальному році
pages -> Програма для вивчення географії у 10 класі (профільний рівень) із пояснювальною запискою додається
pages -> Науково-методична робота
pages -> Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх закладах у новому 2010-2011навчальному році
pages -> Інформація про виконання положень обласної програми виховання учнівської молоді на період до 2012 року
pages -> Міністерство освіти І науки україни інститут інноваційних технологій І змісту освіти
pages -> Методичні рекомендації за 2009-2010 навчальний рік. У межах варіативної компоненти змісту освіти пропонується вивчення у 10-му класі таких курсів за вибором
pages -> Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2010-2011 навчальному році
content -> Законодавство у сфері боротьби з корупцією з 1 січня 2011 року вводяться в дію Закони України "Про засади запобігання та протидії корупції", "Про


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка