Збірник тестових завдань для підготовки до єдкі – 1



Сторінка6/66
Дата конвертації24.06.2020
Розмір4.93 Mb.
1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   66

*Толерантність


  • Синдромвідміни

  • Сенсибілізація

  • Ідіосинкразія

  • Алергія

    Хворому з неоперабельним раком шлунка призначили морфін для зняття вираженого больового синдрому. З часом хворий відмітив зменшення знеболюючого ефекту та тривалості дії препарату, значне посилення больових відчуттів. Лікар пояснив це тим, що:
    1. * Розвинулась толерантність до препарату


    2. Виникла тахіфілаксія

    3. Розвинулась психічна залежність

    4. Морфін здатний до кумуляції

    5. Зменшилась реабсорбція морфіну в канальцях нирок

    Зниження чутливості до препарату після його повторного

    вживання, що вимагає збільшення дози для отримання ефекту тієї самої ефективності називається


    1. *Звикання


    2. Ідіосинкразія

    3. Сенсибілізація

    4. Кумуляція функціональна

    5. Кумуляція матеріальна

    Відомо, що звикання (толерантність) та залежність до лікарського засобу – явища, які принципово відрізняються. Який з перелічених препаратів здатен при повторному застосуванні спричиняти обидва ефекти?
    1. *Морфіну гідрохлорид.


    2. Сустак.

    3. Гігроній.

    4. Дофамін.

    5. Сенадексин.

    Пацієнтка, яка тривалий час приймала снодійний засіб з групи похідних барбітурової кислоти, скаржиться на порушення самопочуття, що виникло після відміни препарату безсоння, зниження апетиту, агресивність, м’язову слабкість. На яке ускладнення фармакотерапії вказують такі симптоми?
    1. *Лікарська залежність


    2. Тахіфілаксія

    3. Сенсибілізація

    4. Звикання до препаратів

    5. Функціональнакумуляція

    Вродовж 3 місяців жінка, що страждає безсонням, приймала снодійні засобив. Після відміни препарату у жінки відновилось безсоння, значно знизився апетит, з`явились агресивність, тремор кінцівок. Яке ускладнення фармакотерапії барбітуратами виникло у хворої?
    1. *Фізичнаіпсихічназалежність


    2. Тахіфілаксія

    3. Сенсибілізація

    4. Звикання до препаратів

    5. Функціональнакумуляція

    Оберіть, як називається явище при повторному застосуванні ліків, при якому швидко за короткий проміжок часу розвивається толерантність
    1. *Тахіфілаксія


    2. Потенціювання

    3. Синдром відміни

    4. Синдром віддачі

    5. Синдром абстиненції

    Дитина страждає ідіосинкразією на лікарську речовину, яка обумовлена:


    1. *Спадковою ензимопатіэю.


    2. Виснаженням субстрату, з яким взаємодіє лікарська речовина.

    3. Накопиченнямлікарської речовини ворганізмі.

    4. Пригніченняммікросомальнихферментівпечінки.

    5. Супутнімзахворюванняморгана-мішені.

    У хворого на тахиаритмію, який лікувався хінідіном розвилась незвичайна реакція на препарат. Як називається підвищення чутливості і спотворення реакції на лікарські препарати, що обумовлене генетичними ферментопатіями?


    1. *Ідіосинкразія


    2. Звикання

    3. Лікарська залежність

    4. Кумуляція

    5. Синдром відміни

    У відділення інтенсивної терапії надійшов хворий з незвичайною реакцією на препарат. Як називається підвищення чутливості і зміна реакції на лікарські речовини, обумовлене спадкоємними ферментопатиями?
    1. *Ідіосинкразія


    2. Звикання

    3. Лікарська залежність

    4. Кумуляція

    5. Сумація

    Через 6 тижнів після початку лікування хронічної серцевої недостатності дигоксином у хворого з'явились ознаки інтоксикації серцевими глікозидами. Як називається явище, яке призвело до накопичення в організмі препарату в кількості, що спровокувала інтоксикацію?
    1. *Матеріальна кумуляція


    2. Синдром відміни

    3. Антагонізм

    4. Тахіфілаксія

    5. Ідіосинкразія

    Призначений хворому психотропний лікарський засіб викликає функціональні зміни, які не зникають до наступного прийому препарату. Діагностовані ознаки порушення психічних процесів пов’язані з тим, що кожна наступна доза препарату посилювала попередній ефект. Як називається таке явище, яке призвело до порушення психічних процесів у хворого?
    1. *Функціональна кумуляція


    2. Синдром відміни

    3. Антогонізм

    4. Алергічна реакція

    5. Залежність

    Явище, яке призводить до накопичення в організмі препарату в кількості, що викликає інтоксикацію?




      1. Поділіться з Вашими друзьями:
  • 1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   66


    База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2019
    звернутися до адміністрації

        Головна сторінка