Закону України "Про внесення змін до статті 430 Цивільного кодексу України" Проект Закону України "



Скачати 44.89 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір44.89 Kb.
АНАЛІЗ

регуляторного впливу Закону України “Про внесення змін до статті 430 Цивільного кодексу України”
Проект Закону України “Про внесення змін до статті 430 Цивільного кодексу України” (далі – проект Закону) розроблений з метою підвищення ефективності використання коштів Державного бюджету України.
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття акта
Проблема полягає у неефективному витрачанні коштів Державного бюджету України при договірному регулюванні відносин щодо створення за замовленням органів державної влади або суб’єктів господарювання, які знаходяться у сфері їх управління, комп’ютерних програм та бази даних.

Основною метою розробки проекту Закону створення передумов ефективного використання державних коштів на створення та використання комп’ютерних програм та баз даних як об’єктів права інтелектуальної власності.



2. Цілі державного регулювання
Цілями регулювання є:

удосконалення відносин, пов’язаних із створенням комп’ютерних програм та баз даних за замовленням органів державної влади;

уникнення можливості зловживання витратами державних коштів на виплату винагороди суб’єктам авторського права за створення і використання комп’ютерних програм та баз даних як об’єктів права інтелектуальної власності.

3. Опис механізмів і заходів які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Запропонований проект Закону регулює правовідносини, що виникають у зв’язку зі створенням та використанням об’єктів авторського права.

Проект Закону усуває недоліки Цивільного кодексу України щодо регулювання суспільно-правових відносин у сфері авторського права через запровадження нового важливого принципу. Проект Закону передбачає закріплення за замовником майнових прав на комп’ютерні програми та бази даних, які створюються за замовленням органу державної влади (або суб’єкта господарювання, який знаходиться у сфері його управління), що є необхідною умовою ефективного застосування норм Цивільного кодексу України при створенні за державним замовленням і використанні окремих об’єктів авторського права.

Проектом Закону встановлено нову систему правовідносин між суб’єктами авторського права і органами державної влади, які використовують комп’ютерні програми та бази даних.
4. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Прийняття Проекту сприятиме зменшенню ризику корупції при використанні державних коштів для виплати винагороди за створення і використання комп’ютерних програм та баз даних.

Водночас закріплення за замовником майнових прав на комп’ютерні програми та бази даних, що створюються за замовленням органів державної влади, сприятиме підвищенню фінансово-економічної ефективності діяльності суб’єктів господарювання, яким належатимуть за законом відповідні майнові права.


5. Опис альтернатив запропонованому проекту Закону
Альтернатива запропонованому проекту полягає у договірному регулюванні майнових прав інтелектуальної власності на комп’ютерні програми і бази даних, створені за замовленням органів державної влади або суб’єктів господарювання, що знаходяться у сфері їх управління.

Недолік даної альтернативи полягає у тому, що закріплення відповідно до умов договору майнових прав інтелектуальної власності за виконавцем на об'єкт, створений за замовленням, може призвести до виплати йому державним замовником винагороди у обсягах, що є критичними для Державного бюджету України.


6. Очікувані результати прийняття регуляторного акту. Аналіз вигод та витрат
Впровадження запропонованого проекту Закону не потребує додаткових та інших витрат з Державного бюджету України.

Можлива вигода від впровадження запропонованого проекту Закону полягає у підвищенні ефективності витрачання державних коштів на створення та використання комп’ютерних програм та баз даних як об’єктів права інтелектуальної власності


7. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта
Немає.

8. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків


Прийняття проекту Закону сприятиме удосконаленню відносин у сфері інтелектуальної власності, зокрема авторського права, подальшому вдосконаленню економічних відносин в Україні, підвищенню ефективності витрачання державних коштів на створення та використання комп’ютерних програм та баз даних.
9. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Строк чинності запропонованого Закону необмежений, оскільки відносини щодо створення та використання комп’ютерних програм та баз даних за замовленням органів державної влади мають тривалий характер.

Запропонований Закон розроблено з урахуванням можливості подальшого доповнення Цивільного кодексу України або внесення до нього змін у разі, якщо виникне необхідність вдосконалення правового врегулювання відносин щодо створення та використання об’єктів права інтелектуальної власності за замовленням органів державної влади (або суб’єктів господарювання, які знаходиться у сфері їх управління).


10. Визначення показників результативності регуляторного акта
Прямих надходжень до державного та місцевого бюджетів і державних цільових фондів, що пов’язані з дією запропонованого Проекту, не передбачається.
11. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта
Для відстеження результативності Закону, у разі його прийняття, можуть використовуватися статистичні дані щодо виявлення фактів неефективного витрачання державних коштів на створення і використання об’єктів авторського права (комп’ютерних програм та баз даних).


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка