Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії»



Дата конвертації08.05.2016
Розмір68.2 Kb.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії»
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Прийняття зазначеного законопроекту зумовлено необхідністю досягнення цілей, визначених у Законі України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії», зменшення рівня ухилень від оподаткування з використанням офшорних компаній, у тому числі незаконних бюджетних відшкодувань податку на додану вартість, а також для збільшення надходжень зведеного бюджету України.



2. Мета й шляхи досягнення

Зміни створюють умови для збільшення надходжень зведеного бюджету та забезпечення його збалансованості, а також спрямовані на спрощення адміністрування податків. Для цього пропонується:


1) гармонізувати терміни цього Кодексу з термінами, які використовуються як у Законі України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії», так і в міжнародному податковому праві або в цивільному (адміністративному, кримінальному) законодавстві України. У випадках визначення податкових зобов’язань резидентів України за правочинами з офшорними компаніями, - надати посилання на терміни та процедури, визначені у Законі України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії», а також встановити пріоритет таких тлумачень чи процедур оскарження;
2) доповнити перелік податків державним (у тому числі офшорним) митом та судовим збором (у тому числі з метою уніфікації та спрощення податкового адміністрування);
3) податково дискримінувати офшорні компанії відносно неофшорних резидентів України, що вчинюють правочини у рамках спеціальних податкових режимів, визначених такими цим Кодексом;
4) збільшити доходи бюджетів власних повноважень місцевих громад на суму офшорного мита, ПДФО та ППП, стягнутих із суб’єктів, які зобов’язані сплачувати такі платежі з урахуванням норм Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії»;
5) змінити правила усунення подвійного оподаткування. За цим Законом податки, сплачені в офшорній зоні, або офшорними (оншорними) компаніями що перебувають під контролем податкового резидента України, надалі можуть братися у розрахунок зниження фінансового результату до оподаткування податкового резидента України лише коли він доведе їхню економічну доцільність, у тому числі в межах апеляційної чи судової процедур. Перелік даних, які засвідчують таку економічну доцільність, встановлюється Кабінетом Міністрів України у спосіб, рекомендований Модельною податковою конвенцією ОЕСР, але не порушує її норм. Якщо такий порядок не встановлено, то розмір таких податків не береться до уваги при визначенні розміру податкового зобов’язання резидента України внаслідок здійснення такої операції;
6) запровадити правило «податкової консолідації» з метою оподаткування доходів, отриманих за кордоном як резидентами України та і нерезидентами, які є підконтрольними резидентам України, чи здійснюють контроль над резидентом України;
7) змінити критерії віднесення податкового резидента України до числа «великих» з метою надання будь-якому платнику ПДВ автоматичного та спрощеного відшкодування ПДВ. Зокрема:

(1) удосконалити порядок відшкодування ПДВ шляхом встановлення однакових вимог та прав для платників з урахуванням черговості подання ними запитів на відшкодування;

(2) запровадити обов’язок офіційної публікації інформації про фактичне відшкодування ПДВ з відображенням даних про платника податку, заявлених сум до відшкодування та стану бюджетної заборгованості;

(3) усунути явно корупційні підстави для одержання відшкодування з ПДВ з використанням «офшорних прокладок»;

(4) не надавати жодних бюджетних відшкодувань, якщо платник податку експортує товар (послугу) на користь офшорної компанії або на користь іншого бенефіціара за посередництвом офшорної компанії;
8) гармонізувати визначення пасивного доходу, звичайної ціни, контрольованих правочинів, кооперативних виплат, кредиту (позики), кредитора, нерезидента (резидента), офшорів та офшорних компаній, пасивних доходів, призового фонду операторів державних лотерей тощо з подібними визначеннями ОЕСР чи Директив (Регламентів) ЄС. А також запровадити правило пріоритету тлумачень термінів Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії» над тлумаченнями аналогічних термінів в ПКУ (тільки в межах правочинів, стороною яких є офшорна компанія чи компанія, яка є підконтрольною офшорній компанії);
9) поширити правила ПКУ із трансфертного ціноутворення на правочини, стороною яких є офшорна компанія, в тому числі резиденти України, які є підконтрольними (перебувають під контролем) офшорній компанії. У цьому зв’язку правило «підконтрольності», яке є виключною передумовою для застосування правил трансфертного ціноутворення, застосовується з урахуванням таких змін;

10) не поширювати звільнення, передбачені у статтях 195, 197, 266 ПКУ, на офшорні компанії або резидентів України, які є підконтрольними офшорним компаніям.

3. Правові аспекти
Дана сфера відносин регулюється:

Податковим кодексом України;

Митним Кодексом України;

Законом України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії»;

Законом України «Про Митний тариф України»;

Законом України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними»;

Законом України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування»;

Законом України «Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»;

Законом України «Про зайнятість населення»;

Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;

іншими дотичними законами та законодавчими актами України.


4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація норм законопроекту дозволить збільшити надходження податків і зборів до зведеного бюджету. Синергічно при одночасному прийнятті Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії» та цього Закону бюджетні доходи зростуть на 68 млрд. грн. за 12 поточних бюджетних місяців.


5. Позиція зацікавлених органів

Законопроект стосується інтересів інших органів, а саме: Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, Міністерства соціальної політики, Міністерства юстиції та Державної фіскальної служби.


6. Регіональний аспект

Проект Закону України стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць, оскільки при його одночасному впровадженні із Законом України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії» доходи місцевих бюджетів зростуть мінімум на дві третини від сукупного бюджетного ефекту з 68



7. Запобігання дискримінації

У законопроекті присутні положення, які містять ознаки дискримінації офшорних компаній.


8. Запобігання корупції

У законопроекті відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.


9. Громадське обговорення

Проект Закону України потребує проведення консультацій з громадськістю.


10. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону України потребує проведення консультацій із соціальними партнерами.


11. Оцінка регуляторного впливу

Законопроект є регуляторним актом та потребує погодження з Державною регуляторною службою України.


12. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект очевидно впливає на ринок праці оскільки призводить до збільшення трудової зайнятості.


13. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту сприятиме досягненню цілей, визначених у Законі України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії», отже призводить до деофшоризації України, до зменшення рівня корупції, збільшення розміру легального ВВП України та відповідно – до збільшення доходів зведеного бюджету України мінімум на 68 млрд.грн. (див. розрахунки до Закону України «Про податковий суверенітет України та офшорні компанії»).



Народні депутати України Тимошенко Юлія Володимирівна

Луценко Ігор Вікторович

Кужель Олександра Володимирівна

Крулько Іван Іванович

Шкрум Альона Іванівна

Тарасюк Борис Іванович

Кириленко Іван Григорович

Кожем'якін Андірй Анатолійович

Немиря Григорій Михайлович

Соболєв Сергій Владиславович

Івченко Вадим Євгенович

Євтушок Сергій Миколайович

Бухарєв Владислав Вікторович

Дубіль Валерій Олександрович





База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка