Закону України «Про Митний тариф України»



Скачати 51.32 Kb.
Дата конвертації08.05.2016
Розмір51.32 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури»

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

Заготівля брухту в Україні знаходиться під негативним впливом виснаження легкодоступних джерел. Утилізація цілісних майнових комплексів, які залишилися Україні «у спадок» від СРСР, поступово скорочується, що створює значні загрози для ефективного функціонування брухтозаготівельної і металургійної галузей. Крім того, критично низькі показники виробництва в машинобудівній галузі (скорочення машинобудівної промисловості майже на 17% за січень-листопад 2015 року порівняно з аналогічним періодом попереднього року) не дозволяють генерувати товарний промисловий брухт на постійній основі.

Окрім відсутності реалізації інвестиційних програм з модернізації інфраструктури, суттєвий негативний вплив на забезпечення брухтом вітчизняних металургійних комбінатів чинить анексія Криму та тимчасова втрата контролю над частиною територій Луганської і Донецької областей. Так, до початку антитерористичної операції (далі – АТО), частка зазначених регіонів в заготівлі металобрухту складала близько 37% (2,0-2,7 млн тонн). Зараз заготівля в Донецькій та Луганській областях (на контрольованих територіях) складає всього лише 20% (0,8-1,1 млн тонн) в загальній структурі. В той же час український брухт з тимчасово неконтрольованої території незаконно вивозиться до країни агресора – Російської Федерації.

Негативні тенденції в брухтозаготівельній галузі призводять до того, що збір брухту в Україні скорочується швидкими темпами. Так, якщо в 2007 році заготівля брухту складала 8,7 млн тонн, то в 2015 році, за прогнозами, вона становитиме максимум 4,3 млн тонн. При цьому тільки за останні чотири роки збір брухту в Україні знизився на 1,6 млн тонн або 27%. Така ситуація призводить до погіршення забезпечення металургійних підприємств брухтом, що є причиною зростання собівартості виготовлення сталі через вимушену заміну дефіцитного брухту більш дорогим, але доступним чавуном. З технологічних причин даний інструмент не може застосовуватися електрометалургійними заводами, що в значній мірі чинить негативний вплив на ефективність їх роботи.

Загалом, відповідно до даних Об’єднання Підприємств «Металургпром» дефіцит брухту за 9 місяців 2015 року в Україні зріс до 600 тис. тонн, тоді як ще у 2014 році він становив менше 100 тис. тонн. Така динаміка дефіциту створює передумови для збільшення частки більш дорогого чавуну в сталеливарній шихті, нарощування імпорту брухту та гарячебрикетованого заліза.

Брухт і відходи чорних металів мають стратегічне значення для металургійної галузі, повноцінне функціонування якої є однією зі складових національної безпеки держави в умовах проведення АТО, оскільки безперебійне постачання продукції металургійних підприємств за доступною ціною є умовою ефективної діяльності підприємств оборонної галузі та функціонування інфраструктури.

Виходячи з вищевикладеного, з метою забезпечення національної безпеки та стабільності роботи металургійних підприємств пропонується встановити нульову ставку ввізного мита на відходи та брухт чорних металів.



  1. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття законопроекту є оперативна ліквідація дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку для першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та забезпечення умов відбудови об’єктів інфраструктури.

3. Загальна характеристика та головні положення

Законопроектом вносяться зміни до розділу XV «Недорогоцінні метали та вироби з них» Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», якими встановлюється нульова ставка ввізного мита на відходи та брухт чорних металів.

Крім того, з метою забезпечення національної безпеки та стабільності роботи металургійних підприємств проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури» повинен розглядатися одночасно із пов’язаним з ним проектом Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури».

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Основними нормативно-правовими актами у даній сфері є Закон України «Про Митний тариф України», Закон України «Про металобрухт», Закон України «Про вивізне (експортне) мито на відходи та брухт чорних металів» та Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Прийняття та реалізація законопроекту не потребує додаткового внесення змін до інших законодавчих актів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

На момент внесення проект Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

Крім того, прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури» одночасно із пов’язаним з ним проектом Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури» забезпечить додаткові надходження до бюджету у вигляді експортного мита та постачання на вітчизняні металургійні підприємства доступної сировини, що сприятиме росту виробництва металопродукції з більшою доданою вартістю та, відповідно, збільшенню експортних надходжень від її реалізації за кордоном. Таким чином, реалізація положень законопроектів додатково принесе понад 500 млн грн бюджетних надходжень в рік.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту

Прийняття законопроекту сприятиме зниженню дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку та, як наслідок, належним чином забезпечить першочергові потреби підприємств оборонної галузі та відновлення інфраструктури.



Крім того, наявність доступної сировини на внутрішньому ринку забезпечить розвиток вітчизняної металургійної промисловості, а, отже, збереження робочих місць в реальному секторі економіки, надходження додаткових податків до бюджетів всіх рівнів та залучення інвестицій в українську економіку.

Народні депутати України Ляшко О. В.

Галасюк В. В.

Томенко М. В.

Ванат П. М.

Кірш О. В.

Єфімов М. В.

Козаченко Л. П.

Хміль М. М.

Чижмарь Ю. В.

Курячий М. П.

Соловей Ю. І.

Довгий О. С.

Розенблат Б. С.

Кривошея Г. Г.

Кривенко М. В.

Вовк В. І.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка