Закону України «Про енергетичну ефективність будівель»



Скачати 70.76 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір70.76 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

«Про енергетичну ефективність будівель»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» (далі – законопроект) розроблено з метою врегулювання на законодавчому рівні питання щодо підвищення енергетичної ефективності будівель.

Одним із важливих зобов’язань України, як повноправного члена Енергетичного співтовариства є транспозиція та імплементація у національне законодавство вимог Директиви Європейського Парламенту та Ради ЄС 2010/31/ЄС «Про енергетичну ефективність будівель» (далі – Директива) в рамках виконання ратифікованого Договору про заснування Енергетичного Співтовариства.

В Україні відсутнє спеціальне законодавство в сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель. Технічний стан переважної більшості існуючих будівель та енергетичних систем не дозволяє забезпечувати адекватний рівень енергетичних характеристик будівель.

Прийняття законопроекту забезпечить врегулювання правових та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель.


2. Мета і шляхи її досягнення
Метою законопроекту є визначення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель і спрямований на створення умов для раціонального споживання в них енергетичних ресурсів.

У законопроекті, зокрема, визначаються: основні засади державної політики у сфері енергетичної ефективності будівель; органи, уповноважені здійснювати державне управління у цій сфері та їх повноваження; організаційно-правові засади сертифікації енергетичної ефективності будівель; основні енергоефективні заходи в будівлях; загальні засади професійної діяльності та інформаційного забезпечення в сфері енергетичної ефективності будівель.

Згідно із законопроектом для об’єктів будівництва та існуючих будівель законопроектом передбачається сертифікація енергетичної ефективності з метою визначення фактичних її показників, проведення оцінки відповідності зазначених показників установленим мінімальним вимогам до енергетичної ефективності будівель, розроблення рекомендацій щодо підвищення рівня енергетичної ефективності будівлі, що враховують місцеві кліматичні умови та є технічно і економічно обґрунтованими.

Сертифікація енергетичної ефективності будівель є обов’язковою за умови економічної обґрунтованості її проведення, яка визначатиметься набувачем майнових прав, а також технічної можливості та бюджетної спроможності впровадження енергоефективних заходів (для бюджетних установ). Таким чином законопроект збалансовує прямі вимоги Директиви 2010/31/ЄС з фінансовими можливостями держави та місцевих громад і закладає пріоритет економічної доцільності сертифікації як першого та беззаперечного етапу будь-яких заходів із підвищення рівня енергетичної ефективності будівель.

Законопроектом передбачені механізми залучення коштів на впровадження енергоефективних заходів та інструменти гарантування фінансування заходів із підвищення рівня енергетичної ефективності будівель (Фонд енергоефективності), які ґрунтуються на практиках країн-членів ЄС.
3. Правові аспекти
В сфері енергетичної ефективності будівель діють такі основні нормативно-правові акти:

Цивільний кодекс України,

Господарський кодекс України,

Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»,

Закон України «Про архітектурну діяльність»,

Закон України «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду».


4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» не потребує додаткових коштів із державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта потребує погодження із з такими заінтересованими державними органами: Міністерством фінансів України, Антимонопольним комітетом України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Міністерством юстиції України.
6. Регіональний аспект
Законопроект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61. Запобігання дискримінації
У проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.


7. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.


8. Громадське обговорення
Редакцію проекту Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» розміщено для громадського обговорення на офіційному веб-сайті Держенергоефективності.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта було погоджено із соціальними партнерами.
10. Оцінка регуляторного впливу.
Проект є регуляторним актом.

Необхідність державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта обґрунтовується необхідністю формування спеціалізованої нормативно-правової бази у сфері енергетичної ефективності будівель, та врахування особливостей таких відносин, пов’язаних із необхідністю сертифікації енергетичної ефективності будівель.

Положення проекту позитивно впливають на права та інтереси держави, громадян і суб’єктів господарювання шляхом:

- врегулювання відносин у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель управління багатоквартирними будинками;

- створення умов для зменшення споживання енергетичних ресурсів в будівлях;

- інформаційного забезпечення покращення енергетичної ефективності будівель;

- залучення інвестицій на впровадження енергоефективних заходів в будівлях;

- запровадження контролю за використанням енергетичних ресурсів в будівлях.



Проект регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики.
Обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики


№ з/п

Принцип державної регуляторної політики

Обґрунтування відповідності проекту принципу державної регуляторної політики

1.

Доцільність

Проект є доцільним, оскільки враховує особливості відносин у сфері енергетичної ефективності будівель та за своїм змістом є основоположним у цій сфері

2.

Адекватність

Форма та рівень державного регулювання відповідає потребі вирішення проблеми енергетичної ефективності будівель та ринковим вимогам (сприяє розвитку ринку послуг з сертифікації будівель) з урахуванням усіх прийнятних альтернатив

3.

Ефективність

Ефективність впливу цього регуляторного акта на відповідні суспільні відносини підтверджується перевищенням вигід над витратами

4.

Збалансованість

Баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави забезпечується завдяки запровадженню організаційно-правових умов діяльності у сфері енергетичної ефективності будівель

5.

Передбачуваність

Послідовність державної політики зумовлена виконанням важливих зобов’язань України як повноправного члена Енергетичного співтовариства з імплементації у національне законодавство вимог Директиви Європейського Парламенту та Ради ЄС 2010/31/ЕС «Про енергетичну ефективність будівель»

6.

Прозорість та врахування громадської думки

Під час підготовки проекту акта було забезпечено відкритість дій Держенергоефективності для фізичних, юридичних осіб та їх об’єднань шляхом розміщення проекту на офіційному веб-сайті Агентства.


101. Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація проекту не впливатиме на ринок праці.
11. Прогноз результатів
Реалізація положень Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» сприятиме створенню умов для підвищення енергетичної ефективності існуючих будівель, використанню поновлювальних джерел енергії, економному використанню енергетичних ресурсів у будівлях, покращенню рівня життя населення внаслідок скорочення витрат на оплату енергетичних ресурсів, раціональному використанню коштів державного та місцевих бюджетів, які спрямовуються на компенсацію витрат, пов’язаних з використанням енергетичних ресурсів, та сприятиме підвищенню енергетичної незалежності та енергетичної безпеки держави.



Перший заступник Голови

Держенергоефективності

О.Ю. Корчміт













___ _______________ 2015 р.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка