Закон щодо зменшення податкового тиску на платників податків



Скачати 261.56 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір261.56 Kb.
Набрав чинності закон щодо зменшення податкового тиску на платників податків

З 1 вересня 2015 року набрав чинності Закон України від 17.07.2015 №655-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків".

Цим Законом Міністерству фінансів передано повноваження із надання узагальнюючих податкових консультацій з обов'язковим їх оприлюдненням на офіційному сайті відомства.

Контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як основу для висновків про відносини платника податків із контрагентами у разі, якщо платникові за результатами здавання акту не вручене податкове повідомлення-рішення.

За наявності письмового звернення платника податків, замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.

Згідно із Законом, тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків з обсягом доходів або операцій до 20 млн. грн. штрафи, нараховані на суми податкового зобов'язання, які платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення, скасовуються протягом 10 днів із дня сплати податкового зобов'язання. Також платникам дозволено не нараховувати пеню при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання впродовж 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.



Катерина Дебела : Ми робимо активні кроки аби створити сприятливий бізнес клімат у районі.

Напередодні професійного свята представників бізнесу, у ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська відбувся захід з нагоди відзначення Дня підприємця.

За вагомий внесок у розвиток підприємництва, наповнення бюджетів усіх рівнів, високу податкову культуру в.о. начальника ДПІ Катерина Дебела відзначила подяками кращих платників податків району. У своїй промові Катерина Петрівна наголосила: «Підприємництво – це нелегка щоденна праця, але завдяки їй заможною може стати не тільки окрема людина або родина, заможною стає держава».

Сьогодення вимагає кардинальних змін у всіх сферах, тому фіскальні органи  спрямовані на активні дії й  першочерговим  для ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська є підвищення довіри бізнесу до роботи відомства. Начальник фіскальної служби зазначила, що сприятливий бізнес клімат це, коли кожен громадянин та кожне підприємство впевнені, що до них ставляться неупереджено, а сумлінно сплачені ними податки дають їм справедливе право отримувати якісні сервісні послуги

Вітаючи підприємців Катерина Петрівна висловила подяку за відповідальне ставлення до сплати податків та побажала учасникам заходу успіхів, процвітання, прихильності долі,  миру та злагоди.

Перший раз – у перший клас!


Вже за доброю традицією керівництво ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська завіталo до загальноосвітніх шкіл Кіровського району. В. о. начальника ДПІ Катерина Дебела привітала школярів школи № 1 зі святом Першого дзвоника та побажала, щоб результатом їх старанності були оцінки на відмінно, а отримані знання та навички обов’язково знадобилися у житті. Катерина Дебела розповіла дітям про податки, пояснила на які цілі вони використовуються. «А для того щоб держава наша була квітучою і затишної її громадяни повинні бути сумлінними платникам податків» - додала вона на завершення. Також святкові привітання від першого заступника начальника ДПІ Ольги Тісової та завідувача сектору Наталії Горяної отримали учні шкіл № 58 та № 9.

До 1 жовтня 2015 року діятимуть рахунки для зарахування надходжень авансових внесків з податку на прибуток

         ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 20.07.2015 року № 651 затвердило Зміни до бюджетної класифікації у частині виключення кодів, передбачених для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток.

Перехід органами Державної фіскальної служби на адміністрування податку на прибуток без використання кодів бюджетної класифікації, передбачених для обліку авансових внесків з податку на прибуток, потребує часу на реалізацію цих змін в інформаційній системі служби.

Державною казначейською службою України рахунки для зарахування до державного та місцевих бюджетів надходжень авансових внесків з податку на прибуток не будуть закриватися до 01.10.2015 року.

        Враховуючи викладене, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток з терміном сплати у серпні 2015 року повинно здійснюватися платниками на діючі бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку авансових внесків.

До уваги сільськогосподарських підприємств - платників ПДВ!

Платникам податку на додану вартість, які провадять діяльність у сфері сільського господарства (лісового господарства або рибальства) та згідно зі статтею 209 розділу V Податкового кодексу обрали спеціальний режим оподаткування (декларації 0121-0123), та у яких з моменту подання останньої декларації змінилися реквізити спеціального рахунку або які подають вказану декларацію вперше, необхідно подати декларації з податку на додану вартість за серпень 2015 року (або за перший звітний період) з достовірними актуальними реквізитими спеціального рахунку.

Зокрема, платники повинні вказати № спецрахунку, дані банку/органу, в якому відкрито рахунок (найменування, ЄДРПОУ, МФО).

Реквізити спеціального рахунку обов’язкововказуються при позитивному або нульовому значенні рядка 25.2 декларацій 0121-0123.

Надання достовірних та актуальних реквізитів спеціального рахунку є умовою перерахування на такі рахунки коштів з додаткових рахунків в системі електронного адміністрування податку, відкритих платникам відповідно п.2001.2 ст.2001Податкового кодексу України та  призначених для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки  в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Перерахування здійснюється за реквізитами такого спеціального рахунку платника, який зазначений  у податковій звітності з податку на додану вартість.

Платники Кіровського району забезпечили понад 500 млн. грн. податкових надходжень до зведеного бюджету

За вісім місяців поточного року надходження до зведеного бюджету виконано на 122,3 відсотка. До бюджетів усіх рівнів додатково надійшло майже 91,7 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження до зведеного бюджету зросли на 141,6 млн. грн.

Зокрема, державний бюджет отримав від платників регіону 253,4 млн. грн., що на 49,7 відсотка перевищує надходження січня – серпня 2014 року. У грошовому еквіваленті це – 84,2 млн. грн. додаткових надходжень до державної скарбниці.

Лідерами за обсягами надходжень до державного бюджету є податок на додану вартість, якого надійшло 122,2 млн. гривень, податок на доходи фізичних осіб (50,3 млн. грн.), податок на прибуток (57,2 млн. грн.) та військовий збір (19,1 млн. грн.)

З початку нинішнього року до місцевих бюджетів мобілізовано понад 248,5 млн. грн., що на 30,1 відсотка більше, ніж у 2014 році; приріст надходжень становить 57,5 млн. грн.

Значну суму місцеві бюджети отримали від сплати: податку на доходи фізичних осіб – 150,9 млн. грн., плати за землю – 36,0 млн. грн., єдиного податку – 25,9 млн. грн. та акцизного податку з роздрібного продажу – 15,9 млн. грн.

Очільник ДПІ Катерина Дебела наголошує, що незважаючи на досягнуті успіхи у сфері податкового адміністрування, частка тіньової економіки та ухилень платників від сплати податків, як не прикро, зменшується повільно. Втім форми і методи боротьби з «тінню» також вдосконалюються, оскільки це є джерелом додаткових надходжень податків та зборів.

«Переконаний, що лише завдяки фінансовій стабільності країна буде обороноздатна і міцна, а задля цього податки мають надходити до бюджетів своєчасно та в повному обсязі», – наголошує Катерина Петрівна .



З тонкощами податкового законодавства допоможе розібратися електронний сервіс «ЗІР»

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська радить платникам податків скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом («ЗІР»), що розміщений на офіційному порталі Державної фіскальної служби України. У відомстві наголошують, даний електронний сервіс дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів.

У розділі «Запитання - відповіді» (http://zir.minrd.gov.ua/main/bz/view/?src=ques) розміщено відповіді на питання щодо  оподатковування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування та діяльності акредитованого центру сертифікації ключів.

Розділ «Письмові консультації» (http://zir.minrd.gov.ua/main/bz/view/?src=pz) містить витяги з письмових консультацій, наданих на типові звернення суб'єктів господарювання й громадян.

У розділі «Останні зміни в законодавстві» (http://zir.minrd.gov.ua/main/lastupdate/) можна ознайомитись з законодавчими актами.

Розділ «Актуальні запитання» (http://zir.minrd.gov.ua/main/actual/) надає можливість користувачам ресурсу переглядати 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день та відповіді на них.

Для надання пропозицій і зауважень щодо роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв'язку» (Про ресурс - Форма зворотного зв'язку – текст повідомлення:http://zir.minrd.gov.ua/main/index/about).
Термін надсилання поштою податкових декларацій скорочено до п'яти днів

У ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадують, раніше, таке відправлення слід здійснити було не пізніше ніж за десять днів до закінчення установленого строку подання податкової декларації.

Також звертаємо увагу, що податкова декларація відправляється на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку.

При поданні податкової звітності в електронній формі, така звітність повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Така законодавча норма передбачена відповідно до Закону України від 17.07.2015 року № 655 -VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків», та набирає чинності з 1 вересня 2015 року.

Податківці Кіровського району вдосконалювали знання з електронного адміністрування податку на додану вартість

Семінар - нарада з питань забезпечення належного обслуговування платників в умовах електронного адміністрування ПДВ відбулась у ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська .

Відтак, про особливості запровадження та функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість учасників наради поінформували перший заступник начальника ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Ольга Іванівна Тісова .

«Впродовж цього часу платники податків стикалися з різними труднощами, у цей час податківці випускали листи, у яких намагалися виправити проблемні ситуації та надати роз’яснення деяких складних моментів, які виникали в тестовий період впровадження СЕА.Усі напрацювання з даного питання можна переглянути на сайті ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/», – зауважила Ольга Іванівна.

Учасники наради жваво обговорювали проблемні питання та визначили напрями організації роботи із подальшого удосконалення процесу адміністрування ПДВ.

Підбиваючи підсумки семінару-наради, Ольга Тісова наголосила: «Інтенсивний світ вимагає інноваційних методів. Головним завданням для кожного податківця має бути ефективність у всіх напрямах діяльності - пошук нових нестандартних підходів та методів роботи при адмініструванні податків».



На брифінгу – про новації податкового законодавства

З метою підвищення рівня обізнаності платників з останніми новаціями податкового законодавства днями, в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська першим заступником начальника ДПІ Ольгою Тісовою було проведено брифінг для місцевих засобів масової інформації.

Журналістам було повідомлено про зміни в податковому законодавстві. Зокрема , Ольга Іванівна наголосивла на новаціях податкового законодавства, що стосуються електронного адміністрування ПДВ та про інші зміни ПКУ.

Закцентувала увагу на комплексі послуг, які сьогодні можна отримати у Центрі обслуговування платників, а також про функціонування електронних сервісів, які впроваджені ДФС України з метою забезпечення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності.

Зокрема, зазначив, що за допомогою нового сервісу «Електронний кабінет платника податків» можна формувати податкову звітність у електронному вигляді та надсилати її до органів фіскальної служби у режимі реального часу.

Також інформував присутніх про телефон антикорупційного сервісу ДФС „Пульс”, за яким можна поскаржитися на протиправні дії працівників органів фіскальної служби.



Студент-«контрактник» може повернути кошти за навчання

Як розповів начальник управління ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Оксана Баькіна: «отримати податкову знижку за навчання може або студент ВУЗу чи технікуму, або його батьки. Головне, щоб вони офіційно отримували заробітну плату та сплачували з неї податок на доходи фізичних осіб».

«Механізм відшкодування – простий. Для отримання коштів від держави громадянину необхідно заповнити декларацію про свої доходи та надати її до податкової інспекції. Якщо виникають запитання, проконсультуватися можна у інспектора. Водночас, громадянин повинен мати документи, що підтверджують факт сплати коштів, а також договір на навчання»,- повідомила посадовець.

Документи разом із декларацією необхідно подати до Центру обслуговування платників ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ , вул. Горького ,22

У декларації необхідно вказати розрахунковий рахунок, на який декларант бажає отримати кошти. У податковій інспекції перевіряють дані  і протягом 60 діб громадянину повертають кошти.

Варто нагадати, що платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, також має право скористатися податковою знижкою за навчання. Водочас, Податковим кодексом України не передбачено права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти.

 І головне! Не проґавте таку можливість, адже компенсація податкової знижки – 2014 не переноситься на наступний 2016 рік. Це можна зробити лише у цьому – 2015 році.

Незабаром штрафуватимуть за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних!

Звертаємо увагу платників податку на додану вартість, що з 1 жовтня 2015 року застосовуватимуться штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Вказана відповідальність настає відповідно до змін, внесених Законом України від 16 липня 2015 року №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість».

Нагадуємо, що з 1 жовтня реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовуються штрафні санкції в розмірі:

- 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику податку на додану вартість, та розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній / розрахунку коригування.

Водночас нагадуємо, що штрафні санкції за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН (10%, 20%, 30%, 40%), складених до 1 жовтня 2015 року не застосовуються. Також термін реєстрації податкових накладних в ЄРПН, складених з 1-го липня по 30 вересня 2015 року наступний:

- податкові накладні, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у період з 1 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року, підлягають реєстрації в ЄРПН до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені;

- податкові накладні, складені з 16 по останній день (включно) місяця у період з 1 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року, підлягають реєстрації в ЄРПН до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.

 

Ряд фізосіб - спрощенців третьої групи застосовуватимуть РРО уже з 1 жовтня!

Як поінформували фахівці ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська, що ФОП – платники єдиного податку 3 групи , що перевищили обсягу доходу 1 млн. грн, уже з 1 жовтня 2015 року зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати реєстратори розрахункових операцій, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.  Решті платникам єдиного податку 3 групи (фізичні особи-підприємці) слід постійно контролювати обсяг своїх доходів.

Водночас, платники єдиного податку 2 групи (фізичні особи-підприємці) у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 1 січня 2016 при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування реєстраторів розрахункових операцій. 

Законом України від 1 липня 2015 р. №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», якого так чекали підприємці - спрощенці і який набрав чинності з 23 липня 2015 року визначено категорії платників єдиного податку, які не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Це:

- платники єдиного податку першої групи;



- а також фізичні особи – спрощенці другої і третьої групнезалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень.

Нагадуємо, що під вимогу про обов’язкове застосування РРО підпадають лише ті платники, які приймають оплату готівкою, або за допомогою банківських платіжних карток. Якщо ж оплата проводиться через касу банку, то для продавця вона є безготівковою і не вимагає застосування реєстратора.

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу до органу ДФС можна подати, використовуючи програмне забезпечення для формування звітності

Державною фіскальною службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (за версією, чинною на дату подання повідомлення), яке розповсюджується на безоплатній основі, розміщено в розділі «Платникам податків про електронну звітність» офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України.

В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.

Особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника

У рамках системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА) для платників податку передбачено механізм повернення суми коштів з електронного рахунку платника, відкритого в Казначействі для роботи в СЕА  (далі – електронний рахунок), до бюджету чи на його поточний рахунок, -  інформує  ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська

Цей механізм не розповсюджується на додатковий електронний рахунок, відкритий для сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України.

Державна фіскальна служба України листом  від 26.08.2015 р. № 31730/7/99-99-19-03-02-17 «Про особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника» надала роз’яснення щодо особливостей перерахування до бюджету чи на поточний рахунок платника податку зайво зарахованих коштів на електронний рахунок.



Скарбниця кіровської громади на 15,9 млн грн „складається” із акцизного податку

Цього року акцизний податок із роздрібного продажу підакцизних товарів додав до міського бюджету 15,9 млн гривень. Зокрема, у серпні мешканці району у вартості придбаного пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та нафтопродуктів сплатили 2,2 млн грн акцизного податку із роздрібного продажу.

Зазначимо, що акцизний податок є непрямим податком, тобто він закладений у ціні підакцизної продукції. Таким чином, фактичним платником податку виступає кінцевий споживач продукції, хоча перераховують податок до бюджету саме суб’єкти господарювання, які реалізовують підакцизну продукцію.

Квадратні метри” додали до казни 175,8 тис. гривень

Власники  квартир і будинків, розташованих у Кіровському районі м. Дніпропетровська , вже отримали розрахунки податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно за 2014 рік. Настав час сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельного податку в частині майнових податків.

Відповідно до норм податкового законодавства строк сплати податку на нерухомість - 29 серпня поточного року.

При цьому значна частина коштів вже надійшла до бюджету. Зокрема, з початку року власники „оподатковуваних квадратних метрів” вже поповнили міську казну на 175,8 тис гривень. 

Просимо всіх відповідально віднестись до обов’язку сплати податку на нерухоме майно. Нагадаємо, що законодавством передбачені штрафні санкції за несплату та несвоєчасну сплату податку до бюджету.



З 6 вересня набудуть чинності зміни в порядку визнання товарів гуманітарною допомогою
З 6 вересня 2015 року діятиме нова редакція Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192 «Про гуманітарну допомогу» (далі – Закон).

Змінами передбачено, що визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюють, окрім центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, обласні державні адміністрації.

Також новою редакцією Закону визначено, що до переліку підакцизних товарів, які можуть бути визнані гуманітарною допомогою, включено транспортні засоби, що надходять у період проведення АТО для отримання і використання визначеними законодавством службами, військовими формуваннями та автомобілів, обладнаних для перевезення інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату. Окрім цього, митне оформлення гуманітарної допомоги тепер буде здійснюватися на території адміністративно-територіальної одиниці або ж органа, який прийняв  рішення про визнання вантажу гуманітарною допомогою, якщо таке рішення прийняв центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, тоді митне оформлення  проводиться за місцем, визначеним відповідно до Митного кодексу України.

Згідно із Законом є обмеження щодо визнання товарів гуманітарною допомогою за рішеннями  обласних державних адміністрацій, зокрема такими товарами можуть бути визначено лише легкові автомобілі для забезпечення ними інвалідів та дітей-інвалідів, які перебувають на обліку для їх отримання та вантажів до трьох тон у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Варто зазначити, що в новій редакції Закону виключена стаття 14, якою встановлювалися обмеження на ввезення гуманітарної допомоги сільськогосподарської продукції, продовольства та інших товарів, а також визначалися кількісні та вартісні обмеження пільгового ввезення гуманітарних вантажів одним отримувачем.

 Нова форма Податкової декларації з плати за землю буде використовуватися з 1 січня 2016 року

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що нова форма Податкової декларації з плати за землю затверджена наказом Мінфіну від 16.06.2015р. N 560, який  набрав  чинності  31.07.2015 року.

         Враховуючи те, що базовим звітним  періодом для плати за землю є календарний рік, то нова форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності),  буде використовуватися для складання звітності починаючи з 01.01.2016 року.  З цієї дати нова форма Податкової декларації  буде використовуватися і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні  періоди.



Господарські товариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, зобовязані сплатити держдивіденди

Господарські товариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов'язані спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів.

Рішення про відрахування  частини чистого прибутку на виплату дивідендів  приймається до 1 травня року, що настає за звітним. Сплачуються дивіденди   до державного бюджету не пізніше 1 липня (ст.11 Закону  від 21.09. 2006 року N 185 "Про управління об'єктами державної власності").

Якщо рішення про нарахування дивідендів не  прийнято, то підприємство  зобов’язане до  1 липня сплатити частину чистого прибутку у розмірі, визначеному за базовими нормативами.  На суму дивідендів, несвоєчасно сплачених господарським товариством, нараховується  пеня.

Базовий норматив відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами діяльності у 2014 році становить  50 відсотків  (постанова КМУ від 22.04.2015р. N241).

Крім того,  при виплаті дивідендів такі товариства відповідно до пп. 57.1 1.2 п. 57.1 1 ст. 57 Податкового кодексу зобов'язані нарахувати та сплатити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток, нарахований на суму дивідендів.

 

Про оподаткування спадщин

Коли фізична особа отримує спадщину рано чи пізно перед нею постає питання: а скільки ж вона повинна буде платити податку з отриманого спадку? Про те, коли, як і в яких випадках необхідно сплачувати податок на доходи фізичних осіб від вартості об’єкта спадщини - у нашій консультації.

Так, відповідно до норм Податкового кодексу України при оподаткуванні спадщини застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб: нульова ставка, ставка  5%, а також ставки  15% або 20%.

Право на застосування нульової ставки мають:

 - члени сім’ї першого ступеня споріднення (чоловік або дружина, батьки та діти, у тому числі усиновлені), які успадковують будь-яку власність;

 - особа - інвалід І групи або особа, яка має статус дитини сироти або дитини позбавленої батьківського піклування, якщо успадковується нерухоме майно, рухоме майно, сума страхового відшкодування;

 - дитина - інвалід, яка успадковує нерухоме або рухоме майно.

Ставка 5% застосовується для будь-якого майна для спадкоємців, що не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Тобто всі члени сім’ї, які не є батьками, чоловіком або дружиною чи дітьми (в тому числі всиновленими), при отриманні спадщини мають сплатити до державної скарбниці 5% податку на доходи фізичних осіб.

Якщо ж спадщину чи подарунок отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку буде становити 15 або 20% в залежності від  суми спадку.

Звертаємо увагу, що оскільки доходи у вигляді спадщини (дарунку) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника, то такі доходи починаючи з цього року підлягають оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

Громадяни, які одержали дохід у вигляді спадщини чи подарунку, котрий оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Всі інші громадяни, які отримали у 2015 році спадщину чи подарунок, повинні задекларувати такі доходи до 1 травня 2016 року та до 1 серпня 2016 року сплатити з отриманих доходів податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.



Донарахування единого внеску за попередні періоди тягне за собою накладення штрафу

 ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує: якщо єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, своєчасно не нараховано, виникає необхідність зробити таке донарахування та відобразити удодатку 4 звіту «Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб. Донарахування до мінімальної заробітної плати у Додатку 4 передбачено рядками 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 та 6.1.8, з зазначенням змісту помилки, періодом помилки та виду виплат (за наявності декількох помилок – описується кожна помилка).

 За донарахування фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску тягне за собою накладення штрафу у розмірі 10 % за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 % суми донарахованого єдиного внеску. Підставою для прийняття такого рішення є акт фіскального органу.

 Водночас, посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичні особи-підприсмці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть відповідальність за порушення порядку нарахування єдиного внеску.

Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке правопорушення, тягнуть за собою накладення штрафу від 40 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Отже, страхувальник, який своєчасно не нарахував єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, несе фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до чинного законодавства. 

Документальні перевірки по-новому
Відмінено норми, які передбачають особливості прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок, проведених за визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Кодексу обставин, у зв’язку з наявністю кримінального провадження щодо кримінального правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків. Отже, з 1 вересня 2015 року за результатами таких перевірок запроваджується загальний порядок та терміни прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 статті 86 розділу II Кодексу.

Пунктом 36 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу з урахуванням змін, внесених Законом №655, визначено, що у разі, якщо судом за результатами кримінального провадження про кримінальне правопорушення, яке було розпочато до дня набрання чинності Законом №655 і предметом якого є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, в якому встановлена несплата податкових зобов’язань або винесена ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами з цього питання, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим контролюючим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.

У зв’язку з цим загальний порядок прийняття податкових      повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 статті 86 розділу II Кодексу, застосовується за результатами перевірок, які проводяться у межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих після набрання чинності вказаним Законом.

Відповідно до Закону №655 пункт 86.7 статті 86 Кодексу доповнено абзацом п’ятим такого змісту:

«Контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 цього Кодексу».

При цьому, Законом №655 внесено зміни до пункту 58.1 статті 58 Кодексу, який, зокрема, доповнено новою нормою щодо надсилання (вручення) платнику податків податкових повідомлень-рішень у випадках, якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт заниження або завищення суми податкових зобов’язань, заявленої у податковій декларації або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Законом №655 внесені зміни до пункту 81.1 статті 81 Кодексу, відповідно до яких посилено вимоги щодо складання наказу про проведення перевірки. Зокрема, такий наказ повинен містити також інформацію щодо періоду діяльності, який буде перевірятися.

Законом №655 доповнено статтю 79 Кодексу новим пунктом 79.5, згідно з яким за наявності письмового звернення платника податків замість невиїзної документальної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.



У зв’язку з цим, у випадках, коли платник податків під час організації документальної невиїзної перевірки при отриманні повідомлення та копії наказу про її проведення надає до контролюючого органу обґрунтоване звернення щодо проведення документальної виїзної перевірки (наприклад, у зв’язку із значною кількістю первинних документів, які необхідно надати контролюючому органу для проведення перевірки), такий контролюючий орган розглядає питання щодо можливості виїзного характеру перевірки (із врахуванням стану платника податків, наявності або відсутності його за місцезнаходженням (місцем проживання), відсутності інших обставин, які унеможливлюють належне проведення виїзної документальної перевірки) та про результати розгляду письмово повідомляє платника податків. У разі зміни виду документальної перевірки (з невиїзної на виїзну) необхідно забезпечити дотримання порядку організації та умов допуску до проведення виїзної документальної перевірки, встановлених статтями 77, 78 та 81 розділу Кодексу, зокрема, оформлення та надання (пред’явлення) платнику податків відповідних документів для проведення документальної виїзної перевірки.

 


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка