Вплив особистісних якостей вихователя дитячого оздоровчого центру на формування лідерських якостей дітей молодшого шкільного віку



Скачати 20.57 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір20.57 Kb.
УДК 37.011.31-053.2(043.2)

Підгорна К.К.

Національний авіаційний університет, Київ

ВПЛИВ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ ВИХОВАТЕЛЯ ДИТЯЧОГО ОЗДОРОВЧОГО ЦЕНТРУ НА ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Сучасне суспільство ставить нові вимоги до людини, що, в свою чергу, потребує розвитку її лідерського потенціалу. Проблема раннього виявлення, виховання і розвитку майбутніх лідерів на даний момент активно досліджується в педагогіці та психології. Особливу увагу даній проблемі присвятили такі вчені, як Л.І. Божович, Н.Ф. Добриніна, В.Л. Хайкіна. Саме вони стверджували, що особистість сама повинна активно брати участь в діяльності, щоб досягти високих результатів, ефективно опанувати необхідними знаннями, вміннями, розвинути якомога повно свої здібності та особистісні властивості і якості, в тому числі і лідерські.

У вирішенні завдань соціального становлення особистості дитини велике значення має стимулювання лідерства. Найкращими умовами для формування лідерських якостей вважається приклад дорослої людини, а також тимчасовий дитячий колектив, саме тому колектив дитячого оздоровчого центру має значні виховні можливості. У новому оточенні, під час активного спілкування всебічно й повно розкривається особистість дитини, за таких умов швидше помічається те, що залишається прихованим удома чи в класному колективі. Вихователі дитячого оздоровчого центру, незважаючи на короткий термін взаємодії з дітьми, мають широкі можливості для формування особистості дитини, оскільки саме тут є відповідні умови, які стимулюють творчий розвиток, ініціативу, кмітливість, активність дитини і значно менша кількість людей, які стримують прагнення дитини до самостійності, саморозвитку, самовдосконалення.

Молодший шкільний вік є періодом активного формування особистості дитини, пошуку себе і свого місця в житті, визначення своїх нахилів та здібностей. Психологічними особливостями молодшого шкільного віку у вихованні лідерів є: працездатність, самостійність, прагнення до досягнення успіху, витримка, наполегливість, упевненість у своїх силах, наслідування свого ідеалу.

Вихователь дитячого оздоровчого центру по відношенню до дитини займає особливу позицію і це визначається не лише періодом взаємодії з дітьми, а й дистанцією між ними, яка значно коротша, ніж у інших представників педагогічного колективу. Професійні обов’язки вихователя висувають на перший план ефективне управління діяльністю інших людей, а це в свою чергу передбачає високий рівень особистісного розвитку самого вихователя, його індивідуально-особистісних та інтелектуальних якостей. Рівень розвитку особистості вихователя, загальний рівень культури - один з основних факторів, необхідний для успішного керівництва групою дітей.

Отже, вплив особистісних якостей вихователя безпосередньо впливає на розвиток дитини. Своєю поведінкою, способами взаємодії та досягненню поставлених цілей вихователі формують у дітей лідерські якості, які не були проявлені дитиною у школі чи в іншому колективі.



Науковий керівник: Ільїна Т.В., ст..викладач


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка