Вимоги до рівня підготовленості учнів, що вступають до 1 класу



Скачати 28.85 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір28.85 Kb.
Вимоги до рівня підготовленості учнів, що вступають до 1 класу

За основу готовності дитини до школи приймається необхідний рівень розвитку дитини, без якого вона не може успішно навчатись у школі. Шлях розвитку кожної дитини індивідуальний, по-різному вони опановують навички читання або лічби, але головне, щоб на момент вступу до школи в дитини була розвинена здатність до навчання. Від неї залежить подальша адаптація учня до шкільного життя, оволодіння ним навчальною діяльністю.

Шкільна програма передбачає розвиток ключових компетентностей (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна). Початкова школа активно працює над формуванням цих компетентностей, але основа закладається у дошкільному віці.

Якщо розглядати добукварний період навчання грамоти як узагальнення знань, одержаних у дошкільний період, то можна визначити основні вимоги, щодо розвитку дітей:



  • уміти слухати й розуміти усні висловлювання, короткотривалі тексти, що відповідають віку дітей;

  • розуміти поняття «речення», «слово», «звук», «буква»;

  • називати предмети (іграшки, оточуючі предмети, назви малюнків);

  • добирати слова - назви ознак і слова-назви дій знайомих їм предметів;

  • визначати кількість слів у простому реченні; / - визначати звуки і кількість їх у слові;

  • визначати місцезнаходження звука в слові;

  • розрізняти графічні схеми речень, слів (за допомогою умовних позначень, фішок);

  • виконувати звуковий аналіз простих за будовою слів, розрізняти голосні та приголосні звуки, тверді та м'які, глухі та дзвінкі тощо;

- визначати кількість складів у слові, поділяти на склади, визначати наголошений склад;

  • вміти зливати звуки ПГ, ГП.

Щодо розвитку зв'язного мовлення, дитина, яка вступає до першого класу

має знати твори усної народної творчості (загадки, прислів'я, приказки,

скоромовки, казки, дитячі пісні) і авторські твори, що відповідають віковим

особливостям старшого дошкільного віку в прозовій та віршованій формах;



  • мати словниковий запас, що дозволить складати зрозумілі висловлювання, відповідно до теми розмови;

  • називати своє ім'я, прізвище, відомості про свою родину, свій вік, адресу,називати пори року, дні тижня, кольори, назву свого міста, країни тощо;

  • декламувати напам’ять короткі віршовані твори (4-6 рядочків);

  • визначати картинки, що відповідають змісту твору чи висловлювання;

  • встановлювати послідовність подій за 2-3 малюнками до твору;

  • називати дійових осіб твору;

  • відтворювати короткі діалоги дійових осіб твору (інсценізація);

  • добирати кілька слів, доповнюючи тематичну групу;

  • вилучати зайве слово або предмет з групи;

  • сприймати на слух інструкції, щодо виконання навчальних дій чи ігрових завдань.

Мета дорослих - розширити коло пізнавальних інтересів дитини, сформувати вмотивованість дитини до навчання, саморозвитку, здатність сприймати інформацію, засвоювати її, вміння користуватись своїми знаннями.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка