Узагальнення вивченого по темі



Скачати 68.38 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір68.38 Kb.
Біологія 6 клас Дата____________

Тема: узагальнення вивченого по темі « Рослини»

Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Рослини»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, таблиці, картки - завдання

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.



ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.



ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну.

Наприклад: пагін, корінь, листок, брунька, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, транспірація, дихання.

  1. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:

А К. Лінней В С. Навашин

Б Л. Пастер Г В. Вернадський

2. Розкривним плодом є:

А горіх В коробочка

Б зернівка Г сім’янка

3. Укажіть спосіб запилення латаття білого:

А водою В вітром

Б комахами Г самозапилення

4. До головної частини квітки належить:

А тичинка В віночок

Б квітконіжка Г чашечка

5. Соковитим однонасінним плодом є:

А кістянка В багатокістянка

Б ягода Г біб

6. Укажіть спосіб поширення плодів клена:

А водою В птахами

Б вітром Г кажанами

Відповіді: 1 — В, 2 — В, 3 — А, 4 — А, 5 — А, 6 — Б.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1. Стрижневу кореневу систему мають:

А подорожник В кукурудза

Б кульбаба Г редька

2. До основної тканини листка належать:

А губчасті клітини В судинно-волокнистий пучок

Б стовпчасті тканини Г шкірка

3. Розрізняють жилкування листка:

А паралельне В дугове

Б сітчасте Г спіральне

4. Розрізняють типи листкорозміщення:

А почергове В лінійне

Б супротивне Г кільчасте

5. Річні кільця у стеблі берези можна побачити в:

А корі В лубі

Б серцевині Г деревині

6. Корінь, який утворюється із зародкового корінця, називається:

А додатковий В бічний

Б головний Г осьовий



Відповіді: 1 — Б, Г; 2 — А, Б; 3 — А, Б, В; 4 — А, Б, Г; 5 — Г; 6 — Б.

3. «Установи відповідність».

1. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.



Рослини

Типи суцвіть

1 яблуня

2 пшениця

3 кульбаба

4 бузок

А складний колос

Б волоть

В колос

Г щиток

Д кошик


Відповіді: 1 — Г, 2 — А, 3 — Д, 4 — Б.

2. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.



Рослини

Типи суцвіть

1 кріп

2 волошка

3 капуста

4 смородина

А китиця

Б кошик

В сережка

Г зонтик

Д складний зонтик


Відповіді: 1 — Д, 2 — Б, 3 — А, 4 — В.

4.Порівняти способи поширення плодів і насіння та заповнити таблицю.

Приблизний варіант заповненої таблиці.

Порівняльна характеристика способів поширення плодів і насіння

Спосіб поширення

Особливості будови рослини

Приклади рослин

Самостійне

Плоди мають підвищений тургорний тиск

Огірок-пирскач, олійний біб

Вітром

Насіння і плоди дрібні, легкі, часто мають вирости: парашутики, волоски, чубчики, крильця

Вільха, клен, верба, кульбаба

Водою

Насіння і плоди мають порожнини, заповнені повітрям

Латаття, глечики

Тваринами
(птахами)

Насіння і плоди клейкі, смачні, соковиті, яскраво забарвлені, мають гачки, щетинки, шипики

Омела, череда, лопух

4.«Юні фізіологи».

— Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої клітини листка до клітин кореня.



(Наприклад: стовпчасті клітини листка → судинно-волокнистий пучок → ситоподібні трубки листка → ситоподібні трубки стебла → ситоподібні трубки центрального циліндра кореня → клітини кореня.)

— Схематично зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.



ІV. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.



Технологія «Мікрофон»

Як би ви оцінили свою роботу на уроці?



(Оцінювання учнів.)

V. Домашнє завдання

Повторити вивчену тему. Підготувати повідомлення про зелені водорості


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка