Усний журнал Підготувала і провела



Скачати 84.75 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір84.75 Kb.
Первозванівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кіровоградської районної державної адміністрації





Усний журнал

Підготувала і провела

класний керівник

Крейман Н.А.

Мета: розширити знання учнів про національні символи України; формувати національну свідомість школярів, громадянсько-патріотичні почуття, основи правових знань; виховувати в учнів почуття національної гордості, любові до рідного краю, відповідальність за свої вчинки, бажання підтримувати добру славу і честь сім’ї, родини, держави.

Обладнання: вишиті рушники, калина,державні символи України, Конституція України, ілюстрації-символи «Права дітей», виставка малюнків «Моя країна - Україна», виставка книжок, карта України, карта Кіровоградської області, вислови про мову, Україну; ілюстрації українки та українця в національному костюмі; тлумачний словник української мови

Запрошені:

Савенко Н.М. – голова ветеранської організації Первозванівської с/р Ключнікова О.О. – сільський бібліотекар

Колісник Н.О. – голова батьківського комітету 2 класу

Класні керівники школи



План заходу

1. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми усного журналу. Словникова робота. Пояснення слова «журнал».

2. І сторінка журналу «Твоя країна - Україна»

- Інтерв’ю «Знаєш ти, що таке Батьківщина»

- Колективна розповідь вірша учнями за опорними малюнками

- Розповідь вчителя та учнів про Україну

- Легенда про землю (розповідь вчителя)

- Ментальність українського народу (складання характеристики учнями, гостями)

- Пісня «Чом, чом, чом, земле моя» (виконує Крейман Н.А.)

3. ІІ сторінка журналу «Символи держави»

- Розповідь про Конституцію України

- Вірш «Конституція України» (читає Піть Н.)

- Практичні завдання:

1. Скласти «Пам’ятки юних громадян»

2. Гра «Займи позицію» (пояснити, який обов’язок проілюстровано на картці; яку картку віднести до позитивних вчинків дітей, яку до негативних)

3. Тест «Доповни прислів’я »

4. Конкурс знавців фразеологізмів

- Українська пісня «Весела подорож»

4. ІІІ сторінка «Славетні українці»

- Розповідь про Сухомлинського (вчитель)

- Презентація книги І. Шарова «100 видатних імен України»

ІІ. Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька. У світі за територією – на 40-вому місці. Її площа -603,7 тис.км. Із заходу на схід простягається на 1316 км, з пвночі на південь на 839 км. За кількістю населення посідає 5 місце. Населення України 47,5 млн. ¾ - українці. В Україну входять 24 області, Автономна республіка Крим. Україна межує з такими державами: Росія, Білорусія, Молдова, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія. Найбільші міста: Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Львів, Одеса. Столиця – Київ. В Україні є гори: Карпати, кримські. Омивається 2 морями: Азовським, Чорним.

Президент –В. Янукович.

Україна – країна краси, гарячої любові до народу, вікової боротьби за волю. Це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, медові і молочні ріки. Це розкішний віночок з рути і барвінку.



Виступ учнів

1. Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене та одна і рідна, і єдина!

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
2. Я –твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь промінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.


3. Я щиро так люблю усе навколо мене –

Усе, що є й було багато сотень літ.

Люблю чарівний ліс і житечко зелене,

Увесь казковий неповторний світ!


4. Усе мені тут рідне: і поля, й джерела.

Я міцно на своїй землі стою.

Тепло своїх долонь, і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю.


5. В усіх людей одна святиня –

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж чужий в пустині рай.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, - без Батьківщини.



Наша земля

(легенда)

Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі вже не було.

От вони і прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому заважати. По якійсь хвилі Бог обернувся, показавши, що вони чемні діти. Дізнавшись, чого вони прийшли, запропонував їм чорну землю.

Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.

Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо її берегти, то вона буде ваша, а ні – дістанеться ворогові.

Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

Моє рідне село

Пахне рідне село тишиною лугів

І роздоллям небес, і піснями гаїв.

І полями, де сонячно світить чоло,

І полями. де сонячно світить чоло.

І хлібом, і цвітом,

І прадідом-дідом

Пахне рідне село,

Моє рідне село.

Вийшло рідне село на жнива й сінокіс,

Заспівало село на весіллях дзвінких.

По просторах живих вітерцем провело,

По просторах живих вітерцем провело.

І хлібом, і цвітом,

І прадідом-дідом

Пахне рідне село,

Моє рідне село.

Будить рідне село і зорю і росу.

Я любов до землі все життя пронесу.

Все, що бачу навкруг, все в мені проросло,


Все, що бачу навкруг, все в мені проросло.

І хлібом, і цвітом,

І прадідом-дідом

Пахне рідне село,

Моє рідне село.


  • Назвіть своє село.

  • Як ви ставитесь до свого села? Чим воно славиться.

(опитування учнів)
- Виступ Савенко Н.М. Розповідь про розвиток с. Первозванівка, про працівників с/г, нагороджених орденами, про А.І. Антоньєву (Героя Соціалістичної праці)
- Пісня «Моє рідне село» (виконує Крейман Н.А.)
ІІІ. Пам’ятка юних громадян

Боріться за чистоту і правильність своєї мови, що б про вас сказали: «Яка розумна дитина, яка багата у неї мова, як гарно вона говорить».

- не вигукуй без потреби;

- не ковтай закінчення слів;

- звертайся до всіх на «ви»;

- постійно вживай слова ввічливості;

- не вживай слів, значення яких тобі не зрозуміле.
Конституція України

Конституцію читають

Тато, мама і дідусь.

Я на неї теж дивлюсь,

Сторінки перегортаю.
Гарна книжка і цікава,

Всіх добра навчає

І дарує людям право

Від зла захищає.


Скоро я навчусь читати

І сам прочитаю,

Бо вже дуже хочу знати,

Які права маю.



Легенда про державні символи України

Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сильними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї життя. Підросли вони і вирішили піти в світ прославляти свою матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між людьми. І за трьохпроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя, дали йому ім’я Тризуб.

Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-синій одяг. Своїми звитяжними ділами прославляв він матір. Одержав він імення Прапор.

А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав молодший син за свій голос і величний спів ім’я Гімн. І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн і прославляють рідну неньку. І там, де вони проходять, лунає урочиста пісня.


Символи України

Герб – це символічний знак держави, міста чи роду.

Прапор – це полотнище одного або декількох кольорів, яке є символом держави.

Гімн – це урочиста пісня, що є символом державної єдності.

Патріот – це людина, яка любить свою вітчизну, віддана своєму народові.

Громадянин – той, хто належить до постійного населення якої- небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави.

Столиця – головне місто держави.

Прислів’я

- Мова – душа народу.

- Мова – то серце народу: гине мова – гине народ.

- Птицю пізнаєш по пір’ю, а людину – по мові.

- Хто своєї мови цурається, той сам себе стидається.

- Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина.



Конкурс знавців фразеологізмів

1.Води в рот набрав. (мовчати)

2. Розбити глек. (посваритися)

3. Байдики бити. (ледарювати)

4. Горло драти. (кричати)

5. Пекти раків. (червоніти)

6. Накивати п’ятами. (втекти)

7. Повісити носа. (засумувати)

8. Плутатися під ногами. (заважати)
ІV. Василь Олександрович Сухомлинський –учитель, вихователь,письменник. Він є автором багатьох праць як для дорослих, так і для дітей. Його оповідання несуть в собі любов до природи, до людей, до життя; енергію доброти.

Народився він 28.09.1918 р. в с. Василівка Онуфріївського р-ну Кіровоградської області у бідній сім’ї.

Батько Олександр Омельянович орав, столярував, теслярував у селянських господарствах. Мати працювала в колгоспі, займалась домашнім господарством. Шила, вишивала і розказувала своїм 4 дітям казки. Змалку виховувала любов до книги.

Батько зробив хлопчику красиву скриньку, в якій той зберігав найціннішу літературу: твори Лесі Українки, Івана Франка, Миколи Гоголя.



Підсумки.

Ми перегорнули останню сторінку нашого усного журналу. Ось і кінець, а хто уважно слухав, розповідав, грав, вчився жити, думав – молодець!

Мені б дуже хотілося, щоб ви усі любили нашу країну Україну й жили в ній щасливо й радісно. Держава повинна бути батьком і матір’ю для своїх громадян, піклуватися про кожного з них.

Тільки не слід думати, що держава – це щось всесильне і всемогутнє. Держава – це люди, які в ній живуть, це закони, які ці люди приймають і яких дотримуються, це їх добрі та корисні справи, це я і ти. Тому кожна людина повинна пам’ятати, що і від неї залежить, якою буде її країна: багатою, справедливою чи країною бідності і кривди.



- Виконання учнями пісні «Немає України без калини» на згадку про усний журнал «Я син своєї Батьківщини, юний громадянин України»


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка