Тетяна Кострицька аспірант, м. Київ



Скачати 26.66 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір26.66 Kb.

Тетяна Кострицька

аспірант, м. Київ




Психолого-педагогічні передумови запровадження інтерактивних технологій в систему вищої освіти
Світ невпинно змінюється, розвивається, еволюціонує. Відповідно до змін у навколишньому середовищі змінюємося і ми. Змінюється не тільки наш світогляд, а й власне способи та шляхи сприйняття та обробки інформації. Швидкість та якість змін які відбуваються у соціумі, не може не відобразитись на структурі адаптивних механізмів людини, і сучасного студента, зокрема. Дані зміни зумовлені як зовнішніми (екологічні, технологічні, економічні та ін.), так і внутрішніми (психологічні, психофізіологічні) факторами в розвитку особистості.

Використання тих чи інших навчальних технологій у освітньому процесі визначається не лише переліком цілей, що ставить перед собою сучасна освіта, а й рядом характеристик якими володіють студенти, які навчаються у сучасних ВНЗ.

В процесі розвитку, нейросоматична організація поведінки особистості змінилась і значно відрізняється від тої, яка визначалась, навіть, декілька десятиліть назад. Специфіка організації мозкових структур сучасного студента безпосередньо впливає на методи, якими він має користуватися для ефективного освоєння інформації в процесі професійної підготовки.

Варто звернути увагу, що сучасним студентам, для спілкування, достатньо обмінятися фотографіями, відеофайлами, чи графічним зображенням настрою, щоб виразити певні думки, емоції, переживання або ж зрозуміти іх суть. Підтвердженням цього є популяризація соціальних мереж серед студентства. Ми звикли спілкуватися лапідарно, тобто «по суті». Мозку сучасної людини дедалі важче, стає виділяти основну ідею в довгому і широкому поясненні будь-якої теми. В певній мірі це прискорило темп всього нашого життя вцілому, і професійного зокрема.

Відповідно до цього перед сучасною системою освіти постає задача – адаптувати систему навчання до особливостей сприйняття інформації студентами. Тобто модернізувати класичну систему, відповідно до потреб сучасності. Отже, перехід до інформаційного суспільства вимагає запровадження таких методів навчання, які дозволяють студенту за достатньо короткий проміжок часу освоїти максимально великий обсяг необхідної професійної інформації, яка може бути освоєна , як теоретично так і практично, що забезпечить високий рівень їх професійної підготовки. Для цього необхідно залучити студента до начального процесу і забезпечити його активність у ньому, тобто змінити технологію навчання. Одним з шляхів вирішення данного питання є активне, повноцінне впровадження інтерактивних технологій навчання в освітній процес ВНЗ, оскільки, інтерактивні технології – це процес, який оснований на системі правил організації взаємодії студентів з педагогом і між собою, які забезпечують педагогічно ефективне пізнавальне спілкування і створення ситуації успіху в навчальному середовищі.

Основними ознаками інтерактивних технологій є: організація взаємодії студентів між собою і з викладачем в ігровій формі, а також активна позиція студентів у вивченні та засвоєнні нових знань.



Реалізація інтерактивних технологій також виконує ряд педагогічних функцій:виховну, освітню, розвиваючу.

Інтерактивні технології являються одними з найефективніших шляхів удосконалення процесу організації навчання, який основується на принципах проблемності та моделювання, що вигідно відрізняє їх від традиційних методів навчання у ВНЗ.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка