Сучасні умови розвитку творчого потенціалу у школярів



Скачати 21.69 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір21.69 Kb.


УДК 159.922–057.87 (043.2)

Толчина А.О.

Національний авіаційний університет, Київ
СУЧАСНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ У ШКОЛЯРІВ

У сучасному світі, який характеризується постійними змінами, людина вимушена бути готовою швидко і якісно реагувати на нові умови істування. Для цього людині необхідно активізувати критичне мислення. Творчий потенціал є одним із ключових педагогічних понять, за допомогою якого людина розглядається як цілісна система, це інтегральна якість, яка виражається у мірі активності індивіда в його трудовій діяльності, в процесі його самореалізації. Зазначимо, що розвиток творчого потенціалу буде більш ефективнішим, якщо його формування розпочати ще з дитинства, відповідно до заззначеного підвищується роль і значення шкіл у розвитку творчих здібностей дитини. Проблему творчого потенціалу особистості, зокрема школярів розглядали такі вчені як А. Макаренко, С. Швацький, І. Лернер, І. Волкова, О. Савченко та ін.

Для розвитку творчого потенціалу дитини необхідні певні психолого-педагогічні умови, що сприятимуть цьому процесу (Г.Гарднер, Л. Виготський, В. Давидов, Д. Богоявленська, Н. Кичук та ін.). До психологічних умов можна віднести: створення доброзичливої атмосфери, психологічної безпеки, безоціночне прийняття і підтримка учнів. Педагогічні умови, в свою чергу, повинні полягати у тому, щоб відбулась модернізація існуючої системи освіти, з її традиційними методами навчання. Тобто повинні бути створені такі умови, в яких діти самі будуть прагнути до духовного та творчого розвитку, умови, в яких буду розвиватися такі особистісні якості, як самостійність, відповідальність, вміння прогнозувати та творче підходити до вирішення навіть простих типових завдань. Такий перехід до продуктивних знань можливий за умов введення ділових ігор, майстер класів, конференцій, тренінгів, круглих столів тощо. Але більшість сучасних загальноосвітніх шкіл не взмозі створити такі умови, які б сприяли цьому розвитку.

Прикладами позитивного досвіду створення умов для ефективного розвитку творчого потенціалу школярів є Українська гімназія №1, м.Івано-Франківськ; Академія дитячої творчості, м.Миколаїв, які не побоялися змінити свою навчально-освітню систему. В цих загальноосвітніх школах у перелік звичних для нас додані такі предмети як «Декоративно-прикладне мистецтво», «Сценічне мистецтво», «Розвиток Творчої особистості»; разом з тим, позаурочна діяльність тут наповнена різноманітними гуртками: студії та гуртки народних ремесел, малюнку і дизайну, юних журналістів та радіоаматорів тощо. Тобто тут створені такі умови, за яких школярі постійно знаходяться в творчій атмосфері і здатні розвивати свій творчій потенціал.



На нашу думку, середні загальноосвітні школи повинні більш активно впроваджувати різноманітні види позаурочної діяльності, завдяки яким учні, поринаючи в атмосферу творчості, змогли б розкрити себе і розвиватися гармонійно і різнобічно.

Науковий керівник: Ільїна Т.В., ст. викладач


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка