Соціальна педагогіка як професія



Скачати 46.77 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір46.77 Kb.
СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ЯК ПРОФЕСІЯ

Соціальна педагогіка як форма практичної гуманної соціальної допомоги, захисту слабких груп населення, впливу розумної, сильної, альтруїстичної людини на інших людей, а інколи і на цілі соціальні групи існувала у цивілізованому суспільстві завжди, хоча сама назва цього виду соціальної діяльності утворилася відносно недавно.

Фахівці такого напрямку діяльності існували в різні історичні епохи. Це й релігійні місіонери, і засновники філософських та морально-етичних теорій, які утворювали власні школи (Академії, Ліцеї тощо), у яких пропагували моральні цінності, гуманне ставлення до кожної людини, норми допомоги бідним, хворим тощо. Зразком соціального педагога-мандрівника був видатний український просвітник Григорій Савович Сковорода. Все своє життя він провів в мандрах, намагаючись охопити своїм впливом як найбільше українських селищ, де його проповіді та співи з морально-виховним змістом слухали і селяни, і поміщики.

У дотрансформаційну добу у нашому суспільстві не існувало назви “соціальний педагог”, але соціально-педагогічну роботу виконували класні керівники і орга­нізатори позакласної позашкільної роботи у школах, секретарі комітетів комсомолу та партійних комітетів, вихователі та педагоги у будинках піонерів, палацах юного техніка, палацах юних натуралістів, організатори культурно-просвітницької роботи у житлово-експлуатаційних конторах (ЖЕКах), вихователі в спеціалізованих інтернатах, дитячих домах, гуртожитках для молоді та робітників, сільських клубах. Величезну виховну та просвітницьку роботу за власним покликанням виконували прості бібліотекарі, працівники спілки «Знання», Добровільної спілки сприяння армії та флоту (ДОСАФ) тощо.

Розвиток ґендерних напрямів соціально-педагогічної діяльності має свою власну історію. Він пов’язаний з ідеями та практичною роботою багатьох видатних теоретиків, які цікавились проблемами статевого виховання, та політичних діячів і культурно-політичних установ, які на практиці затверджували ідеї рівності жінок та чоловіків.

Фактично ґендерна проблематика завжди була присутньою у відкритому або трохи прикрому виді у будь-якій виховній, просвітницькій, пропаґувальній та організаційній соціальній роботі.

Українська держава розпочала цілеспрямовано готувати фахівців з вищою педагогічною освітою за спеціальністю «Соціальна педагогіка» відносно недавно. Почитайте на нашому сайті розділ «Із історії кафедри». Історія розвитку кафедри соціальної педагогіки і ґендерних студій Сумського державного педагогічного університету яскраво віддзеркалює саме зростання зацікавленості суспільства у висококваліфікованих, освічених, добре вихованих, різнобічно компетентних фахівцях соціально-педагогічного напрямку. Соціальна потреба, тобто «замовлення» з боку держави та різноманітних недержавних установ і організацій, фондів, об’єднань тощо на компетентного фахівця з соціальної педагогіки буде постійно зростати. Це цілком зрозуміло: чім вище економічний, політичний, культурний рівень суспільства, тим більше уваги приділяється соціальним проблемам, тим більше фінансів спрямується на потреби «слабких», незахищених груп населення – дітей, молоді, інвалідів, невиліковних хворих, пенсіонерів. Їм всім потрібний професійний соціальний працівник, соціальний педагог.

Але соціальна педагогіка – не просто професія. Вона вимагає ще й специфічної спрямованості особистості. Без перебільшення можна сказати, що робота соціального педагога – це завжди покликання. Без справжнього покликання жодна людина довго не утримається на посаді, де кожна мить присвячена спілкуванню з іншою людиною або цілими людськими колективами, контрольованому впливу на неї, самоконтролю і обміркуванню кожного свого кроку, кожного промовленого вислову. Ця професія все життя соціального педагога перетворює на цілковиту «соціально-педагогічну технологію». А це ж і є характеристикою справжньої інтелігентної людини.

Відтак, якщо Ви – інтелігентна людина, професія соціального педагога є вашою.

Цілком правильною є і зворотна теза: якщо Ви навчаєтесь на соціального педагога, майже обов’язково перетворитесь на справжню інтелігентну людину.


ДЕ МОЖЕ ПРАЦЮВАТИ СПЕЦІАЛІСТ, ЯКИЙ ОТРИМАВ ВИЩУ ОСВІТУ ЗА ФАХОМ «СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА»

Зараз розподіл випускників після отримання диплому про вищу освіту за напрямом «Соціальна педагогіка» задовольняє в основному потребу шкіл та інших навчальних закладів. Відмінники, яки протягом років свого навчання активно цікавились науково-дослідною роботою, отримують і викладацькі посади у вищих навчальних закладах, рекомендуються для навчання у аспірантурі.

Прогляньте на нашому сайті розділ «Професорсько-викладацький склад кафедри», зверніть увагу, якій вищій навчальний заклад закінчила більшість наших педагогів.

Але цім перспективи отримання хороших робочих місць і довготривалого професійного розвитку не обмежені.

Де може знайти роботу фахівець з вищою освітою за напрямом «Соціальна педагогіка» відразу після закінчення університету або через декілька років після нього?

Згідно з державною освітньо-кваліфікаційною характеристикою, (Держстандарт професії), фахівець, якій отримав вищу освіту за напрямом «соціальна педагогіка», може займати такі посади:




  • викладач у закладах освіти – школи, коледжі, вища навчальні заклади; соціальний керівник,

  • інспектор соціальної допомоги державного та недержавного Пенсійного фонду, інших закладах, підпорядкованих Міністерству праці і соціальної політики України;

  • науковий співробітник у галузі соціальної та соціально-педагогічної діяльності,

  • консультант психолого-педагогічної консультації у державних та недержавних установах.

Через якийсь час після закінчення університету Ви зможете знайти роботу у таких сферах, як:




  • служби зайнятості;

  • управління, відділи та установи соціального захисту населення;

  • державні та недержавні організації та об'єднання, приватні фірми, благодійні фонди тощо;

  • міжнародні організації;

  • установи та заклади, підпорядковані Міністерству охорони здоров’я України;

  • заклади культури, освіти і науки;

  • структури Міністерства внутрішніх справ України; заклади пенітенціарної системи;

  • центри, відділи, управління, підпорядковані Міністерству у справах молоді, спорту і туризму;

  • науково-дослідні установи.

Завідувач кафедри соціальної педагогіки і ґендерних студій

Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка,

доктор філософських наук, професор О.Ю. Щербина-Яковлева

14.11.2010 р.


ЧИТАЙТЕ СТОРІНКУ «ТЕСТ ДЛЯ АБІТУРІЄНТА» НА НАШОМУ САЙТІ, АБО ДИВИТЬСЯ ТОЙ САМИЙ ТЕСТ НА САЙТІ
HTTP://PROFI.ORG.UA/PROFES/SOC_PRAC.SHTML


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка