Що повинні знати і вміти діти на кінець навчального року. /молодший вік 4р ж./ Освітня лінія «Особистість дитини»



Скачати 35.25 Kb.
Дата конвертації06.05.2016
Розмір35.25 Kb.
Що повинні знати і вміти діти на кінець навчального року.

/молодший вік 4р.ж./

Освітня лінія «Особистість дитини». Правильно сидіти за столом під час їди, користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, серветкою), їсти не поспішаючи, охайно, безшумно; доглядати за обличчям, волоссям, тілом, та користуватися засобами їх упорядкування (зубна щітка, гребінець, рушник, мило); знати ознаки здоров’я (гарний настрій, хороший апетит, сон,активність, бадьорість, відсутність шкідливих звичок), ознаки власного нездоров’я (біль, нудота, температура).

Освітня лінія «Дитина в соціумі» Бути уважним до дорослого та його звертань; вітатися, прощатися, вибачатися, поділитися, поступитися місцем, висловлювати прохання; мати уявлення про доброту, чуйність, товариськість, уважність; знати всіх членів родини на ім’я, своє прізвище та ім’я, де та ким працюють батьки. Вирізняти знайомих людей ( друзі, товариші, сусіди, працівники дошкільного закладу); відчувати межу припустимої поведінки, уникати гострих суперечок, намагається порозумітися; обізнана з віковими групами дітей (молодша, середня, старша), орієнтується в поняттях дружба, група.

Уміти конструктивно заповнювати вільний час, змістовно його проводити, отримувати від цього задоволення; робити елементарні прогностичні оцінки; культурно проявляти почуття – приємно вигравати, гідно програвати, стримувати недоброзичливі прояви; володіти елементарними формами вербалізації власних переживань.



Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі». Обстежувати предмети, об’єкти, людей; залежність життя рослинного, тваринного світу від умов зовнішнього середовища; розрізняти форму, фактуру, прості характеристики об’єктів; називати компоненти природи, їхні стани, якості та властивості (вітер теплий, холодний, сильний слабкий; вода прозора, тепла, гаряча, холодна, чиста, без смаку, брудна; пісок сипкий, сухий, вологий,; сонячно, тепло, похмуро, холодно, вітряно, дощить, іде сніг); декілька рослин найближчого природного довкілля (дерева, кущі, трав’яні та кімнатні рослини, овочі та фрукти); представників різних груп тварин (черв’яки, павуки, риби, птахи, тварини (дикі – вовк, білка, заєць, ведмідь, дикий кабан, олень, лисиця; свійські – курка, півень, гуска, гусак, качка, качур, свиня, індик, індичка та їх дитинчата); називати компоненти видимого Космосу (місяць, зорі), орієнтуватися, що Сонце – зоря. запам’ятовувати невеликі художні твори, відтворювати їх, описувати сюжетні картинки, помічати в них не лише предмети та події, а й відносини між персонажами.

Освітня лінія «Мовлення дитини». Слухати та розуміти казки, інструкції до гри, запам’ятовувати невеликі вірші; правильно наголошувати слова; розрізняти темп мовлення.

Граматичні вміння – вживати кличну форму при звертанні; назви предметів у різних граматичних формах; правильно вживати дієслівні, прикметникові форми; правильно будувати речення; описувати картину, ілюстрацію.



Комунікативне мовлення – слухати і розуміти зміст повідомлення, сюжету художнього твору; звертатися один до одного із питаннями, проханнями, висловлювати власну думку; розглядати малюнки, ілюстрації.

Освітня лінія «Дитина в світі культури». Знати назви основних видів мистецтва (образотворче, музичне, літературне, театральне); музичні твори (танці, пісні); фольклорні і літературні твори (казки, загадки, вірші, оповідання). Розрізняти, називати та використовувати кольори (жовтий, синій, зелений, червоний, білий, чорний ) та відтінки (рожевий, блакитний,коричневий, сірий); розрізняти декоративне малювання (різні орнаменти з 2-3 кольорів), предметне (малювати предмети з чітких геометричних фігур), сюжетне (малювати прості епізоди з казок, свят). Вміти складати, розміщувати і наклеювати геометричні форми, чергувати їх за кольором та величиною; знати та дотримуватися правил користування ножицями. Знати властивості різних матеріалів – пластиліну, піску, снігу; ліпити предмети з 3 частин однакової або різної форми, з’єднувати їх притискуванням чи прикладанням; ділити шматок робочого матеріалу на потрібні частини. Надається пріоритет не тільки тому, що зробила дитина самостійно чи з допомогою дорослого, стільки тому, як саме досягла мети, на скільки була самостійною, винахідливою, конструктивною у пошуках, яких особистісних зусиль коштувало їй конкретне досягнення.

Освітня лінія «Гра дитини». Називає кілька сюжетно-рольових (сім’я, лікарня, магазин, моряки), дидактичних, спортивних, настільних, театралізованих ігор; називати іграшки та атрибути, які використовуються в кожній з них, ігрові дії; диференціювати та називати ролі кожної гри; називати слова, необхідні для налагодження ігрової взаємодії (вибачення, передача інформації, подяка); вживає слова – ознаки настрою людини, специфіки професійних дій.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі». Логіко – математичний – виділяти загальні ознаки предметів, об’єктів, людей; знаходити подібність і відмінність; рівність – нерівність груп предметів; визначати кількість, розрізняти процес лічби та його результат (в межах 1 – 10 ), порівнювати предмети за довжиною, шириною, товщиною, називати їх форми; елементарні уявлення про час і простір; знати назви та властивості геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник, куля), порівнювати їх між собою; використовувати кількісні й порядкові числівники в межах 5.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка