Розроблено Комісією з питань соціального захисту



Скачати 60.19 Kb.
Дата конвертації08.05.2016
Розмір60.19 Kb.





«New Ukrainian Wave»

Ukrainian American

Organization

14 Peveril Rd. Stamford CT 06902

e-mail: newwave4@gmail.com

tel. (347) 420 76 78


ПРОПОЗИЦІЇ ДО МІЖДЕРЖАВНОЇ УГОДИ «ПРО ОТРИМАННЯ АМЕРИКАНСЬКОЇ ПЕНСІЇ В УКРАЇНІ УКРАЇНСЬКИМИ І АМЕРИКАНСЬКИМИ ГРОМАДЯНАМИ

Розроблено Комісією з питань соціального захисту

Нової Української Хвилі,



голова комісії Надя Петрик,

фінансовий консультант Любомир Пиріг,

адвокат Євген Луців

1. Oбгрунтування необхідності укладення угоди.

а. Сотні тисяч українців - політичні і економічні імігранти, громадяни різних держав світу і їхні нащадки - працюють і проживають в США. Багато з них були б раді застосувати свої професійні знання не тільки в США, а і в Україні. Але вони не можуть цього зробити, бо ризикують втратити американське соціальне забезпечення.

б. Рівно ж, ця категорія людей не бажає бути об’єктом подвійного оподаткування як з боку США, так і з боку України.

в. Відсутність відповідної угоди про пенсії між цими двома державами знеохочує американські компанії робити бізнес в Україні, бо ні працівники, ні компанії не хочуть бути двічі оподатковані. Лише угода між Україною і США може усунути ці перешкоди.

г. Особи, які заробили пенсію в США (а до них належать американські громадяни і громадяни України, які пропрацювали на терені США (40 кварталів) 10 років і сплачували відповідні податки до органів соціального забезпечення США), хотіли б проживати в Україні, не мають права тут отримувати американську пенсію.

д. Відповідна міждержавна угода запобігала б цьому явищу і, крім цього, дала б такі позитивні наслідки для України як: повернення кваліфікованих працівників до України, що автоматично привело б до збільшення кількості населення в державі; скерувала б Україну до здорової співпраці із Заходом і заохотила б інвестиції іноземного капіталу в Україні, що зрештою сприяло б зростaнню і розвитку української економіки.

II. Сумарний Договір (Totalization Agreement).

Україна повинна виконати всі умови, необхідні для підписання Сумарного Договору з США для отримання державних пенсій і виплати компенсацій по втраті працездатності і приєднатися до держав, які це вже зробили.



а. Перелік цих держав є у додатку під № 1. Визначним є той факт, що Фінляндія (1992), Польща (2009) і Чеська Республіка (2009) підписали такий договір з США.

б. Однією з цілей Сумарного Договору є забезпечення отримання пенсій і компенсацій у випадку втрати працездатності для осіб, які працювали і в Україні і в Америці і у випадку смерті одного із подружжя. Якщо такий працівник згідно українського чи американського законодавства немає достатнього трудового стажу на отримання пенсії в жодній з цих країн, то на підставі Сумарного Договору можна додавати (totalize) трудовий стаж з обох країн для кваліфікації на отримання пенсії.

в. Крім цього, Сумарний Договір виключає подвійне оподаткування на соціальне забезпечення. А саме, на сьогодні, якщо американець працює для американської компанії в Україні, то він і його компанія оподатковуються двічі- в Україні і США. Після Сумарного Договору, як працівник так і компанія оподатковуються на соціальне забезпечення лише з боку однієї з держав за їхньою взаємною домовленістю.

III. Ситуація в якій на сьогодні знаходяться американські громадяни, проживаючи, а чи працюючи в Україні.

а. Працівники.

Через відсутність Сумарного Договору американські громадяни не мають стимулу проживати, а чи працювати в Україні. Це пов’язано вже з попередньо описаними причинами – ризиком втратити американське соціальне забезпечення і подвійне оподаткування, якщо особа працює для української компанії.



б. Пенсіонери.

Згідно з правилами Адміністрації Соціального Забезпечення США, пенсіонери зобов’язані повідомляти нову адресу у випадку зміни місця проживання. Так як американський закон не дозволяє пересилати пенсії доУкраїни, то пенсіонер, громадянин США , який тимчасово, а чи постійно проживає в Україні не може отримувати тут свою пенсію. Винятком є американська амбасада в Україні, де громадяни Америки можуть щомісячно отримувати свою пенсію. На відміну від України банки деяких пострадянських республік, які ще не мають зі США Сумарного Договору, але вже мають право отримувати прямі вклади (Direct Deposit) для американських громадян. Такими країнами є Вірменія, Естонія, Латвія, Литва і Росія.

Нам відомі факти отримання американських пенсій через банки в Україні, але це є порушенням приписів Адміністрації Соціального Забезпечення США, виявлення яких може привести до покарання пенсіонерів, яке передбачається в Title 20 Code of Federal Regulations 404.459 (20 CFR 404.459), або на: http://www/socialsecurity.gov/07_home.

Іншим способом затримання пенсії є виїзд до держав, які є на списку країн в яких можна отримувати американську пенсію.



в. Виходячи із вищевказаного напрошується висновок, що Україна повинна покласти край цій системі обмеженнь і невизначеності. І як першим має бути крок, який вже зробили Вірменія, Естонія, Литва, Латвія і Росія, де американські громадяни законним шляхом отримують свої пенсії через банки.

IV. Ситуація в якій на сьогодні знаходяться українські громадяни, які проживають в Україні.

Українські громадяни, які заробили пенсію в США (40 кварталів) для її отримання мусять кожних 6 місяців повертатися до США і проживати тут один місяць. Це означає, перш за все, складнощі з подорожуванням. Детальніше це є описано в правилах Адміністрації Соціального Забезпечення США 20 CFR 404.460 або на: http://www.socialsecurity.gov/OP_Home/cfr20/404-0460.htm. Зрозуміло, що такі перешкоди служать вагомою причиною для неповернення українських громадяи на проживання до Батьківщини. Шкода, що Україна не знаходиться в переліку держав, громадяни яких кваліфікуються на отримання американських пенсій, проживаючи на території країн, які підписали відповідну угоду з США. Перелік цих країн є в додатку під № 2 і він включає в себе навіть найбідніші і малорозвинуті країни світу.

Україна може стати державою, громадяни якої отримуватимуть американські пенсії проживаючи в ній, але для цього потрібно поправити власну пенсійну державну систему згідно мінімуму передбаченого 20 CFR 404.463 або на: http://www.socialsecurity.gov/OP_Home/cfr20/404/404-0463.htm .

V. Рекомендації.

Для того, щоб забезпечити отримання пенсії в Україні для українських і американських громадян, слід зробити наступне:



1. Провести в Україні необхідні економічні і адміністративні зміни, які будуть кваліфікувати Україну на отримання американських пенсій і дадуть право українським банкам на отримання прямих вкладів американських пенсій, тобто право на, так званий, Direct Deposit, що автоматично сприятиме поверненню пенсіонерів українського походження зі США на проживання до України.

2. Зробити всі заходи для кваліфікації України для приєднання до списку держав, громадяни яких не втрачають своїх американських пенсій, незалежно від країни їхнього проживання.

3. І останній крок- це підписання з США Підсумкового Договору (Totalization Agreement) так як це зробили Польща і Чеська Республіка.

VI. Необхідні заходи.

1. Банківські реформи- пристосування до прямих вкладів пенсій (Direct Deposit).

2. Адміністративні реформи, які зобов’яжуть органи місцевого самоврядування за місцем проживання пенсіонера повідомляти про зміни статусу пенсіонера, так як зміна адреси або смерть одного з подружжя.

3. Пристосування до вимог американського законодавства щодо оподаткування і виплати пенсій.

4. Співпраця між Україною і США щодо дотримання вищевказаних правил.

5. Україна мусить виконати пенсійні критерії передбачені 20 CFR 404.463 або на: http://www.socialsecurity.gov/OP_Home/cfr/404/404-0463.htm.

6. Україна повинна виконати норми передбачені для підписання Підсумкового Договору (Totalization Agreement) 20 CFR 404.1901-404.1930 або на: http://www.socialsecurity.gov/OP Home/cfr20/404/404-1901.htm.

Незважаючи на те, що цей закон надає право американському президенту мати вирішальне слово при підписанні цього договору, закон передбачає мінімальні вимоги, серед яких:



a. Для кваліфікації на пенсію можна додавати трудовий стаж з обох країн, щоб отримувати частинну виплату від США і України.

б. Договір запобігатиме подвійному оподаткуванню працівника і роботодавця, бо тільки уряд, який виплачуватиме пенсію має право стягати податки.

в. Договір визначає право на пенсію і її розмір ( 20 CFR 404.1918).

г. Якщо комбінація пенсій з двох країн не дорівнює мінімальному розміру американської пенсії, то договір може дозволяти працівнику отримувати цей американський мінімум.

Мирослава Роздольська

Голова Координаційної Ради

Всеамериканського громадського об’єднання

«Нова Українська Хвиля»

.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка