Рішення за короткий проміжок часу; Самостійність уміння поставити нову проблему, а потім розв’язати її самостійно



Дата конвертації04.11.2016
Розмір25.6 Kb.
Людмила Доценко

к. психол. н.,, м. Київ
Розвиток евристичного мислення майбутніх психологів як необхідна умова їх професійного становлення
Студентський вік характеризується тим, що в цей період досягаються багато оптимумів розвитку інтелектуальних і фізичних сил. У студентів активно розвиваються творчі здібності, інтелектуальна ініціатива, здатність ставити запитання та формулюватипроблеми.

Розвиток особистості студента як майбутнього фахівця з психології відбувається в таких напрямках:

• зміцнюються ідейна переконаність, професійна спрямованість, розвиваються необхідні здібності;

вдосконалюються, «професіоналізуються» психічні процеси, стани, досвід;

• підвищуються почуття обов’язку, соціальної відповідальності за успіх професійної діяльності;

• міцніють професійна самостійність і готовність до майбутньої практичної роботи;

• підвищуються комунікативна компетентність, соціальний інтелект та готовність до соціальної взаємодії та прийняття колективних рішень;

• підсилюється інтерес студентів до науково-дослідної роботи.

Саме тому, проблема розвитку евристичного мислення студентів набуває особливої актуальності.

Евристичне мислення – це різновид творчого мислення, що спирається на критерії вибіркового пошуку під час розв’язання складних, невизначених завдань, відмову від стереотипів, наявність варіативності ідей і може приводити до неочікуваних результатів та створення нового продукту.



Зазначимо наступні структурні компоненти евристичного мислення як психологічної передумови професійного становлення майбутніх психологів:

  • Швидкість – здатність миттєво розібратися в ситуації і прийняти правильне рішення за короткий проміжок часу;

  • Самостійність – уміння поставити нову проблему, а потім розв’язати її самостійно;

  • Оригінальність – здатність незвично підходити до розв’язання проблеми, отримувати неочікувані результати;

  • Гнучкість – здатність знаходити нові рішення у обставинах та умовах, що швидко змінюються.

Виходячи з вищесказаного, можна виділити основні принципи, які лежать в основі розвитку евристичного мислення майбутніх психологів:

Отже, основними умовами розвитку евристичного мислення студентів - психологів у процесі їх професійної підготовки є:

  • творчий підхід викладача до організації навчальної діяльності студентів;

  • формування інтересу та мотивації до вивчення навчальної дисципліни;

  • діагностика пізнавальних здібностей і орієнтування на індивідуальну траєкторію розвитку студента;

  • впровадження у навчально-виховний процес активних методів навчання;

  • використання творчих завдань у процесі викладання навчальних дисциплін.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка