Програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів



Скачати 52.38 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір52.38 Kb.
Регіональна цільова програма

впровадження у навчально-виховний процес

загальноосвітніх навчальних закладів

Гадяцького району Полтавської області

інформаційно-комунікаційних технологій “Сто відсотків”

на період до 2015 року

1. Загальна характеристика програми
Програма розроблена згідно з планом організації виконання Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» в Полтавській області затвердженого Головою Полтавської обласної державної адміністрації 17 листопада 2010 року.
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Поліпшення якості освіти є необхідною умовою формування інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки.

У світовій освітній практиці інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як якісно нові засоби поширення та акумулювання знань. При цьому актуальною є проблема їх раціонального використання у навчально-виховному процесі, управлінській діяльності, підвищенні кваліфікації педагогічних працівників та самоосвіті.

В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства постає необхідність у стовідсотковому впровадженні у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання програмним методом

У 2010 році закінчується строк дії Державної програми “Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці” на 2006—2010 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2005 р. № 1153 (Офіційний вісник України, 2005 p., № 49, ст. 3058). Однак багато проблем, пов’язаних з впровадженням у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, залишаються нерозв’язаними з таких причин:

- незадовільний стан забезпечення комп’ютерною технікою загальноосвітніх навчальних закладів. Спостерігається певна диспропорція у забезпеченні комп’ютерною технікою сільських (11 учнів на 1 персональний комп’ютер) та міських (16 учнів на 1 ПК) шкіл. На початок 2009/10 навчального року на 13 учнів загальноосвітніх навчальних закладів припадав один персональний комп’ютер (середній аналогічний показник у Європі від 3 до 5);

- використання морально застарілої комп’ютерної техніки. В середньому в Гадяцькому районі Полтавської області потребує оновлення 36 відсотків існуючої у загальноосвітніх навчальних закладах комп’ютерної техніки, що становить понад 13 навчальних комп’ютерних комплексів;

- незадовільний стан підключення до Інтернету. На початок 2010 року показник підключення загальноосвітніх навчальних закладів Гадяцького району Полтавської області становив 65,3 відсотка, а в сільській місцевості — тільки 44,8 відсотка. Більшість закладів підключено за технологією комутованого з’єднання, що унеможливлює ефективне використання інформаційних ресурсів Інтернету в навчально-виховному процесі;

- недостатній рівень підготовки вчителів загальноосвітніх навчальних закладів з питань використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі;

- недосконалість інформаційно-технологічної, навчально-методичної та організаційної підтримки процесів розроблення, накопичення та обміну інформаційними освітніми ресурсами.
3. Мета програми
Метою Програми є впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу до нового рівня освіти на основі зазначених технологій.
4. Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
Вирішити питання впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій можливо шляхом:

- стовідсоткового забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів сучасними навчальними комп’ютерними комплексами та системними і прикладними програмними продуктами;

- надання всім загальноосвітнім навчальним закладам швидкісного доступу до Інтернету з використанням сучасних технологій під’єднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів;

- удосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у сфері впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес, забезпечення стовідсоткового володіння такими знаннями усіма педагогічними працівниками;

- створення системи веб-сайтів всіх загальноосвітніх навчальних закладів для опублікування кращих освітянських надбань, підтримки колективної та індивідуальної комунікації, формування мережних професійних об’єднань.

Програма передбачена на 2011—2015 роки.


5. Завдання програми
Виконання Програми сприятиме:

- поліпшенню якості шкільної освіти, створенню механізму її стійкого інноваційного розвитку, варіативності та індивідуалізації навчання;

- стовідсотковому підключенню загальноосвітніх навчальних закладів до глобальних інформаційних ресурсів з використанням високошвидкісних каналів;

- стовідсотковому доступу учнів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів до високоякісних локальних і мережних освітніх інформаційних ресурсів;

- створенню та використанню у навчальному процесі сучасних електронних навчальних матеріалів і організації ефективного доступу до них через Інтернет;

- формуванню дистанційної системи виявлення обдарованих учнів, налагодженню їх ефективного електронного зв’язку з провідними фахівцями та вченими;



- розвитку інформаційної взаємодії та інтеграції загальноосвітніх навчальних закладів у світовий інформаційний освітній простір.
6. Напрями діяльності та заходи програми
Напрями діяльності, матеріальне забезпечення комп’ютеризації та інформатизації освіти та заходи програми надані в додатках 1,2.
7. Координація та контроль за виконанням програми
Координацію та контроль за виконанням програми здійснюватиме відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка