Проблемне навчання як метод стимулювання учбової діяльності студентів



Скачати 22.74 Kb.
Дата конвертації03.11.2016
Розмір22.74 Kb.
Свириденко Олена

Національний авіаційний університет, м. Київ

Проблемне навчання як метод

стимулювання учбової діяльності студентів
В навчальному процесі дуже важливе значення мають методи стимулювання та мотивації учбової діяльності. Для формування теоретичного пізнавального інтересу велике значення має характер навчальної діяльності. Серед основних педагогічних умов його становлення є активні методи, а саме проблемні або проблемно – пошукові методи навчання.

Специфіка проблемного навчання розроблена та запроваджена ще в колишньому Радянському Союзі в 60-х роках ХХ ст., суть якого полягає у тому, що викладач (учитель) ставить перед студентом (учнем) проблемне питання на яке йому необхідно знайти відповідь, тим самим він підводить студента (учня) до необхідного засвоєння навчальної інформації, через постановку перед ним проблеми, розв’язання якої потребує засвоєння студентом (учнем) нових знань. Ця концепція, на думку її авторів, має компенсувати недоліки традиційного або пояснювально - ілюстративного виду навчання. Один із авторів, В. Окунь, визначає так дану концепцію: «Проблемне викладання ґрунтується не на передаванні готової інформації, а на отриманні учнями певних знань та вмінь шляхом вирішення теоретичних та практичних проблем. Суттєвою характеристикою цього викладання є дослідницька діяльність учня, яка з’являється в певній ситуації і змушує його ставити питання-проблеми, формулювати гіпотези та перевіряти їх під час розумових і практичних дій».

Безумовно, ця концепція не вирішує всіх проблем, які виникають у навчальному процесі, але вона має суттєві переваги порівняно з пояснювально – ілюстративним типом навчання.

Ряд переваг проблемного навчання полягають у тому, що воно розвиває розумові здібності студентів як суб’єктів учіння; викликає у них інтерес до навчання, а це в свою чергу сприяє виробленню мотивів і мотивації навчально-пізнавальної діяльності; пробуджує їхні творчі нахили; має різнобічний характер; виховує самостійність, активність і креативність учнів; сприяє формуванню всебічно розвинутої особистості, спроможної вирішувати майбутні професійні та життєві проблеми.

Цінним методом стимулювання інтересу студентів до навчального процесу може виступати метод пізнавальної ділової гри. Він з’явився у педагогіці відносно недавно, але має велике значення щодо активізації навчального процесу, а також виступає засобом розвитку теоретичного та практичного мислення, активізації знань.

Але, проблемне навчання, як і ряд інших методів має і певні недоліки. Його не завжди можна використовувати через складність матеріалу, що вивчається, непідготовленість суб’єктів навчального процесу. Останній аспект набуває особливої вагомості на сучасному етапі розбудови української держави.



Проблемне навчання – один із засобів розвитку розумових сил студентів, їх самостійності та активності, творчого мислення. Забезпечує міцне засвоєння знань та робить навчальну діяльність захоплюючою, оскільки вчить долати труднощі, а також сприяє розвитку творчої активності, професійної та соціальної компетентності особистості нової формації, задовольняючи вимоги, які ставить перед сучасним фахівцем сьогодення.






База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка