Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень



Скачати 95.53 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір95.53 Kb.

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ГЕРЦАЇВСЬКЕ РАЙОННЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІ

Методичні рекомендації на тему: Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Квітень 2015 року

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно – офіційне визнання і підтвердження фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.


Державна реєстрація прав є обов’язковою. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», виникають з моменту такої реєстрації.
Обов’язковій державній реєстрації підлягають такі речові права на нерухоме майно (земельні ділянки) та їх обтяження:

  • Право власності;

  • Право володіння;

  • Право користування: сервітут;

  • Право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис);

  • Право постійного користування земельною ділянкою;

  • Право забудови земельної ділянки (суперфіцій);

  • Право оренди земельної ділянки ( в тому числі із водними об’єктами).

Строки державної реєстрації прав з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію:

  • державна реєстрація права власності (при перереєстрації, тобто внесення в Державний реєстр прав) та інших речових прав на нерухоме майно – 5 робочих днів;

- державна реєстрація права власності

з видачею свідоцтва-14 робочих днів



Державні реєстратори прав на

нерухоме майно:

  • проводять державну реєстрацію права власності з видачею свідоцтва про право власності;

  • проводять державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав, окрім речових прав та їх обтяжень які виникають у результаті вчинення нотаріальної дії;

  • надають інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/здійснюють перереєстрацію внесення в Державний реєстр прав

Нотаріуси, як спеціальні суб’єкти, на яких покладаються функції державного реєстратора:

- проводять державну реєстрацію (перереєстрацію, тобто внесення в Державний реєстр прав) перед вчиненням нотаріальної дії;

- проводять державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень в результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершенного будівництва.

Куди звертатись?

Звертатись до органу державної реєстрації за місцем розташування об’єкта (окрім державної реєстрації земель сільськогосподарського призначення – звертатись за місцем розташування земельної ділянки, та інших структурних підрозділів, які діють у межах відповідної області).



Необхідні документи для реєстрації права власності та права володіння на земельну ділянку (перереєстрацію):

  • квитанція про оплату витягу з

Державного реєстру прав у найближчій банківській установі;

кадастрового номера – витяг з Державного земельного кадастру.

Необхідні документи при реєстрації похідних речових прав (сервітут, емфітевзис, суперфіцій, договір оренди) на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникли а оформлені в установленному порядку до 01 січня 2013 року:

  • квитанція про оплату державного мита та за надання витягу з

Державного реєстру прав у найближчій банківській установі.

Увага! Особи що звільнені від сплати

Державного мита пред’являють

посвідчення яке надає їм таку пільгу.



  • заява встановленої форми подана власником чи набувачем відповідного похідного права;

  • копія документа, що посвідчує особу заявника, реєстраційний номер облікової картки платника податку (у разі подання заяви уповноваженою особою – документ що посвідчує її особу та документ, що підтверджує її повноваження);

  • у разі подання заяви уповноваженою особою, яка діє від імені юридичної особи, така особа подає виписку з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо особи, яку вона представляє;

  • договір у письмовій формі який підтверджує виникнення похідного права;

  • документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку не обов’язковий за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель.

Увага! Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку.

Необхідні документи для реєстрації права власності із видачею свідоцтва про право власності на новосформовану земельну ділянку ( в тому числі утворену в результаті поділу, виділу або об’єднання):

- квитанція про оплату державного

мита та за надання витягу з

Державного реєстру прав у найближчій банківській установі.



Увага! Особи що звільнені від сплати

Державного мита пред’являють

посвідчення яке надає їм таку пільгу.


  • заява встановленої форми;

  • копія документа, що посвідчує особу заявника, реєстраційний номер облікової картки платника податку (у разі подання заяви уповноваженою особою – документ що посвідчує її особу та документ, що підтверджує її повноваження);

  • у разі подання заяви уповноваженою особою, яка діє від імені юридичної особи, така особа подає виписку з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо особи, яку вона представляє;

  • рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, який наділений повноваженнями щодо передачі у власність, про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про затвердження документації із землеустрою щодо

  • відведення земельної ділянки (у разі підготовки лотів до проведення земельних торгів);

  • витяг з Державного земельного кадастру.

Необхідні документи при реєстрації договорів оренди землі та водних об'єктів:

  • квитанція про оплату державного мита та за надання витягу з

Державного реєстру прав у найближчій банківській установі.

Увага! Особи що звільнені від сплати

Державного мита пред’являють

посвідчення яке надає їм таку пільгу.



  • заява встановленої форми подана власником чи набувачем відповідного похідного права;

  • копія документа, що посвідчує особу заявника, реєстраційний номер облікової картки платника податку (у разі подання заяви уповноваженою особою – документ що посвідчує її особу та документ, що підтверджує її повноваження);

  • у разі подання заяви уповноваженою особою, яка діє від імені юридичної особи, така особа подає виписку з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо особи, яку вона представляє;

  • паспорт водного об’єкта;

  • документи на гідроспоруду (у разі наявності на водному об’єкті чи його частині) гідротехнічних, господарських та інших споруд орендар водного об’єкта укладає окремий договір з їх власником);

  • договір у письмовій формі який підтверджує виникнення похідного права.

Увага!водні об’єкти надаються у користування на земельних торгах у комплексі із земельною ділянкою.
Не підлягають передачі у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб водні об'єкти що використовуються для питних потреб та розташовані в межах територій та об'єктів, відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України»

Необхідні документи для реєстрації права власності із видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у разі виділення земельних часток (паїв) в натурі:
- квитанція про оплату державного

мита та за надання витягу з

Державного реєстру прав у найближчій банківській установі;
Увага! Особи що звільнені від сплати

Державного мита пред’являють

посвідчення яке надає їм таку пільгу.


  • заява встановленої форми;

  • копія документа, що посвідчує особу заявника, реєстраційний номер облікової картки платника податку (у разі подання заяви уповноваженою особою – документ що посвідчує її особу та документ, що підтверджує її повноваження);

  • у разі подання заяви уповноваженою особою, яка діє від імені юридичної особи, така особа подає виписку з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо особи, яку вона представляє;

- свідоцтво на право на земельну частку (пай), виданий органом місцевого самоврядування ;

- акт прийому-передачі із відміткою про виділення майна в натурі;



- витяг з Державного земельного кадастру.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка