Позакласний захід у 7 класі «Навколосвітній круїз» Мета: закріпити та систематизувати в учнів знання теоретичного матеріалу з курсу «Загальна географія»



Скачати 113.19 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір113.19 Kb.


Позакласний захід у 7 класі «Навколосвітній круїз»

Мета: закріпити та систематизувати в учнів знання теоретичного матеріалу з курсу «Загальна географія» та «Географія материків та океанів», вміння аналізувати, висловлювати свою думку; сприяти розвитку пізнавального інтересу до вивчення предмету та творчих здібностей учнів; сприяти зміцненню команди на основі спільної діяльності й співпереживання; виховувати в учнів уважність, допитливість, почуття відповідальності, впевненості в своїх силах, уміння логічно мислити.

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, ноутбук, олівці, аркуші паперу, фізична карта світу, призи

Форма проведення: конкурсно-розважальна гра

Місце проведення: гра проводиться в актовому залі, що оформляється атрибутами географічної тематики.

Хід гри

(Звучать фанфари)

Ведучий 1

Наук у світі є багато,

Їх навіть важко полічить.

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіть.

Ведучий 2

Наука – знайдені алмази,

Вугілля, золото і мідь,

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

Ведучий 1

Наука – хліб мільйонотонний,

Дари розвіданих морів,

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Ведучий 2

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускать

І будувати всюдиходи,

Щоб ґрунт на Місяці вивчать.

Ведучий 1

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

Наш географії уклін!

Ведучий 2. Справді, географія – це дивовижна наука. Адже, вона допомагає

людині вивчити і зрозуміти особливості Землі.



Ведучий 1. А я знаю, що географія – це одна з найдавніших наук людства. Завдяки їй ми дізнаємося про різноманітність природи і населення Землі, про загадкові явища в природі.

Ведучий 2. Я думаю, що кожен з нас сподівається отримати заряд позитивних емоцій, і ми з гарним настроєм можемо переходити до конкурсної програми, яку буде оцінювати наше компетентне журі у складі:

1.

2.



3.

Ведучий 1. Розпочинаємо конкурсно-розважальну програму «Навколосвітній круїз». Конкурсна програма складається із 8 турів, які містять в собі завдання не лише на знання, але й на логічне мислення.

Ведучий 2. Я оголошую І тур «Навколосвітнього круїзу», який називається «Географічна абетка». Командам необхідно підняти картку з правильним варіантом відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

І тур «Географічна абетка»

1. Столицею якої південноамериканської держави є місто Санта-фе-де-Богота?

А) Бразилія; Б) Венесуела; В) Колумбія; Г) Аргентина.

2. Як називається зброя австралійських аборигенів?

А) берданка; Б) бумеранг; В) бадмінтон; Г) біатлон.

3. Якби цей об’єкт був в Австралії, то його назва була б «кенгуру». Як називається цей об’єкт в Північній Америці?

А) Лабрадор; Б) Попокатепетль; В) Ньюфаундленд; Г) Юкатан.

4. Плоди якого африканського дерева називають «мавпячий хліб»?

А) фінікова пальма; Б) баобаб; В) зонтична акація; Г) сейба.

5. Кого називають найбільшим ворогом природи Антарктиди?

А) морський котик; Б) морський лев; В) косатка; Г) людина.

6. На якому материку розташована природна зона пампа?



А) Південна Америка; Б) Австралія; В) Північна Америка; Г) Африка.

7. Поблизу якого узбережжя Австралії розташований Великий Бар’єрний риф?



А) північно-східне; Б) південно-західне; В) північно-західне; Г) південно-східне.

8. Які гори Африки не є горами за походженням?

А) Капські; Б) Атлаські; В) Драконові; Г) Столові

9. Яка країна подарувала Україні приміщення та обладнання для антарктичної станції «Академік Вернадський»?



А) Велика Британія; Б) Франція; В) Росія; Г) США.

10. Якого птаха вважають символом Анд?

А) колібрі; Б) кондор; В) гарпія; Г) ара.

Ведучий 1. Наші команди справились із завданнями І туру. Журі підраховують отримані командами бали, а ми починаємо ІІ тур нашої гри.

Ведучий 2. Він має назву «Чужинці серед нас». Кожна команда по черзі побачить п’ять слів, чотири з яких пов’язані між собою. Ви повинні знайти зайве слово.

Ведучий 1. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал, але ми можете отримати додатковий бал, якщо поясните походження «чужинця».

ІІ тур «Чужинці серед нас»


  1. Мічиган, Маракайбо, Ері, Онтаріо, Гурон.

  2. Замбезі, Нігер, Укаялі, Оранжева, Ніл.

  3. Лірохвіст, страус ему, вомбат, дикобраз, єхидна.

  4. Гевея, евкаліпт, кактус, какао, кебрачо.

  5. Рас-Гафун, Голковий, Байрон, Альмаді, Рас-Енгела.

  6. Фроуерд, Йорк, Горн, Кабу-Бранку, Галлінас.

Ведучий 1. Настав час перевірити Ваші математичні здібності. Ми розпочинаємо ІІІ тур, який називається «Географічна арифметика». Правильтна відповідь цього туру оцінюється в 5 балів. Увага на екран!

Голодний білий ведмідь знаходиться за 2 км від води, пінгвін — за 1 км від води;
Швидкість ведмедя на суші — 40 км/год
., у воді — 15 км/год.;
Швидкість пінгвіна на суші — 6 км/год
., у воді — 40 км/год.;
Чи зловить ведмідь пінгвіна?


Ведучий 2. Вітаємо кмітливу команду і переходимо до наступного IV туру «Географічний натюрморт». Ваше завдання – швидше від суперника розгадати загадки про овочі та фрукти:

IV туру «Географічний натюрморт».

Я – маленький козачок,

Бач, який гладкий бочок!

На городі виростаю,

Вітамінів купу маю.

Ви мене не забувайте –

Якнайбільше споживайте!

У борщі, в салатах різних.

Овоч я усім потрібний. (Буряк)

Я - рум’яна, соковита, серед овочів – цариця.

Й недаремно є в мені вітаміни головні.

Хто часто мене споживає, той міцне здоров’я має.

Чисту кров, рум’яне личко. Їжте, друзі, цю дівичку!

(морква)
Я не яблуко, не шишка, не капуста-білосніжка,

Я походжу від «чесати», а чесати – відділяти.

На зубки я розділяюсь і тому так називаюсь (часник)

Я росла в темній темниці.

Як зросла – взяти в світлиці.

З мене шкуру всі деруть,

Мене варять, мене труть,

Пироги з мене печуть.

Відгадайте, хто ж я є?

Скажіть ім’я ви моє.

(картопля)



Маленька, червоненька, 
Із хвостиком тоненьким. 
На городі мене рвуть
І до столу подають. (Редиска)

Народжується з квітки, 
Його всі люблять дітки, 
Заліза в нім багато, 
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?

(яблуко)

Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю. (Диня)

Ведучий 2. Молодці! Переходимо до наступного V туру, який називається «Що в імені твоїм?». На мультимедійній дошці ви побачите декілька картинок, які допоможуть вам скласти певні асоціації щодо правильної відповіді на дане запитання. Та команда, яка швидше відповість на запитання, отримає першість в наступному турі. Увага на екран!

V тур «Що в імені твоїм?»

1. Драккар – вікінг – трава (Гренландія)

2. Гори – ланцюг (Кордильєри)

3. Мішок – лід (Гудзонова затока)

4. Мамонт – дерево (секвоя)

5. Бруд – річка – товста (Міссісіпі)

6. Піч – вогонь – горно (Каліфорнія)

7. Сковорідка – півострів (Аляска)

8. Бритва – зуб (піранья)

9. Бобер – кленовий листок (Канада)

10. Іспанці – квіти - весна (Флорида)

Ведучий 2. Дякуємо командам!

Ведучий 1. Настав час VІ туру «Темна конячна». Кожна з команд прослухає інформацію про одного з відомих мандрівників та дослідників. Ваше завдання – назвати його ім’я. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

VІ туру «Темна конячка»


  1. У перекладі на українську мову назви кораблів цього мандрівника називалися «Спроба», «Рішення», «Ризик», «Відкриття». Він першим двічі запливав за межі полярного кола і його досягнення не скоро змогли повторити інші мореплавці. Хто він? Джеймс Кук

  2. Він міг би залишитися просто звичайним піратом, морським грабіжником, якби другим після Магеллана не здійснив навколосвітню подорож. Завдяки англійській королеві в історію він увійшов справжнім лицарем. Френсіс Дрейк


Ведучий 2. Прийшов час широко розплющити очі, бо ми передовими кроками дісталися до передостаннього туру нашої гри - «Поспішай бачити». Це відео запитання. На мультимедійній дошці ви побачите ролик. Ваше завдання – виписати якомога більше природних об’єктів. Пізніше ви обміняєтеся ними зі своїми суперниками, виграє та команда, в якої залишиться більше назв.

VІІ тур «Поспішай бачити» - перегляд відео кліпу Natura (Odessa), тривалість 3.40

Ведучий 1. А зараз відбудеться справжній географічний бій - VІІІ тур під назвою «Книга рекордів географії». Завдання дуже просте: Вам потрібно назвати рекордсмена. За правильну відповідь отримуєте 1 бал. Якщо відповідь неправильна – то суперники мають право відповісти.

VІІІ тур «Книга рекордів географії».

1. Найменший материк (Австралія)

2. Найхолодніший материк (Антарктида)

3. Материк, що має найменшу кількість крайніх точок (Антарктида)

4. Найпрудкіша тварина (гепард)

5. Найбільший у світі ссавець (синій кит)

6. Найвищі гори світу (Гімалаї)

7. Найдовша річка світу (Ніл)

8. Найбільша лілія у світі (вікторія-регія)

9. Найдовший океан світу (Атлантичний)

10. Найпотужніша холодна течія світу (Течія Західних вітрів)

11. Найбільший острів світу (Гренландія)

12. Найглибший океан світу (Тихий)

13. Найпотужніша тепла течія світу (Гольфстрім)

14. Найдовша змія світу (анаконда)

15. Найбільша пустеля світу (Сахара)

16. Найвологіший материк світу (Пд. Америка)

17. Найбільше за площею море світу (Саргасове)

18. Найглибший жолоб Світового океану (Маріанський)

19. Найспокійніший материк світу (Австралія)

20. Найсухіша пустеля світу (Атакама)

21. Найменший птах у світі (колібрі)

22. Найбільша тварина суходолу (африканський слон)

23. Найвищий материк світу (Антарктида)

24. Найсолоніше море світу (Червоне)

Ведучий 2. Всі тури залишилися позаду. Настав час дізнатися, хто ж став переможцем конкурсно-розважальної програми «Навколосвітній круїз».
(Слово журі, визначення переможців, нагородження)
Дякуємо за увагу!

До нових зустрічей!



(Звучать фанфари)
Використана література

  1. Географія після уроків / Упоряд. Науменко Є.І. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 128 с. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 3 (39)).

  2. Дмитренко Л. КВК «Материки планети» // Географія та основи економіки в школі. – К.: Педагогічна преса, 2009. - № 2. – с. 32 – 33.

  3. Ємеліна Н. Знайомі незнайомці // Газета «Краєзнавство. Географія. Туризм», 2006. - №6

  4. Інтелектуальні ігри на уроках географії / уклад. В.О. Ніколенко. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 127 с. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 10 (94)).

  5. Кривульська Л. Інтелектуальні ігри на уроках географії // Географія та основи економіки в школі. – К.: Педагогічна преса, 2010. - № 12. – с. 9 – 12.

  6. Савлук Г. Екзотичний географічний ярмарок для учнів 7-х класів. // Географія та основи економіки в школі. – К.: Педагогічна преса, 2008. - № 10. – с. 33 – 36.

  7. Тиждень географії в школі / Упоряд. В.М. Андрєєва. - Х.: Вид. група «Основа», 2005. – 128 с. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 4 (16)).

  8. Ткачук І.В. Географічний КВК «Подорож материками і океанами» // Географія та економіка в сучасній школі. – К.: Педагогічна преса, 2013. - № 6. – с. 26 – 29.

  9. Федоренко Ю. Інтелектуальний лабіринт (Географічна вікторина для учнів 7-9 класів) - К.: Педагогічна преса, 2004.

  10. Цікаво вивчаємо географію. Ігри, конкурси, змагання / Автор-упоряд. С.Л. Капіруліна. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 110, [2] с. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 12 (84)).

  11. Шуканова А., Морозова Г. Гра-подорож «Навколосвітній круїз водами Світового океану» // Географія та основи економіки в школі. – К.: Педагогічна преса, 2006. - № 8. – с. 26 – 31.

  12. http://my.mail.ru/video/mail/irena.ashdod/420/1554.html#video=/mail/irena.ashdod/420/1554

  13. podumka.com/blog/368.html





База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка