Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 16 Закону України «Про рекламу»



Скачати 33.14 Kb.
Дата конвертації05.05.2016
Розмір33.14 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до

статті 16 Закону України «Про рекламу»

(щодо впорядкування розміщення зовнішньої реклами

на автомобільних дорогах поза межами населених пунктів)


  1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Як відомо, дорожньо-транспортні пригоди на швидкісних автомагістралях та дорогах поза межами населених пунктів характеризуються надзвичайно важкими наслідками, тому необхідно вживати усіх необхідних заходів з метою мінімізації кількості таких пригод.

Однією з причин їх виникнення є відволікання уваги водіїв від керування автомобілем та послаблення контролю за дорожньою обстановкою. Серед іншого, послаблення контролю можливе внаслідок відволікання водіїв на зовнішню рекламу, яка встановлюється в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування. В Україні кількість рекламоносіїв на міжнародних автомобільних дорогах становить більше 3-х тисяч.

Стаття 16 Закону України «Про рекламу» містить норму про заборону розташовувати засоби зовнішньої реклами поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.

Разом з тим, досвід розвинених країн Європи (Німеччина, Австрія, Угорщина, Польща, Словенія, тощо) свідчить про те, що відсутність на автомобільних дорогах та вулицях рекламоносіїв та реклами забезпечує зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод

15 листопада 1975 року було укладено «Європейську угоду про міжнародні автомагістралі», відповідно до якої з метою безпеки і естетичних вимог по сторонах міжнародних доріг забороняється розміщення рекламних щитів. Українська РСР приєдналася до угоди відповідно до постанови Ради Міністрів Української РСР від 9 листопада 1982 року № 537.

Також, відповідно до Конвенції про дорожній рух від 8 листопада 1968 року (м.Відень) та Конвенції про дорожні знаки та сигнали від 8 листопада 1968 року (м.Відень) договірні сторони повинні вжити всіх заходів, що забороняють розміщувати плакати, афіші, наносити розмітку і встановлювати пристрої, які або можуть бути прийняті за сигнальні знаки або інші технічні засоби регулювання руху, або зменшувати їхню видимість або ефективність, або засліплювати водіїв та відволікати їхню увагу, створюючи тим самим небезпеку для дорожнього руху.

Крім того, на засіданні робочої групи з безпеки дорожнього руху Економічної і Соціальної Ради Організації Об’єднаних Націй, що відбулося 19-22 жовтня 2007 року, було прийнято «Правила, обумовлені типом дороги», відповідно до яких «За межами населених пунктів розміщення рекламоносіїв та рекламних вивісок повинно бути заборонено з обох сторін автомагістралі чи швидкісної дороги на відстані менше ніж 200 метрів від зовнішнього краю проїжджої частини».




  1. Цілі та завдання проекту

Метою прийняття законопроекту є зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, які спричинені негативним впливом рекламоносіїв та зовнішньої реклами на автомобільних дорогах поза межами населених пунктів.


  1. Загальна характеристика та основні положення проекту

Проектом пропонується заборонити розміщення засобів зовнішньої реклами поза населеними пунктами на відстані менш ніж 100 метрів, а на міжнародних автомобільних дорогах – менш ніж 200 метрів від краю проїжджої частини.


  1. Стан нормативно-правової бази в даній сфері правового регулювання

Нормативно-правові акти, що регулюють зазначені відносини:, Конвенція про дорожній рух (Відень, 8 листопада 1968 року), Конвенція про дорожні знаки і сигнали (Відень, 8 листопада 1968 року), Європейська угода про міжнародні автомагістралі від 15 листопада 1975 року, Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України «Про рекламу», «Про автомобільні дороги», Закон України «Про благоустрій населених пунктів», Державний стандарт України «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану» ДСТУ 3587-97.


  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

  1. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Реалізація цього Закону дозволить зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод та важкість їх наслідків за рахунок усунення впливу на учасників дорожнього руху сторонньої інформації, яка не пов’язана з дорожнім рухом.


Народний депутат України В.Балога


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка