Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про морські порти України»



Скачати 40.49 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір40.49 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо функціонування інформаційної системи портового співтовариства»


  1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту

Впровадження інформаційної системи портового співтовариства (далі – ІСПС) є складовою частиною заходів із спрощення процедур міжнародної торгівлі під час транспортних перевезень, передбачених Планом заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014 – 2017 роки, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 № 847.

Розроблення проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо функціонування Інформаційної системи портового співтовариства» (далі – проект Закону) передбачено пунктом 28 плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 № 357.


2. Мета і шляхи її досягнення

Проект Закону розроблено з метою досягнення рівня розвитку морських портів, який забезпечував би їх функціонування як повноправного елемента міжнародної транспортної системи. Удосконалення та оптимізація технологічних процесів за рахунок впровадження електронного документообігу повинні сприяти підвищенню ефективності діяльності в морських портах, більш повному використанню геополітичного положення України, задоволенню потреб економіки у транспортному сервісі, сприяти залученню транзитних вантажів, а також мінімізувати ризики для скоєння корупційних діянь.


3. Правові аспекти

Проектом Закону передбачається внесення змін до Закону України «Про морські порти України», зокрема до статей 1, 12 та 15.Змінами визначається коло підприємств, установ організацій, які є учасниками портового співтовариства; установлюються принципи планування, створення, функціонування, розвитку ІСПС; регламентуються процедури визначення структури і формату обміну даними, порядок та умови підключення та використання ІСПС; впроваджується принцип мовчазної згоди, відповідно до якого у разі відсутності заперечень з боку державних органів, уповноважених здійснювати відповідні види контролю в пунктах пропуску через державний кордон України, по закінченні часу, визначеного технологічною схемою обробки і оформлення осіб, товарів, у тому числі вантажів та багажу, та пасажирів у морських портах з використанням ІСПС автоматично проставляється позитивне рішення щодо результатів проведення контролю.

У цій сфері правового регулювання основними є такі нормативно-правові акти:

Митний кодекс України;

Закон України «Про морські порти України»;

Закон України «Про прикордонний контроль»;

Закон України «Про державний кордон України»;

Закон України «Про ветеринарну медицину»;

Закон України «Про карантин рослин»;

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища».



4. Фінансово-економічне обґрунтування законопроекту

Прийняття Закону не потребує витрат із Державного бюджету України та місцевих бюджетів.


5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством аграрної політики України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною службою України з питань регуляторної політики.


6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.


6-1. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.


7. Запобігання корупції

У проекті Закону норми, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, відсутні.


8. Громадське обговорення

Проект Закону орилюднено на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури для отримання зауважень та пропозицій від фізичних, юридичних осіб та їх об’єднань.


9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.


10. Оцінка регуляторного впливу
Проект Закону є регуляторним актом.
101. Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація Закону не впливатиме на ринок праці.
11. Прогноз результатів

Прийняття Закону дасть змогу:

- прискорити обробку водних транспортних засобів;

- прискорити обробку автомобільних транспортних засобів та рухомого складу залізниці в морських портах;

- створити умови для упередження скоєння корупційних діянь;

- збільшити обсяги вантажопотоків.



Міністр інфраструктури України А. Пивоварський

“____”__________ 2015 р.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка