Пояснювальна записка до проекту Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів І



Скачати 52.37 Kb.
Дата конвертації05.11.2016
Розмір52.37 Kb.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і відповідальності за порушення правил

дорожнього руху»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта.

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і відповідальності за порушення правил дорожнього руху” направлений на посилення контролю за дотриманням автоперевізниками обмежень осьових навантажень, загальної маси та габаритних параметрів транспортних засобів при здійсненні перевезень вантажів автомобільними дорогами загального користування.

Водії та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності у своїй більшості здійснюють не контрольовані перевезення вантажів, вагові параметри яких та навантаження на вісь перевищують дозволені стандартами у сфері безпеки дорожнього руху, що призводить до передчасного руйнування доріг та створює реальну загрозу безпеці руху.

Фактично рух більшості великовагових транспортних засобів здійснюється без погоджень з органами Державтоінспекції з перевищенням дозволених пунктом 22.5 Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про дорожній рух».

Результатом є погіршення стану доріг, утворення на покритті зсувів, колій та інших деформацій чим створюється реальна загроза безпеці дорожнього руху.

Законопроектом пропонується удосконалити перелік підстав для зупинки працівниками Укртрансбезпеки транспортних засобів для здійснення габаритно-вагового контролю, визначити механізм контролю вагових та габаритних параметрів таких транспортних засобів та їх фіксації спеціальними технічними засобами шляхом низькошвидкісного і високошвидкісного зважування і вимірювання без зупинки автомобіля, встановити розміри адміністративної відповідальності водіїв та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності за порушення правил перевезення великогабаритних і великовагових вантажів.

Також законопроектом пропонується виділити з діючої статті 1321 Кодексу України про адміністративні правопорушення окремо нову статтю 1322 стосовно порушень правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів.

Стосовно відповідальності юридичних осіб - перевізників та механізму стягнення штрафів, вказане питання є предметом регулювання статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», де передбачено відповідальність юридичних осіб за надання послуг з перевезення вантажів без оформлення відповідних документів. Проектом закону суттєво збільшується розмір штрафних санкцій з метою запобігання виникнення правопорушень пов’язаних з безконтрольним рухом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів.

Прийняття Закону забезпечить збереження мережі доріг від передчасних руйнувань, дасть можливість збільшити надходження до Державного бюджету України для фінансування дорожнього господарства та стане стимулом для залучення інвестицій у розвиток дорожньої інфраструктури.
2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття законопроекту є удосконалення правових механізмів регулювання відносин в сфері дорожнього руху, зокрема – перевезення великовагових та великогабаритних вантажів автомобільним транспортом.

Оскільки порушення правил перевезення небезпечних вантажів і правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів несуть більш високий ступінь суспільної небезпеки, запропоновано доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 1322, окремо передбачивши наслідки порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
3. Правові аспекти

Суспільні відносини у сфері дорожнього руху регулюються Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законами України «Про дорожній рух», «Про автомобільні дороги», «Про автомобільний транспорт».


4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України. Закупівля та встановлення необхідного обладнання здійснюватиметься за рахунок коштів які щорічно передбачаються на розвиток та утримання автомобільних доріг загального користування. В результаті підвищення ефективності здійснення габаритно-вагового контролю, Державний бюджет України отримає додаткові надходження за рахунок стягнення адміністративних штрафів за відповідні правопорушення. Прийняття Закону створить зацікавленість національних і іноземних інвесторів у внесенні інвестицій у сферу забезпечення безпеки дорожнього руху.


5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України , Міністерством внутрішніх справ України , Державною службою України з безпеки на наземному транспорті України , Державним агентством автомобільних доріг України та Державною регуляторною службою України.


6. Регіональний аспект

Цей проект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.


61. Запобігання дискримінації


У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

7. Запобігання корупції

Проект акта не містить правил і процедур, які мають ризики вчинення корупційних правопорушень.


8. Громадське обговорення

Законопроект оприлюднено на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.


9. Позиція соціальних партнерів


Законопроект не стосується соціально-трудової сфери, тому не підлягає погодженню з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу


Проект є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.
11. Прогноз результатів

Прийняття Закону суттєво покращить рівень і якість контролю за дотриманням стандартів і нормативів щодо габаритів і ваги вантажів. Це надасть можливість економити бюджетні кошти на капітальний і поточний ремонт дорожнього покриття до двох третин, поліпшить розвиток транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг, обсяг вантажних перевезень, в тому числі – транзитних, туристичних поїздок, ефективність і зручність автомобільних сполучень між регіонами і населеними пунктами. Суттєво поліпшиться рівень безпеки на автомобільних дорогах.



Міністр інфраструктури України А. Пивоварський

«___»__________ 2015 р.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка