Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»



Скачати 76.64 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір76.64 Kb.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо скорочення кількості дозвільних документів, необхідних для реалізації проектів із заміщення природного газу»


  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Необхідність прийняття цього проекту Закону (далі – проект Закону або законопроект) зумовлена потребою врегулювання ситуації, що склалась в державі у сферах теплопостачання, електроенергетики, альтернативних джерел енергії та альтернативних видів палива.

Аналіз ситуації із впровадження інвестиційних проектів в сфері теплопостачання та в електроенергетиці, зокрема щодо розвитку теплогенеруючих потужностей на альтернативних видах палива та альтернативних джерелах енергії, свідчить про наявність адміністративних перешкод, що стримують капіталовкладення.

Однією з таких перешкод є необхідність отримання значної кількості дозвільних документів для реалізації проектів, пов’язаних із заміщенням природного газу (зокрема, проектів з будівництва теплогенеруючих (в тому числі когенераційних) установок з використанням альтернативних видів палива та альтернативних джерел енергії та їх експлуатації). Такими дозвільними документами є в тому числі:



  • дозвіл на виконання будівельних робіт;

  • сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що належать до IV і V категорій складності.

Теплогенеруючі (в тому числі когенераційні) установки з використанням альтернативних видів палива та альтернативних джерел енергії відповідно до Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» в переважній більшості ідентифікуються як об’єкти підвищеної небезпеки. Таким чином, згідно Порядку віднесення об’єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою КМУ від 27.04.2011 № 557, зазначені об’єкти відносяться до V категорії складності, що згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вимагає отримання дозволу на виконання будівельних робіт (статті 34, 37) та сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що належать до IV і V категорій складності (стаття 39).

З метою спрощення процедури отримання права на початок будівництва та введення в експлуатацію об’єктів, пов’язаних із заміщенням природного газу, доцільно вилучити теплогенеруючі (в тому числі когенераційні) установки з використанням альтернативних видів палива та альтернативних джерел енергії з під дії відповідних норм законодавства та передбачити отримання права на початок їх будівництва шляхом надсилання повідомлення, а введення в експлуатацію – шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

В цілому прийняття цього законопроекту забезпечить реалізацію інтересів суспільства, сприятиме залученню інвестицій у сферу альтернативної енергетики, підвищить рівень енергетичної безпеки держави, створить необхідні нормативні умови для виконання міжнародних зобов’язань України щодо реформування енергетичної сфери.


  1. Мета і шляхи її досягнення

Законопроект спрямований на врегулювання окремих аспектів взаємовідносин, що виникають у зв`язку виробництвом теплової та електричної енергії, а саме на створення необхідних законодавчих передумов для підвищення інвестиційної привабливості проектів, пов’язаних із заміщенням природного газу .

Законодавчими змінами пропонується усунути зайві адміністративні перешкоди шляхом зменшення кількості дозвільних документів, необхідних для будівництва та експлуатації теплогенеруючих (в тому числі когенераційних) установок з використанням альтернативних видів палива та альтернативних джерел енергії.


  1. Правові аспекти

Нормативно-правові акти, що діють у даній сфері правового регулювання:



  • Закон України «Про теплопостачання»;

  • Закон України «Про енергозбереження»;

  • Закон України «Про альтернативні джерела енергії»;

  • Закон України «Про альтернативні види палива»;

  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності».




  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону не потребує додаткових фінансових витрат з державного бюджету.




  1. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону потребує погодження з такими заінтересованими державними органами: Міністерством фінансів України, Антимонопольним комітетом України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Державною регуляторною службою України, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.




  1. Регіональний аспект

Законопроект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.


61. Запобігання дискримінації
У проект Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.




  1. Запобігання корупції

У проекті відсутні правила і процедури, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.

Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.


  1. Громадське обговорення

Для одержання пропозицій та зауважень від юридичних та фізичних осіб проект Закону (а також звіт про громадське обговорення) буде розміщено на офіційному веб-сайті Держенергоефективності




  1. Позиція соціальних партнерів

Законопроект не стосується соціально-трудової сфери.


  1. Оцінка регуляторного впливу

Впровадження змін, передбачених проектом Закону, забезпечить умови для технологічного та економічного збалансування процесу виробництва теплової та електричної енергії, сприятиме виконанню першочергових завдань щодо реалізації державної політики розвитку сфер альтернативних джерел енергії та альтернативних видів палива, заміщення природного газу.



Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Ринкове середовище

Стабілізує та зумовить розвиток ринків теплової та електричної енергії

відсутні

Інтереси держави

Виконання вимог чинного законодавства.

відсутні

Інтереси суб'єктів господарювання

Забезпечення умов для економічного розвитку підприємств всіх форм власності, які сьогодні працюють на ринках теплової та електричної енергії

відсутні

Інтереси громадян

Створення умов для забезпечення населення якісною тепловою та електричною енергією та послугами з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води за доступними цінами та тарифами

відсутні


Обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики

№ з/п

Принцип державної регуляторної політики

Обґрунтування відповідності проекту принципу державної регуляторної політики

11

Доцільність

На сьогодні є доцільним комплексно та всебічно розв’язати економічні проблеми у сферах теплопостачання, альтернативних джерел енергії та альтернативних видів палива, зокрема в частині створення сприятливих правових передумов для залучення інвестицій.

22

Адекватність

Форма та рівень державного регулювання відповідає регламентним вимогам (положення щодо скорочення кількості дозвільних документів закріплюються законом України).

33

Ефективність

Ефективність впливу цього регуляторного акта на відповідні суспільні відносини підтверджується перевищенням вигід над витратами.

44

Збалансованість

Баланс інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави забезпечується завдяки забезпеченню населення якісною тепловою та електричною енергією, послугами з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, створенню умов для економічного розвитку підприємств всіх форм власності, які сьогодні працюють у сфері теплопостачання, посиленню енергетичної безпеки держави.

55

Передбачуваність

Проект акта засвідчує послідовність державної політики з реформування сфер теплопостачання, електроенергетики, альтернативних джерел енергії та альтернативних видів палива.

66

Прозорість та врахування громадської думки

Проект Закону оприлюднено на сайті з метою обговорення.


101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту не впливатиме на ринок праці.




  1. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту забезпечить ефективне функціонування сфер теплопостачання та електроенергетики, створить сприятливу основу для їх збалансованого розвитку, забезпечить необхідні правові умови для залучення інвестицій та ефективного виконання завдань щодо реалізації державної політики розвитку сфер альтернативних джерел енергії та альтернативних видів палива, заміщення природного газу.



Голова Держенергоефективності С. Савчук


__ __________ 2015 р.


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка