Порівняльна таблиця до проекту Закону України „Про внесення змін до статей 19 та 43 Закону України



Скачати 58.74 Kb.
Дата конвертації08.05.2016
Розмір58.74 Kb.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України „Про внесення змін до статей 19 та 43 Закону України

Про охорону праці”

Зміст положення (норм) чинного законодавства

Зміст положення (норм) запропонованого проекту Закону

Стаття 19. Фінансування охорони праці

Фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем.

Фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання загальнодержавної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, інших державних програм, спрямованих на запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, передбачається, поряд з іншими джерелами фінансування, визначеними законодавством, у державному і місцевих бюджетах.

Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції.

На підприємствах, що утримуються за рахунок бюджету, витрати на охорону праці передбачаються в державному або місцевих бюджетах і становлять не менше 0,2 відсотка від фонду оплати праці.

Суми витрат з охорони праці, що належать до валових витрат юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, визначаються згідно з переліком заходів та засобів з охорони праці, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Стаття 19. Фінансування охорони праці

Фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем.

Фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання загальнодержавної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, інших державних програм, спрямованих на запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, передбачається, поряд з іншими джерелами фінансування, визначеними законодавством, у державному і місцевих бюджетах.

Для підприємств, незалежно від форм власності, за винятком підприємств, установ та організації, що утримуються за рахунок бюджету, або фізичних осіб, які використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції, робіт, товарів, послуг на рік.

На підприємствах, що утримуються за рахунок бюджету витрати на охорону праці передбачаються в державному або місцевих бюджетах і становлять не менше 0,2 відсотка від фонду оплати праці.

Суми витрат з охорони праці, що належать до валових витрат юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, визначаються згідно з переліком заходів та засобів з охорони праці, що затверджується Кабінетом Міністрів України.


Стаття 43. Штрафні санкції до юридичних та фізичних осіб,

які відповідно до законодавства використовують

найману працю, посадових осіб та працівників

За порушення законодавства про охорону праці, невиконання розпоряджень посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються органами державного нагляду за охороною праці до сплати штрафу у порядку, встановленому законом.

Максимальний розмір штрафу не може перевищувати п'яти відсотків місячного фонду заробітної плати юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.

Несплата юридичними чи фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, штрафу тягне за собою нарахування на суму штрафу пені у розмірі двох відсотків за кожний день прострочення.

Застосування штрафних санкцій до посадових осіб і працівників за порушення законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці здійснюється відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Особи, на яких накладено штраф, вносять його в касу підприємства за місцем роботи.

Рішення про стягнення штрафу може бути оскаржено в місячний строк у судовому порядку.


Кошти від застосування штрафних санкцій до юридичних чи фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, посадових осіб і працівників, визначених цією статтею, зараховуються до Державного бюджету України.


Стаття 43. Штрафні санкції до юридичних та фізичних осіб,

які відповідно до законодавства використовують

найману працю, посадових осіб та працівників

За порушення законодавства про охорону праці та невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці, порушення порядку та строків надання звітності, юридичні або фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються центральним органом виконавчої влади з нагляду за охороною праці до сплати штрафу у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Сплата штрафу не позбавляє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки.

Максимальний розмір штрафу за одне порушення, не може перевищувати суму, що дорівнює п'яти відсоткам від середньомісячного фонду заробітної плати юридичної чи фізичної особи за попередній рік, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, за винятком порушення, яке виявлено повторно. Сума штрафу за порушення, яке виявлено повторно, збільшується у два рази. Порушення, яке не було усунуто у встановлені строки, вважається повторним порушенням.

За порушення законодавства про охорону праці, передбаченого статтею 19 цього закону, юридична або фізична особа, яка використовує найману працю, сплачує штраф з розрахунку 25 відсотків від від’ємної різниці між фактичною сумою витрат на охорону праці звітного періоду та розрахунковою мінімальною сумою цих витрат на звітний період. Якщо порушення не усунуто протягом місяця з моменту його виявлення, розмір штрафу збільшується у 4 рази.

Несплата або неповна сплата юридичними чи фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, штрафу, тягне за собою нарахування пені з розрахунку подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діє в період несплати штрафу, на несплачену суму штрафу за кожний день прострочення.

Застосування штрафних санкцій до посадових осіб і працівників за порушення законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці здійснюється відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Рішення про стягнення штрафу може бути оскаржено у вищестоящому структурному підрозділі Центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці у місячний строк, або у судовому порядку згідно законодавству України.


Кошти від застосування штрафних санкцій до юридичних чи фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, посадових осіб і працівників, визначених цією статтею, зараховуються до Державного бюджету України.









Народні депутати України Коновалюк В.І. (посв. № 83)

Деркач М.І. (посв. № 433)

Кравченко М.В. (посв. № 425)


База даних захищена авторським правом ©res.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка